Bardzo powa¿ny problem. Rama. Hak. 

Warhammer

By³em dzi¶ w w paru sklepach rowerowych, niestety sprawa wygl±da do¶æ kiepsko, jestem pewien kompetentno¶ci osób, które to ogl±da³y, wiêc raczej siê nie myl±. Potrzebna mi pomoc.

Mój rower by³ opisywany w tym temacie, tam s± zdjêcia.
http://www.bikeforum.pl/showthread.php?t=7743

Okaza³o siê ¿e mam wykrzywiony hak przy przerzutce, gdy jest na 8-mym biegu ³añcuch leci lekko po haku. Wszystko siê wtedy dalej niszczy i mo¿e w koñcu siê zaklinowaæ i doj¶æ do zerwania,(w co w±tpiê osobi¶æie, ale to mo¿liwe) sprawa by by³a prosta zdj±æ przerzutkê wyprostowaæ hak, pomóc sobie temperatur± albo inaczej, jednak przerzutki nie da siê zdj±æ, prawdopodobnie jest krzywo wkrêcona i gwint jest powykrzywiany. Je¶li odmontujemy przerzutkê to ju¿ nie bêdzie do czego jej przykrêciæ, ani tej ani ¿adnej innej--->rama do wyrzucenia, dlaczego o tym dalej. Posiadam bardzo rzadk± ramê firmy Diamant, nie znam nawet dok³adnego jej modelu, mo¿e kto¶ rozpozna po zdjêciach, s± bardzo dok³adne. Wiêc sk±d skombinowaæ ten hak, albo gdzie zrobiæ go na zamówienie, w cenie w granicach rozs±dku, kumpel doradzi³ mi miejsce gdzie siê frezuje aluminium, bêdê jako¶ tak kombinowa³, niemniej poproszê o rady, dok³adniejsze zdjêcia samej przerzutki w temacie
http://www.bikeforum.pl/showthread.php?t=7791
w razie gdyby by³y potrzebne bardziej foty na hak, to zrobiê...

Z góry dziêkujê Wszystkim za pomoc.


Je¶li nie znajdziesz odpowiedniego haku do przerzutki, a hak ko³a nie jest uszkodzony, to jest pewne rozwi±zanie-uci±æ czê¶æ haka przerzutki nie bêd±c± hakiem ko³a i zamontowaæ hak przerzutki montowany na o¶. Chyba, ¿e obciera o czê¶æ bêd±c± te¿ hakiem ko³a.

Je¶li hak jest bardzo nieznacznie wygiêty i wygiêcie nie wp³ywa na pracê przerzutki, to mo¿na prze³o¿yæ podk³adki na osi, ¿eby odsun±æ kasetê/wolnobieg od haka. Ale wtedy ko³o mo¿e nie byæ ju¿ na ¶rodku ramy-mo¿na to poprawiæ na centrownicy.
mia³em ten sam problem z ocieraj±cym ciê ³añcuchem o hak. gwint da siê naprawiæ:
http://pro-bike.pl/produkty/item_338...2x1_m10x1.html
http://www.wessa.pl/glowna.php?go=06676
najpierw trzeba nagwintowaæ nowy gwint M12 (normalnie hak przerzutki ma gwint M10) po wkrêceniu tulei z nowym gwintem M10 polecam wzmocnienie haka za pomoc± tego usztywniacza:
http://www.velo.com.pl/www/produkt.php?m=1&k=32
U mnie dzia³a!!! naprawê przeprowadzi³em w Raciborzu, w Twomark w Chorzowie te¿ s± w stanie co¶ takiego naprawiæ. Pyta³em w wielu serwisach rowerowych ale ma³o który serwis mia³ te tuleje, z regu³y proponowano mi zaspawanie starego gwintu i ponowne nagwintowanie gwintem M10.Z do¶wiadszenia wiem ¿e nie warto spawaæ aluminium bo tem materia³ mo¿na spawaæ tylko raz, po kolejnym spawaniu materia³ traci³ swo± wytrzyma³o¶æ.
Po zamocowaniu usztywniacza ³añcuch nie wskakiwa³ na najmniejsz± koronkê kasety musia³em w³o¿yæ pomiêdzy hak a O¶ piasty podk³adkê aby kaseta znalaz³a siê odrobinê dalej. Co prawda zmienia³ siê linia ³añcucha (o ok. 1mm) ale nie odczu³em ¿adnej negatywnego wp³ywu w dzia³aniu.
Votec - na jakiej zasadzie dzia³a ten usztywniacz? Spotka³em siê z czym¶ takim po raz pierwszy. Czy posiadasz zdjêcia tego ustrojstwa zamontowanego w rowerze? (sry za offtop)


