Warhammer
Witam, ostatnimi czasy sta³em siê posiadaczem roweru crossowego Kellysa model Axis. Wiadomo ¿e na pierwszy ogieñ do wymiany poleci regulowany mostek i z wyborem tutaj nie bêdzie wiêkszego problemu. Aktualnie posiadany jest na kierownice 25,4 a mam zamiar wymieniæ na 31,8 wiêc wymiana tego¿ elementu tak¿e bêdzie nieunikniona. W tym miejscu pojawia siê dylemat czy do moich potrzeb lepiej nada siê kierownica prosta czy giêta.
Znalazlem du¿o wypowiedzi jednak wszêdzie pisano ¿e do XC najlepsze jest prosta/giêta, opinie by³y wiadomo ró¿ne, nnie jednak interesuje inny typ zabawy. Kupi³em rower crossowy gdy¿ bardzo du¿o poruszam siê po asfaltowych drogach i w³a¶nie dalsze wypady nimi poza miasto sprawiaj± mi najwiêcej rado¶ci. Do lasku wje¿d¿am okazyjnie zazwyczaj jak zajdzie taka potrzeba, lub gdy robiê wypad ze znajomymi ale tam zazwyczaj nie ma jazdy takim ostrym tempem jakie jest gdy samemu je¿dzê.
W tym miejscu pojawia siê pytanie która kierownica bêdzie lepszym rozwi±zaniem. Aktualnie mam fabrycznie zamontowan± giêta z rogarmi. Nie mam do niej zastrze¿eñ, jest wygodna i dobrze siê skrêca, jednak kusi mnie prosta poniewa¿ zyska³bym sporo na wadze i my¶lê ¿e moja sylwetka by³aby bardziej aerodynamiczna. Chcia³em siê spytaæ czy zmiana kierownicy giêtej na prost± w przypadku mojej jazdy bêdzie du¿± utrat± komfortu i poczucia stabilno¶ci? Dodam, ¿e rowier na którym je¿d¿e jest dosyæ spory 21 cali, wybra³em najwiêkszy dopuszczalny dla mnie wariant ramy.
Ponadto od razu chcia³em siê spytaæ jakich firm kierownice i mostek (chcê aby by³y tej samej marki) polecacie aby komplet zamkn±³ siê w 200z³.
Pozdrawiam :)
Na komforcie na pewno trochê stracisz, zysk na wadze mo¿e byæ do¶æ spory, przede wszystkim zyskasz bardziej sportow± postawê, je¿eli tak jak piszesz je¼dzisz szybko po asfalcie to w±ska prosta kierownica nie jest z³ym pomys³em. Zastosowanie rogów podniesie komfort i da mo¿liwo¶æ zmiany chwytu je¿eli bêdziesz mia³ tak± potrzebê. My¶lê ¿e dobrym wyj¶ciem dla Ciebie bêd± produkty KCNC, maj± dobry stosunek ceny do wagi, a o wytrzyma³o¶æ w Twoim przypadku bym siê nie martwi³.
http://allegro.pl/item1007011311_kcn...r_produkt.htmlhttp://allegro.pl/item981072099_kcnc...g_polecam.htmlZastanowi³bym siê jednak czy jest sens przechodziæ OS. Ró¿nica w sztywno¶ci po³±czenia jest praktycznie niezauwa¿alna, a przy w±skiej kierownicy zostaje ma³o miejsca na akcesoria, licznik, o¶wietlenie.
Hmm ciekawa sugestia z tym OS, na obecnie u¿ywanej giêtej faktycznie bardzo kiepsko z tym miejscem. A czy na OS jest tak samo ma³o co w giêtej kierownicy czy trochê wiêcej?
OS ma sens przy szerokich, giêtych kierach, gdzie faktycznie mo¿na odczuæ mniejsz± sztywno¶æ przy 25,4mm. Na prostej kierownicy z mocowaniem 25,4 mo¿na zmie¶ciæ wszystko.
Ja mam kierownicê OS 580mm, do tego rogi, które j± jeszcze skracaj± i efekt taki, ¿e musia³em zdj±æ monitorki z manetek, bo nie by³o jak zainstalowaæ obejmê z mocowaniem pod lampke.
Bo masz OS, i pewnie mocowanie lampki bylo za male, zeby objac kiere tuz przy mostku. Przy 25,4 tego problemu nie ma.
Bêdê sie musia³ chyba trochê nakombinowaæ bo w³asnie kupi³em po bardzo okazyjnej cenie mostek na OS wiêc teraz do tego dojdzie kierownica.
Z licznikiem powinno byæ ok bo jest mocowany na paskach zaciskowych, zobaczymy jak z lampka, na szczê¶cie owej nie posiadam wiêc pozostaje znale¼æ z w³a¶ciw± obejm±, ewentualnie s±dzê ¿e bêdzie siê da³o j± zamocowaæ do przedniego widelca.
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plalwayshope.xlx.pl