"domowe" sposoby 

Warhammer

jakie znacie domowe sposoby na odchudzenie roweru?
Typu wywalenie odblasków z kó³ i zast±pienie ich odblaskowa folia
uciecie sztycy gdy jest du¿o za d³uga ;)
(maniak zrobi wszystko ¿eby odchudziæ rower xD)


Dziury w ramie i obrêczach hehehehe, ale s³ysza³em ¿e ponoæ sie ¶rednio op³aca :p wielkich korzy¶ci nie ma :p
Nie wiem co to znaczy domowe, ale chyba najlepszym domowym sposobem odchudzenia roweru jest zeskrobanie b³ota i umycie go :)
    lMo¿na zdj±æ gripy i za³o¿yæ szosow± owijkê.l
    lMo¿na pokusiæ siê o skrócenie rury sterowej - je¶li mamy du¿o podk³adek to pozycja stanie siê bardziej wy¶cigowa a my oszczêdzimy kolejne gramy.l
    lZaciski sztycy, kó³ itp zamieniæ z samozamykacza na zwyk³e, albo takie specjalne od DT SWISS.l
    lW manetkach Shimanowskich odkrêciæ zegary (sam tak zrobi³em) - czy kto¶ w ogóle patrzy na nie, jaki ma bieg? Miejsce po zegarach zakleiæ ta¶m± izolacyjn±. W XT s± specjalne kapsle zamiast zegarów (mo¿na samemu wybraæ). Dodatkowo zdjêcie zegarów pozwala na zamontowanie klamek hamulcowych po wewnêtrznej stronie kiery - bardziej ergonomiczne hamowanie 1-2 palcami.l
    lJe¶li nie wozimy cudów na kiju w torebce podsiod³owej, to zapasow± dêtkê przykleiæ ta¶m± izolacyjn± do sztycy a torebkê od³o¿yæl
    lZdj±æ nakrêtki z wentyli???l
No ale wiadomo, ¿e odchudzanie bez jakiegokolwiek wk³adu finansowego du¿o nie da.

    lZdj±æ nakrêtki z wentyli???l
.
nie polecam .... waga minilana a nie zasyfia sie w b³ocie wentyla:D


zdj±c niepotrzebny blat w przedniej korbie
nakretki to lipa ;) sam mia³em zasyfione wêtle i musia³em maszynki wymieniac, no tak ale jak ju¿ sie wymieni du¿o na KCNC xD to mozna k±binowac, Ma4ti wiercenie strasznie os³abia ;)
ale mac_aaron ma kilka fajnych pomys³ów ;)

zdj±c niepotrzebny blat w przedniej korbie To zale¿y jaki dok³adnie styl jazdy uprawiamy. Je¶li Cross Country (to prawdziwe na pêtlach interwa³owych) to najmniejsza tarcza jest niepotrzebna bo podjazdy s± zwykle krótkie i wystarczy wcze¶niejszy rozpêd i kilka mocniejszych naci¶niêæ na peda³y przy ¶rednim blacie ¿eby podjechaæ. Ale na maratonie gdzie podjazdy s± d³ugie a kadencja peda³owania wysoka jest ona niezbêdna ;)
Dla street dirt:
-Lecimy z pierwszym co powinno siê zrobiæ wyci±gamy sztyce tniemy i zostawiamy jej tylko 5 cm(ci co robi± wheelie bêd± oburzeni jak mo¿na co¶ takiego zrobiæ) no i nawiercamy wiertar± jak najwiêcej otworów.
-Dalej ¶ci±gamy gripy i tniemy kiere do tego stopnia jak kto lubi, barspin bêdzie szed³ jak zaczarowany.
-¦ci±gamy hebel z przodu a je¿eli mamy tarcze to wymieniamy na v-ki lub w ogóle wywalamy hamulce bêdziemy hamowaæ wk³adaj±c nogê miedzy widelec a oponê jak sie nie odchylisz to nie zaliczysz otb, tylko nie je¼dziæ w drogich butach.
-Wszelkie przerzutki staj± sie zbêdne robimy ss i zak³adamy jak najmniejsze zêbatki z przodu i z ty³u, przy okazji skróci siê ³añcuch.
-Je¿eli mamy osie na nakrêtki to ¶cinamy o¶ jak tylko sie da
-Po dokrêceniu mostka ¶ci±gamy kapsel
-siedzenia u¿ywamy rzadko tak¿e nie musi byæ wygodne wiêc zdzieramy obicie mo¿emy jeszcze ten plastik zeszlifowaæ
-je¿eli nie u¿ywamy hamulców to mo¿emy ¶ci±æ piwoty w ramie
-pozbyæ siê amora
-dêtki wype³niæ helem xD