Na trzecim zdjêciu widaæ wkrêcon± (nie do koñca) tulejê z nowym gwintem, oraz podk³adkê pomiêdzy osi± piasty a hakiem ramy. trodno stwierdziæ czy ten usztywniacz co¶ daje bo ¶ruba któr± wkrêca siê w ¶rubê imbusow± przerzutki ma mniejsz± ¶rednicê wiêc luz pomiêdzy ¶rub± usztywniacza a ¶rub± przerzutki nie usztywni przerzutki we wszystkich kierunkach w które móg³by siê wygi±æ hak przerzutki. Aby zamontowaæ usztywniacz musia³em jego wew. górn± krawêd¼ trochê oszlifowaæ bo hak ramy ma od góry usztywnienie (widaæ to na pierwszym zdjêciu, usztywniacz le¿y przy samym usztywnieniu haka. Oczywi¶cie w standartowej ramie zamontowanie haka nie poci±gnie za sob± konieszno¶ci szlifowania jakiego¶ elementu, wszystko zale¿y od budowy haka ramy. Na pewno posiadanie tego haka nie zaszkodzi a mo¿e zaoszczêdziæ wielu problemów
Trochê trudna sprawa, ale widzê da siê zrobiæ, a co my¶licie o wyciêciu nowego haka w tym zak³adzie.
Bêdê szuka³ podobnych sklepów bo oba s± oddalone jakie¶ 400 albo 500 km-mieszkam pod Warszaw± w Milanówku. Teraz mam kaca po imprezie i zajrzê pó¼niej, ale czy to jest hak odkrêcany czy na sta³e ze zdjêæ tak..???????
usztywniacz jest oczywi¶cie odkrêcalny (srebrna gruba nakrêtka), ale hak przerzutki nie. rama to scott genius i producent do dzi¶ produkuje te ramy z niewymienialnym hakiem przerzutki.
ale ja sie pytam o swoja rame ze zdjecia bo chwilowo nie mam dostepu do roweru.
Na jaki hak to wygl±da?
Wygl±da na wymienny.
Usztywniacz siê sprawdzi³, hak jest ca³y a przerzutka (przebieg najwy¿ej 20km) nadaje siê do wymiany, ga³±¼ wielko¶ci rêki poragzi³a sibie z wuzkiem przerzutki bez problemów:(
Przyjrza³em siê i te¿ wygl±da, po prostu jest pomalowany na kolor ramy. Dziêki za pomoc to teraz obdzwonie sklepy w wawie chyba ze ktos ma cynk, albo zna jakiego¶ magika w pobli¿u.
Z góry proszê o przedarcie siê przez ten tekst, dziêki.
Jest pewna sprawa do WAS forumowiczów. Znów proszê o pomoc w tej sprawie. Postanowi³em wzi±æ sprawy w swoje rêce, gdy¿ chcia³em przekonaæ siê czy ten kole¶ co mnie tak wkurzy³ w BDC rowery(nigdy wiêcej tam nie pojade, serwisant to buc który my¶li ¿e jest najwiekszym specjalist± na ¶wiecie, ma wrêcz pretensje ¿e wam siê co¶ popsu³o, nie do przyjêcia, salon na KEN, zamierzam go dodaæ do czarnej listy w innym Topicu). Wracaj±c do sprawy przywróci³em 8-smy bieg wykrêcaj±æ ¶rubê "H" i zauwa¿y³em ¿e ³añcuch nie szoruje haka, jest miêdzy nimi jakie¶ 0,5 mm przerwy, w ka¿dym razie krêc±c korb± widzê co jest po drugiej stronie w najbardziej zbli¿onym miejscu. To na zdjêciu widaæ które to miejsce, ale nie prze¶wituje(z³y k±t).
http://images30.fotosik.pl/254/65ea8e54909331bdm.jpg

I teraz pomys³ jak na MacGyvera przysta³o. Czy poskutkowa³oby rozgrzanie ¶rodkowej czêsci haka zapalniczk±, albo jakims wrz±tkiem ¿eby mi siê lakier nie "zjara³" i lekkie odgiêcie haka, tak ¿eby by³o np. 1/1,5mm przerwy? Sama przerzutka dzia³a bardzo dobrze.

