Merida Ninety-Six, rozmiar, porady? (Wroc³aw?) 

Warhammer

Witam, planujê z³o¿yæ rowerek na ramiê Merida Ninety-Six 1000-D, ze wzglêdu na to, ¿e DH/FR nie mogê ju¿ ¶migaæ z powodu kontuzji, lecz mam sporo w±tpliwo¶ci :( Mam 180cm wzrostu i nie mam zielonego pojêcia jaki rozmiar by³by dla mnie odpowiedni, czy lepiej mniejsza ramka czy w sam raz? Ogólnie rowerek ma byæ z³o¿ony na nastêpuj±cych czê¶ciach:

Rama: Merida Ninety-Six 1000-D
Damper: x-fusion
Amor: Rock Shox Reba SL 2009 100mm
Ko³a: Mavic Crossride Disc 6 ¶rubek
Korby: Shimano SLX
Kaseta: Shimano SLX 11-34z
Przerzutka ty³: Shimano XTR Shadow
Przerzutka przód: Shimano XTR lub XT
£añcuch: Shimano XTR
Manetki: Shimano XT
Opony: Maxis Crossmark
Sztyca: Byte King Carbon
Mostek: nie mam pojêcia :( jaki¶ lekki alu, scandium?
Kiera: mo¿e PZ Racing Carbon giêta albo prosta? te¿ sam ju¿ nie wiem jaka, ale carbon napewno :)
Hample: Avid Elixir R 203mm :P
Siode³ko: San Marco SKN
Rogi: jakie¶ lekkie jeszcze nie wiem? :(

Do tego wszystkiego dorzucê trochê czerwonych elementów KCNC, TUNE, TOKEN :) Co o tym my¶licie? :)

Je¶li jest kto¶ we Wroc³awiu, kto posiada rowerek z³o¿ony na tej ramce to bardzo proszê o kontakt ze mn±, z chêci± bym j± ogl±dn±³ na ¿ywo i zobaczy³ jaki rozmiar by³by dla mnie odpowiedni :) Namiary na mnie gg: 9041750 i e-mail: jachooooo@wp.pl :)


No jak na rower do szpanu to spoko (tylko tarcze hamulcowe koniecznie accent blade 203 zlote!) do tego secik yumeya, srubki tuningowe koniecznie zlote, rogi KCNC zlote, pancerze carbon look (widze ze lubisz carbon), i swiecace nakretki na wnetyle i maszyna jak sie patrzy ;]
hahaha xD ale ja tak na powa¿nie pyta³em :( chce z³o¿yæ fajn± lekk± maszynkê do maratonów i wycieczek górskich :) tarcze 203mm dlatego, bo takie dosta³em, a nie ma sensu zmieniaæ :) a Ty nie lubisz carbonu, bo co? bo bananowy? ja lubiê bo lekki :) chocia¿ kiere i sztyce rozwa¿am te¿ alu byleby lekkie :) POMOCY! :P
No to po pierwsze budzet, po drugie waga i wzrost ;]


Wzrost 180cm, wiêc chyba lepiej 18"? a bud¿et 4600z³ oko³o (nie licz±c hamulców i amora, bo ju¿ je mam) :)
1.tarcze 203 w rowerze do maratonu ? - Rozumiem ¿e nie chcesz zmieniaæ,ale wa¿± zdecydowanie zbyt du¿o a w po³±czeniu z elixirami bêda zbyt mocne(do maratonu oczywi¶cie) - nie wiem ile wa¿ysz, ale przy wzro¶cie 180 pewnie 70+ w takim razie poleca³bym wspomniane accenty blade ale 180/160
2. Lepszy damper, moim zdaniem lepiej oszczêdziæ na czym¶ innym, ale damper musi byæ porz±dny - FOX RP23 lub jakis DT
3. Crossride Disc - mo¿e lepiej z³o¿yæ jakie¶ inne kó³ka ? Obrêcze XM317 Nyple Alu Dartmoor-a, szprychy DT Competition i piasty Novatec-a(bia³e ?) wyjdzie troszkê dro¿ej cenowo, ale bêd± l¿ejsze i du¿o mniej zawodne..
4. Sztyca carbon w full-u - trochê bez sensu - mo¿e boplight wa¿±cy ~250g
to samo z kierownic±, karbon przy takim bud¿ecie bym sobie odpu¶ci³ - set Boplight bêdzie ok i w sensownej cenie
5. Opony - lepsze i l¿ejsze by³yby Rocket Ron-y EVO 2,1/2,25(wg uznania)
6. kaseta 11-34 przy napêdzie 3x9 to trochê przerost formy nad tre¶ci±, zw³aszcza w mimo wszystko sportowym full-u
7.Rogi - bia³e boplight-y(kierownica i mostek te¿ by bia³e mog³y byæ)
8.Jak masz ju¿ hample Avid-a to mo¿e warto by by³o pomy¶leæ nad manetkami X.9 Trigger i przerzutk± tyln± X.9(ew X.0) oraz zamocowaæ to wszystko za pomoc± matchmaker-a
9.To siode³ko do szczególnie wygodnych nie nale¿y ;) Ja odpowiednie dopasowanie uzyska³em dopiero po obdarciu go ze skóry ;)
Tylko ma³a uwaga
Ad. 2.X-fusion=Fox, nie ma co. Pzdr;)
Ad. 3. Masie nie przeczê(przodu), ale o zawodno¶æ? Not true, s± bardzo wytrzyma³e, chyba ¿e masz gdzies na forum przyk³ad ich faila.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • alwayshope.xlx.pl