Po wykonaniu wszystkich czynno¶ci uzyskujemy rower na którym je¼dziæ siê nie da i nie mo¿emy siê przyzwyczaiæ ale jak robimy banego to przypadkiem g³ow± przypierniczamy o jaki¶ samolot

-Mo¿na te¿ ponawiercaæ dêtki ale ja nie próbowa³em :D:D:D

jakie znacie domowe sposoby na odchudzenie roweru?
Typu wywalenie odblasków z kó³ i zast±pienie ich odblaskowa folia
uciecie sztycy gdy jest du¿o za d³uga ;)
(maniak zrobi wszystko ¿eby odchudziæ rower xD)
Z bezpiecznych:
- przy d³ugiej sztycy i niedu¿ym wysuniêciu z ramy mo¿na odci±æ parê cm
- skrócenie rury sterowej
- zamiana ¶rub na alu/ti (alu tylko w mniej obci±¿onych miejscach)
- mo¿na siê bawiæ w zdejmowanie materia³u, ¶cieranie lakieru i po³o¿enie anody - ale to ju¿ zabawa dla bardzo cierpliwych i licz±cych dos³ownie ka¿dy gram
- zamiast neoprenu kawa³ek cienkiej dêtki
- zamiana zacisków kó³ na takie na imbus
- reszta to ju¿ wymiana poszczególnych czê¶ci, ew. przy kupnie roweru dobieranie lekkich, niekoniecznie drogich, komponentów
ej ale ile na tym zyskacie? na zdzieraniu lakieru (lol), odkrêcaniu wentyli (OMG), zamianie zacisków czy os³onek neoprenowych? maksymalnie ze 100gr. Czy da siê to fizycznie odczuæ podczas jazdy? To tak jakby 100ml mniej wody nalaæ do bidonu, poczujê ró¿nicê? raczej nie...

Wszelkie ¶wiate³ka i odblaski to rozumiem, plastikowe os³onki za kaset± tudzie¿ na najwiêkszy blat - ok. Ale reszta wg mnie to nie jest gra warta ¶wieczki, skutecznie odchudziæ mo¿na tylko poprzez wymianê czê¶ci na l¿ejsze.

ej, a my¶leli¶cie o wype³nieniu dêtek i ramy w ¶rodku helem?
jak bêdê mia³ czas to policzê ile to by da³o ale wg mnie porównywalnie z tym zdzieraniem lakieru i odkrêcaniem wentyli :P

(...) Bo ja wiem - na light-bike szacunkowo podaj± ponad 100g dla lekkich ram ;) (zale¿y od grubo¶ci lakieru), a na samych zaciskach mo¿esz zyskaæ pewnie z 60-80g.
"skutecznie odchudziæ mo¿na tylko poprzez wymianê czê¶ci na l¿ejsze" - tak, co nie zmienia faktu, ¿e czê¶æ osób zrobi wszystko dla zbicia kolejnych gramów i nawet ten 1 czy 2 gramy po odkrêceniu 'zatyczek' wentyli s± wa¿ne (to ju¿ jest chyba choroba :D)
Gaz w ramie - nie ma sensu, uszczelnienie bêdzie wa¿yæ wiêcej ni¿ dowolny gaz.

... Przy zabawie ze ¶cieraniem lakieru, nawiercanie, zmiany nakrêtek itd. stosuj±c to przy ka¿dej czê¶ci mo¿na zgubiæ nawet do pó³ kilograma jak kto¶ siê uprze a to ju¿ odczuwalna ró¿nica.

Przy okazji stosuj±c moje metody mo¿na zgubiæ nawet do 4 kilo(mi siê uda³o w bmx'ie)
A jaki¶ czas temu w³a¶nie my¶la³em nad wype³nieniem dêtek helem :p Tylko ciekawy jestem ile by to faktycznie da³o, i czy hel utrzyma³by siê w gumowych dêtkach, bo cz±steczki helu s± mniejsze od cz±steczek tlenu/azotu/innych sk³adowych powietrza, i móg³by najzwyczajniej w ¶wiecie siê przez gume przebiæ :p

maksymalnie ze 100gr. dla fanow light weighting'u (czy jak to sie pisze) 100 g. to jest bardzo duzo :)


ej, a my¶leli¶cie o wype³nieniu dêtek i ramy w ¶rodku helem?
niezly pomysl :P tylko ze powietrze jest darmowe, a hel nie :D
ale czy nie lepiej jezdzic na bezpiecznym rowerze(bez dziur w ramie itp) i zjesc jedna kanapke mniej lub zabrac ze soba troche mniej prowintu lub wogole go nie brac i wskoczyc do jakiegos sklepu po drodze??

ale czy nie lepiej jezdzic na bezpiecznym rowerze(bez dziur w ramie itp) i zjesc jedna kanapke mniej lub zabrac ze soba troche mniej prowintu lub wogole go nie brac i wskoczyc do jakiegos sklepu po drodze?? Dlaczego lekki rower ma byæ niebezpieczny?