Sprawa numer dwa ma kto¶ mo¿e link do sposobu ustawiania przerzutki, mam na my¶li pre-set ¶rubami.
I proszê nie pisaæ-jak dzia³a to po co ruszaæ ten hak.
dobra Stary .... mam trzy prosby:

1. sciagnij kolo i zrob zdjecie ramy ( haka ) od strony wielotrybu ... tak zebym moglo obadac wewnetrzna str haka;
2. zrob mi zdjecie piasty od wolnej str. ( tej bez wielotrybu ) ze sciagnieta ta gumka uszczelniajaca ...chce widziec wszystkie sruby i podkladki pod ta gumowa kapa ....
3. zmierz DOKLADNIE szerokosc tylnego widelaca na mocowaniach kol i zmierz DOKLADNIE szerokosc piasty od KANTU JEDNEJ KONRTY NA OSI DO DRUGIEJ PO PRZECIWNEJ STRONIE .... nie dlugosc osi mnie interesuje ale rozstaw srob na niej;

PS: hak masz faktycznie krzywy ale bez dramatu ...nie krzyw go bardziej tylko zrob to o co prosze ....albo mnie olej :P ale moze to byc gorsze rozwiazanie :)
Dziêki jutro jak wstanê to pomierzê. Teraz jak pomy¶la³em, to jak ja zdejmê tê uszczelkê?

Chocia¿ nie, ale mam nadziejê ¿e mi tam siê to nie posypie.
spoko spoko ...nic z nia nie bedzie ...tylko sciagaj ja powoli ...zreszta ona pewnie nawet nie jst jakos max przymocowany tylko nasunieta .... nie pekaj
Uszczelka ³atwo nie pu¶ci, powiedz po co j± zdejmowaæ bo to do¶c ryzykowne w mojej pia¶cie. Kontra to ten "talerz" tam gdzie szprychy siê mocuje;p... niema tego w necie.]
Jak tak to fotki i wymiary za 5 minut.

W³a¶ciwa tre¶c posta:
Szeroko¶æ mocowañ mierzy³em do wewnêtrznej strony mocowania(nie wiem czy to poprawnie) Wysz³o 13,5cm. A tych kontr 5,7 do 5,8cm.(o ile to co wy¿ej napisa³em siê zgadza). Foty siê wgrywaj±, jak mam inaczej zmierzyæ to napisz bo o 5:50 jade nad morze.

http://rapidshare.com/files/132153878/100K7440.rar.html

Próbowa³em wgrywaæ gdzie indziej, ale tam siê zawiesza³o.
NI :) ....chodzi mi o sruby kontrujace storzki lozysk na osi :) ... ich rozstaw
aaa no i wazna sprawa ...grzebal Pan kiedys w tej piescie czy nie ??
Robert(nie Pan 48' to nie rok urodzenia:P), nie nie grzeba³em, to powa¿ne przeciwskazanie, muszê lookn±æ na konstrukcjê w necie.

I jeszcze jedno, pó¼no jest, zajmê siê tym w poniedzia³ek ju¿ na maksa jak wrócê, dodam wtedy reszte wymiarów itd.
Na czym polega³a by ta naprawa tak ogólnikowo, bo po zdjêciu ko³a wydaje siê ¿e ³atwo sprostowaæ hak, ale jak to bezpieczniejsze co mówisz, to o co chodzi dok³adnie.
Zerknij ile osi wchodzi do haka ramy tam gdzie da³e¶ podk³adkê (nie mo¿e byæ mniej ni¿ po drugiej stronie). Ta strona jest mocno obci±¿ona napêdem, i je¶li jest ma³o to szybko siê rozkalibruje i ko³o bêdzie uciekaæ, podk³adkê nale¿y daæ pod k.nakrêtkê tak by z±bki na niej mog³y zaci±æ sie w ramie. Hak ma byæ prosty, by wózek przerzutki by³ w pionie bo w takiej pozycji ma lataæ ³añcuch. Naprawa gwintu nie jest ¿adnym problemem, ale ¿adnego spawania. Je¶li co¶ to pisz na @

A i jeszcze jedno jak wygl±da ten hak od wewnêtrznej strony (ma du¿y ubytek w miejscu molety na k.nakrêtce?)

Haka nie mo¿esz prostowaæ przy zdjêtym kole po takim zabiegu bêdzie zmienia³ pozycjê w zale¿no¶ci jak mocno ¶ci¶niesz klamk±, a to troszkê zmienia ustaw przerzutki.
Foty s± w linku z rapidshare
Tak jak wcze¶niej pisa³em, podk³adka pod k.nakrêtkê od strony haka, lub szersza k.nakrêtka, wypo¶rodkowaæ o¶ (ta strona mocniej pracuje wiêc musi byæ dobrze podparta i zaciêta molet± na k. nakrêtce) je¶li ma³o wystaje z przeciwnej strony nale¿y co¶ obci±æ. Je¶li ko³o dobrze wycentrowane, to powinno robiæ je¶li jest za blisko lewej strony, trzeba przecentrowaæ.
Drugie to nowy hak ten jest trochê nadjedzony przez moletê, i to powoduje to zbli¿enie. NIE PROSTUJ HAKA CI¡GN¡C ZA PRZERZUTKÊ !!!!! ta jest b s³aba na takie ruchy.(mo¿e ulecieæ wewn±trz tuleja ODLEW!! i koniec)

