Warhammer
Generalnie, zamierzam sam w koñcu poznaæ dok³adnie budowê roweru i nabyæ umiejêtno¶æ jego roz³o¿enia prawie w mak i pó¼niejszego z³o¿enia.
Mam parê pytañ co do ró¿nego rodzaju wymian.
Linki i pancerze: Co ile wymieniaæ pancerze do linek ? Co ile wpuszczaæ tam jakiego¶ specyfiku, aby pancerz nie rdzewia³ i czego u¿ywacie do tego oliwienia.
Opony: wymieniacie co okre¶lon± ilo¶æ km. Kwestia zu¿ycia i czy ¿u³ujecie oponki niemal do koñca wytrzyma³o¶ci opony czy jak ju¿ do¶æ dobrze starta to wymiana ?
Amortyzator: Mam powietrzny, co ile smarowaæ golenie ? W sklepie polecili Brunoxa, wiêc go kupi³em, kto¶ ma powietrzny amortyzator i mo¿e powiedzieæ co ile "dope³nia" mu powietrza ?
Napêd: Co ile czyszcicie napêd ? Czyszcicie wszystko razem(g³ównie chodzi mi o wolnobieg/kasete i ³añcuch) czy ³añcuch czê¶ciej ? Co ile wymieniaæ ³añcuch, czyta³em gdzie¶ poradnik o tym kiedy go trzeba wymieniæ, wiem, ¿e mierzy³o siê jedn± spinkê i tam by³y warto¶ci ok. 127mm-130mm, od jakiej¶ d³ugo¶ci tej spinki nale¿a³o ³añcuch wymieniæ. Napisane tam tak¿e by³o, ¿e niektórzy maj± jeden ³añcuch, jak jest ju¿ zu¿yty to kupuj± drugi i ten pierwszy odk³adaj± i on siê niby "schodzi" z biegiem nieu¿ywania i spowrotem, je¿eli ten drugi siê rozci±gnie to kupuje siê trzeci, jak trzeci siê rozci±gnie to wtedy pierwszy siê ju¿ powinien zej¶æ i jego zak³ada i tak w kó³ko. Tutaj niby obalenie tego faktu
Wiêc jak to z tym jest ??
Ko³a/Piasty: Nigdy nie potrafi³em z³o¿yæ piast ¿eby dzia³a³y spowrotem, zawsze jako¶ te kuleczki/³o¿yska mi siê rozsypywa³y, a ju¿ tymbardziej problem by³ z odpowiednim dokrêceniem ¶rubek aby siê nie luzowa³y, ani za ciê¿ko ko³o siê nie obraca³o. Kto¶ ma jaki¶ poradnik z du¿± ilo¶ci± zdjêæ z rozbiórki i sk³adania piasty ?
Klocki: Czyta³em, ¿e niektórzy/prawie wszyscy, przecieraj± klocki przy tarczówkach i te¿ niektórzy pisali, ¿e tak robi± z klockami do V-brake'ów, czy tak siê faktycznie robi ? Chodzi mi w tej chwili g³ównie o klocki do V-brake'ów bo takie hamulce posiadam.
Korba: Jak korbe siê ¶ci±ga i czy trzeba j± jako¶ ustawiaæ ?, czy przykrêciæ i ju¿ bêdzie ? Przedni± tarczê zebatek to te¿ odkrêca siê jako¶ specjalnie czy nie byle klucz mieæ i ³atwo to zdj±æ ?
Mój rower to Kross A6 Level z 2008r. Przebieg jakie¶ 1500km, narazie nic nie wymieniane.
Pancerze mo¿na zostawiæ, ale po sezonie warto zrobiæ tak:
Wyci±gasz linkê, bierzesz strzykawkê, ³adujesz do niej smaru i wstrzykujesz trochê w pancerz. Potem zak³adasz linkê i wycierasz nadmiar smaru z drugiej strony.
Opony: jak bie¿nik jest taki, ¿e ma oko³o 2 mm wysoko¶ci to opona bêdzie ³apa³a czê¶ciej i ³atwiej kapcia. Dlatego trzeba pompowaæ nie za du¿o i nie za ma³o, najlepiej 3/4 zalecanego ci¶nienia (na oponie).
Amorek: Jak zrobi sie za miêkki lub SAG mu sie zwiêkszy³ to dopompowujesz. Smarujesz Brunoxem po ka¿dej je¼dzie w terenie i po deszczu. Mo¿na te¿ wstrzykn±æ pod uszczelki jakiego¶ oleju silikonowego.
Ja napêd wymieniam raz na sezon (co 6-7 ty¶ km) je¿d¿ê a¿ do wytarcia sie ca³kowitego. £añcuch sie rozci±ga i faktycznie te tulejki wycieraj± sie na sworzniach. Dlatego mo¿na po prostu czekaæ, a¿ zacznie przeskakiwaæ i zmieniaæ napêd. Koszt oko³o 120z³ na sezon. (u mnie).
Mo¿na mieæ dwa ³añcuchy, ale trzeba kontrolowaæ wtedy baczniej stan napêdu bo ³añcuch siê wyciera i tak samo zêby siê wycieraj±. Gdy przeoczymy ¿e wytar³o siê za du¿o, nowy ³añcuch ju¿ nie pomo¿e. Po prostu bêdzie lata³ po zêbatkach. Tak czy siak, trzeba potem wymieniæ napêd.
Na forum jest tutorial w dziale poradnik, jak rozebraæ piastê i serwisowaæ j±.
Klocki mo¿na np. przemyæ benzyn± lub wod± z p³ynem do mycia naczyñ. Wcze¶niej zmatowiæ lekko papierem ¶ciernym. Trzeba te¿ wyczy¶ciæ obrêcz, najlepiej wzi±æ ko³o i pod bie¿±c± wod± wymyæ p³ynem do mycia naczyñ. Super efekt.
Do korby trzeba klucza do ¶ci±gania korb (13z³ w nsb) i ¶c±iga siê j± tak samo jak zak³ada. Bajeczka:)
Ma³y przebieg i nie ma sensu bawiæ siê w przegl±d poza dok³adniejszym czyszczeniem.
Blaty korby przedniej (du¿e zêbatki) ¶ci±ga siê kluczem 5 imbusowym...Nie jest to trudne, ale trzeba patrzeæ ¿eby wszystkie blaty po ¶ci±gniêciu za³o¿yæ w tych samych kierunkach. Maj± one charakterystyczna wypustkê z jednej strony.
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plalwayshope.xlx.pl