Zreszt± zawsze bêdziesz do przodu, nawet jak nie zjesz tej kanapki czy zrobisz kupê przed wyjazdem ;)
Lekkie rowery w których nie stosuje siê tak radykalnych ¶rodków jak nawiercanie s± w znacznym stopniu wykonane z carbonu a carbon jest (w zale¿no¶ci jakiej klasy porównujemy carbon i aluminium) od 5 do 10 razy wytrzymalszy od aluminium ;) Wiêc lekkie rowery nie zawsze s± mniej wytrzyma³e od tych ciê¿szych ;) Moim zdaniem optymalna waga odchudzonego roweru gdzie wytrzyma³o¶æ jest nadal spora (mowa o hardtail'u którego przeznaczeniem s± np. maratony) to 8 - 8,5 kg ;) Na Light-Bike s± fulle których waga wynosi poni¿ej 8200 gram i Hardtaile poni¿ej 6800 gram ale na takich strach jest jechaæ bo: tu ju¿ wytrzyma³o¶æ jest nie¼le zani¿ona poprzez stosowanie cieñszego karbonu i mog± nas ukra¶æ razem z tym rowerem a pó¼niej posprzedawaæ na organy :D

carbon jest (w zale¿no¶ci jakiej klasy porównujemy carbon i aluminium) od 5 do 10 razy wytrzymalszy od aluminium To tylko teoria, w praktyce karbon jest tak wytrzyma³y jak szk³o twarde - niby jeden z twardszych materia³ów na ziemi, a wystarczy lekko stukn±æ w szybê i SRU ;) Z ramami karbonowymi jest podobnie - znosz± dzielnie trudy jazdy, ale wystarczy stosunkowo niewielka si³a boczna i rama mo¿e pêkn±æ jak bambus :)

Z domowych metod odchudzania warto wspomnieæ - o ile ma siê smyka³kê do zaplatania i anorektyczn± masê - o alternatywnych metodach zaplotu ko³a, znacznie zmniejszaj±cych ilo¶æ szprych ;)

To tylko teoria, w praktyce karbon jest tak wytrzyma³y jak szk³o twarde...ramami karbonowymi jest podobnie - znosz± dzielnie trudy jazdy, ale wystarczy stosunkowo niewielka si³a boczna i rama mo¿e pêkn±æ jak bambus :) ... Ciekawe co by powiedzieli na to chlopcy z GT, ktorzy zrobili rowerek do DH na karbonowej ramie ... i zaparcie twierdza ze nie chodzilo o mase tylko o sztywnosc materialu ... nomen omen rower bedzie mozna kupic juz w sezonie 2009
najlepszy sposob to isc do pracy i wymienic osprzet , amortyzator,kola itd.... ;)

Ciekawe co by powiedzieli na to chlopcy z GT, ktorzy zrobili rowerek do DH na karbonowej ramie ... i zaparcie twierdza ze nie chodzilo o mase tylko o sztywnosc materialu ... nomen omen rower bedzie mozna kupic juz w sezonie 2009 ale¿ oczywi¶cie - materia³ popularnie w ¶wiatku rowerowym nazywany karbonem to mata wykonana z w³ókien wêglowych ³±czona specjalnymi ¿ywicami (¿ywica to w ogóle podstawowy element decyduj±cy o jako¶ci koñcowego produktu) - od lat wykorzystywana powszechnie np. w wêdkarstwie - podstawowe dwie g³ówne w³asno¶ci tego materia³u to w³a¶nie lekko¶æ (wyczynowe wêdziska s³u¿±ce do po³owu metod± pe³nego zestawu, maj±ce d³ugo¶æ 13-16 metrów czêsto wa¿± poni¿ej kilograma) oraz sztywno¶æ (ten sam przyk³ad - wêdka maj±ca 13-16 metrów nie gnie siê pod w³asnym ciê¿arem :) i w ogóle jest bardzo sztywna)

wytrzyma³o¶æ tego materia³u (oraz sztywno¶æ) najwiêksza jest wzd³u¿ w³ókien - st±d na przyk³ad wêdki s± bardzo sprê¿yste (w zale¿no¶ci od rodzaju zastosowanych w³ókien wêglowych)

jednak dwiema najwiêkszymi wadami jest w³a¶nie bardzo ma³a odporno¶æ na uderzenia boczne - taka ju¿ specyfika tego materia³u - na dan± wêdkê mo¿na na przyk³ad wyholowaæ rybê wa¿±c± 20 kilo i nic jej nie bêdzie, ale mo¿esz uderzyæ bokiem wêdki o drzwi czy o ¶cianê i strzeli jak skorupka od jajka :)

