Rura pod stery A-HEAD Vs rura pod stery klasyczne. 

Warhammer

Witam.

Chce wymieniæ amortyzatorek na jaki¶ lepszy, i jest taki ma³y problem. Mianowicie chwilowo mam zamontowanego amorka na sterach klasycznych, rura ma 1 i 1/8''. Wszelkie lepsze ustrojstwa s± robione pod stery A-HEAD i st±d moje pytanie: czym siê ró¿ni taka rura sterowa pod stery A-HEAD od takiej pod stery klasyczne, oczywi¶cie poza tym, ¿e niema gwintu :). Czy gdybym pu¶ci³ takiego freza jaki jest przy sterach klasycznych, po czym da³ to do nagwintowania to zamontuje na takim czym¶ zwyk³y mostek? Czy rurka pod stery klasyczne niema w ¶rodku jakiego¶ zwê¿enia, czy czego¶ podobnego co mia³o by trzymaæ tego pitolka od mostka? A jak nie da rady tak zrobiæ, to czy wymiana sterów z klasycznych na A-Head bêdzie siê wi±zaæ z wymian± ramy? Nigdy nie widzia³em jak wygl±da g³ówka ramy pod stery A-HEAD wiêc pytam. Ogólnie to taki wariant z gwintowaniem by³ by o wiele tañszy ni¿ zakup nowych sterów i mostka.

Pozdrawiam...


Nie za bardzo wiem o co Tobie chodzi;)

Na ka¿d± rurê da sie za³o¿yæ mostek ahead. W ka¿d± ramê która ma 1 i1/8 da sie wbiæ stery. Ka¿d± rurê mo¿na nagwintowaæ (w zale¿no¶ci od jako¶ci rury od 20-50z³ za czynno¶æ). W ¶rodku rura jest prosta i mo¿na wbijaæ gwiazdkê i za³o¿yæ mostek ahead.

Generalnie rury ró¿ni± sie tylko gwintem i wciêciem (frezem) czyli wszystko sie da:)

Ten Klin nazywa sie gwiazdk± ahead http://img.nokaut.pl/p/d2/fc/d2fc5a3...591500x500.jpg

Wchodzi w ka¿d± rurê.

Tradycyjny klin rozpiera rurê innym sposobem.
http://www.velo.com.pl/codeigniter/v...ukty/244_1.jpg
http://www.velo.com.pl/img/layout/arrow_up.gifKliknij aby powiêkszyæ
Ogólnie mówi±c, mia³em ten sam problem co Ty. W poprzedniej ramie cromoly mia³em amorek na 'stare' mocowanie, stary suntour 20mm, a chcia³em go zmieniæ na co¶ nowszego (pad³o ostatecznie na Suntour'a XCM, by³o to ok. rok temu). Do wyboru mia³em: nagwintowaæ jakikolwiek amor 1 1/8 na ahead i wsadziæ na ju¿ istniej±ce stery, albo szukaæ po ca³ym mie¶cie amorka ju¿ nagwintowanego. Wybra³em drugi wariant i po d³uuugich poszukiwaniach znalaz³em tego XCM'a. Pó³ roku temu zmieni³em jednak w koñcu i ramê, co ju¿ wymusi³o ahead'a i przy okazji nowy amor. I powiem Ci krótko - ahead wymiata. Nic siê samo nie rozkrêca. Nic nie trzeba kontrowaæ. Raz ustawisz i 'naprzód' :) Do regulacji kiery wystarczy ¶rubk-a/i na mostku. Ahead jednak wymusi nowe stery i nowy most. Ale warto :) I w przysz³o¶ci unikniesz problemu przy zmianie amora.
Pozdrawiam ;)

EDIT: konkretnie ró¿nica jest taka, ¿e w 'starych' sterach masz w rurze od amora wbity od spodu klin, który trzyma 'stary' mostek za ¶rubê w mostku i odpowiada za ustawienie kierownicy na boki, a stery za¶ trzymaj± siê na gwincie rury 1-1/8. W ahead masz jak to kundello okre¶li³ gwiazdkê wbit± w rurê (odpowiednik klina) i to na niej siê wszystko trzyma, ¶ruba dociska stery poprzez most i ewentualne podk³adki dystansuj±ce. A most obraca siê swobodnie na g³adkiej niegwintowanej rurze amora i kierownicê ustawiasz sobie dokrêcaj±c most w którym miejscu Ci pasi :) Czyli odkrêcaj±c 1/2 ¶rubki mo¿esz rowerek fajnie posk³adaæ np. do auta po obruceniu kiery o 90'

PS. je¶li co¶ pochrzani³em poprawcie mnie, pó¼no ju¿ jest i s³abo my¶lê ;) :O
Ogólnie chodzi oto, czy w rurê pod stery A-HEAD da siê wbiæ ten klin który potem trzyma mostek (ten klasyczny mostek). We wszystkich rurach jakie mam w domu ten klin jest ju¿ wbity i nie wiem jak ta rura wygl±da. Skoro rura pod A-HEAD jest od ¶rodka g³adka, to jak ten klin ma siê tam trzymaæ? Podejrzewam, ¿e podczas przykrêcania mostka on siê trochê ''rozpiera'', ale czy na pewno tylko tyle? My¶la³em o marzocchi bomber txc, albo o jakim¶ lepszym suntour'ku, i by³ by to dla mnie spory wydatek a jak jeszcze mia³bym zakupiæ stery i mostek to ju¿ wogule.


Dozbieraj trochê (taka moja rada) i kup komplecik a-head. Nie warto moim zdaniem kombinowaæ.
pzdr
Bêdê mieæ kasê w rêku to zadecyduje, najwy¿ej kupie jakiego¶ sr nrx, albo mo¿e mi siê uda zakupiæ tego u¿ywanego bombera na allegro. Ale ogólnie to da siê zrobiæ tak jak pisa³em?
Tak, jest to do zrobienia, s± ludzie którzy gwintowali sobie rury i wbijali 'tradycyjny' klin. Rury tak gwintowane jak i g³adkie (ahead'owe) nieznacznie zwê¿aj± siê ku górze, w ten sposób wbija siê klin czy gwiazdkê od spodu.

U mnie by³a taka historia jak zmienia³em amor pierwszy raz na tego XCM: amor nowy by³ bez klina w ¶rodku, a ¿e brak³o im klinów w serwisie, to niewiele my¶l±c serwisant cichaczem prze³o¿y³ mi klin u¿ywany (g³adki) wybity z tego amora 20mm - klin jak siê pó¼niej okaza³o siê nie 'zaklinowa³' bo ma³o tego, ¿e by³ g³adki, to jeszcze ze¿arty rdz±. Pierwsza moja jazda po z³o¿eniu skoñczy³a siê gleb± ju¿ 300m od serwisu - bo przy ostrzejszym skrêcie ko³o posz³o w przeciwn± stronê ni¿ skrêci³em kierownicê - jak siê okaza³o klin w miarê swobodnie siê w rurze obraca³ :/ Na szczê¶cie nic siê nie sta³o powa¿nego ( bo oczywi¶cie obci±¿eni byliby odpowiedzialno¶ci± za wypadek ) ale klin musieli zmieniæ na nowy i nacinany (nie g³adki) wyjêty z nowego mostka accent'a.

Jaki z tego mora³ - jak ju¿ bêdziesz siê bawi³ w gwintowanie, to zadbaj o nowy klin, klinów u¿ywanych siê nie wybija. Wbicie nowego klina w rurê najlepiej pozostaw komu¶, kto ma w tym wprawê, czytaj serwis :)

Pozdrawiam
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • alwayshope.xlx.pl