...podk³adka pod k.nakrêtkê od strony haka, lub szersza k.nakrêtka, wypo¶rodkowaæ o¶ (ta strona mocniej pracuje wiêc musi byæ dobrze podparta i zaciêta molet± na k. nakrêtce) je¶li ma³o wystaje z przeciwnej strony nale¿y co¶ obci±æ. Je¶li ko³o dobrze wycentrowane, to powinno robiæ je¶li jest za blisko lewej strony, trzeba przecentrowaæ.
....
W zasadzie nic dodac nic ujac ... ale pod warunkiem ze nie bedziesz rozpychac widelca ramy ...
Znalazlem tez cos takiego: http://www.twomark.pl/sklep.php?s=pr...1515&id_typu=1 ... po 15 min walki z pilnikiem powinno pasowac do Twojego roweru ....

Jesli chcesz prostowac swoj stary hak to lepiej go wykrec z ramy i delikatnie lekkim mlotkiem
Ja wkrêcam inne ko³o w miejsce Przerzutki (gwint osi i pprzerzutki jest ten sam), w ten sposób najpro¶ciej stwierdziæ jak mocno odkszta³cony jest hak przerzutki. wystarczy zmierzyæ w kilku miejscach odleg³o¶æ miêdzy ko³ami
Za przeproszeniem g..... z tego prostowania, materia³ ani drgnie nie da siê tego rozgrzaæ do plastycznej temperatury, a i m³otkiem mo¿na waliæ do woli, z czego kurna jest ta rama. Tego nie wiem.
a ten hak z twomarku Ci nie podejdzie ...wyglada w zasadzie tak samo, tylko trzeba ten ...hmmm...zabek wypilowac .....i powinno byc OK
Ewentualnie zostaje mielec :/ ... moze chociaz hak beda umieli zrobic jak trzeba, i moze bedzie taniej jak zamowisz np 4 sztuki ...tak na zapas i wszelki wypadek;
Powali³em jeszcze trochê, ruszy³o siê minimalnie ale tak, co prawda lakier lekko zdrapa³ siê ale przecie¿ nie to najwa¿niejsze, jutro jeszcze poprawiê. G³ównym problemem jest tutaj odpowienie podparcie tak ¿eby w trakcie procesu nie obci±¿aæ przerzutki. Jak siê popsuje to wtedy kupiê tamten i bêdzie git 8)
u mnie w ramie zjecha³ siê gwint w haku to zamontowa³em przerzutkê na o¶kê i dzia³a normalnie.
hak pod os to straszny ka³

Powali³em jeszcze trochê, ruszy³o siê minimalnie ale tak, co prawda lakier lekko zdrapa³ siê ale przecie¿ nie to najwa¿niejsze, jutro jeszcze poprawiê. G³ównym problemem jest tutaj odpowienie podparcie tak ¿eby w trakcie procesu nie obci±¿aæ przerzutki. Jak siê popsuje to wtedy kupiê tamten i bêdzie git 8) To masz teraz pogl±d o kompetencjach osób z 1 posta

dzi¶ w w paru sklepach rowerowych, niestety sprawa wygl±da do¶æ kiepsko, jestem pewien kompetentno¶ci osób, które to ogl±da³y, wiêc raczej siê nie myl±.
by³em dzi¶ w sklepie rowerowym wyregulowana przednia przerzutka, dokrêcona kaseta, no i problem z hakiem, w najbli¿szym czasie skorzystam z pomocy oferowanej przez Ciebie, regeneracji, ale najpierw chcê siê trochê nacieszyæ rowerem, albo zdobêdê podobny hak. W planach jest wymiana pancerzy, lub ich koñcówek, prawdopodonie kasety, to siê oka¿e za jakie¶ 60-80 km, a w dalszej perspektywie przedniej przerzutki bo ma luzy, ale daje radê jak na razie.
Proponujê poszukaæ w swojej okolicy serwisu bez sklepu lub z malutkim stoiskiem i oczywi¶cie o sprawdzonej renomie. Jest szansa ze skoñczy siê na prostowaniu i regulacjach. Tak mi siê wydaje patrz±c na foty tego roweru. Serwisy w sklepach najczê¶ciej proponuj± wymianê bo to najpro¶ciej i daje kaskê. Nie do pomy¶lenia jest by serwis nie naprawi³ tego haka!
Hmm... racja poszukam choæ serwisant trafi³ mi siê dzi¶ naprawdê rzeczowy i TP dzis zadzialalo w ciagu 40 minut i przyjechali i zrobili, wszystcy mili dzi¶. Poszukam musi siê znale¼æ. Tak przy okazji, dziêki za zaanga¿owanie!
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • alwayshope.xlx.pl