druga powa¿na wada to przewodzenie pr±du :)

powiecie ¿e co maj± wêdki do rowerów - wêdki da³em tylko jako przyk³ad, bo specyfika materia³u jest taka sama a w wêdkarstwie jest on nieco bardziej zadomowiony i tez w postaci, ¿e tak powiem, rurek :)

co nie zmienia faktu, ze to materia³ bardzo dobry je¿eli chodzi o sztywno¶æ i sprê¿ysto¶æ (tu ju¿ nie bêdê wdawa³ siê w szczegó³y, bo nie wiem jakie rodzaje w³ókien wêglowych s± u¿ywane w przemy¶le rowerowym dok³adnie :P)
pytacie co to da??
poprostu je¶li ktos juz wymieni³ na lekkie co da³o rade a ma fio³a a tym pkt to siê ³apie za takie sposoby- proste. nie jest powiedziane ¿e to zamiast wymiany cze¶ci.
a co do tego typu zje¶c kanapke mniej czy cos, niektórzy poprostu maj± satysfakcje z tego ¿e zbili nawet i 100gr ;)
To prawda, praktycznie nie ma ró¿nicy jak siê jedzie na rowerze wa¿±cym 11,05 a tym wa¿±cym 10,95 ale ma siê te satysfakcje ¿e rower wazy ponizej 11 kg do czego teraz w³a¶nie d±¿e :)

To prawda, praktycznie nie ma ró¿nicy jak siê jedzie na rowerze wa¿±cym 11,05 a tym wa¿±cym 10,95 ale ma siê te satysfakcje ¿e rower wazy ponizej 11 kg do czego teraz w³a¶nie d±¿e :) Te¿ mia³em taki cel, ale wybór amora przes±dzi³ o wadze > 11kg - jestem zbyt leniwy, wiêc wzi±³em amora do którego zajrzê raz na rok/pó³tora i wystarczy ;) (Bomber)

wyczynowe wêdziska s³u¿±ce do po³owu metod± pe³nego zestawu Chyba raczej zestawu skróconego :p Do zestawu pe³nego u¿ywa siê bata a tyczk± o d³ugo¶ci 13-16 metrów raczej trudno wzi±æ zamach wiêc stosuje siê topy :p
oczywi¶cie ¿e tak, chyba mnie jako¶ zamroczy³ ostatni cykl artyku³ów w WW na temat ³owienia na bata i jako¶ mi tak w g³owie to siedzi ci±gle :)

pytacie co to da??
poprostu je¶li ktos juz wymieni³ na lekkie co da³o rade a ma fio³a a tym pkt to siê ³apie za takie sposoby- proste. nie jest powiedziane ¿e to zamiast wymiany cze¶ci.
a co do tego typu zje¶c kanapke mniej czy cos, niektórzy poprostu maj± satysfakcje z tego ¿e zbili nawet i 100gr ;)
Ja proponujê zacz±æ nawiercaæ ramê:D Ka¿dy dzieñ jedna dziurka ¶r 5 mm:D
Co to da?
Odpowied¼ jest prosta: Dobre samopoczucie i lepsze nastawienie na starcie ale mimo wszystko lekki rower sam nie pojedzie;)
Samo odchudzanie roweru to jedno a stosowanie ³o¿ysk ceramicznych (piasty DT-Swiss 190) to ju¿ zupe³nie inna bajka. Czyta³em artyku³ w którym by³o napisane ¿e zastosowanie tych w³a¶nie ³o¿ysk na podje¼dzie o nachyleniu ilu¶ tam procent daje taki sam efekt jak obni¿enie masy roweru o ok 360 gram. Ale to raczej nie nale¿y do "domowych sposobów" bo ¿eby uzyskaæ tak identyczne kulki jak te od DT trzeba materia³ unie¶æ w polu magnetycznym a kulkê szlifowaæ strumieniami plazmy (wszystkie informacje zaczerpniête z artyku³u w bB czy tam MR ;)) I nie nale¿y siê dziwiæ ¿e piasty DT maj± tak kosmiczn± cenê ;) Choæ bardzie op³aca sie kupiæ piasty DT 240s i wyminiæ same ³o¿yska bo wtedy koszty s± znacznie mniejsze a ró¿nica wagowo ma³o znacz±ca ;)
Odchudzanie roweru wi±¿e siê ze obni¿eniem trwa³o¶ci , oraz bezpieczeñstwa. O kosztach nie wspomnê. Przekroczenie granic wagi np. 10,9,8,7 kg jest umowne i dla ka¿dego ma inny wymiar. Ja wyleczy³em siê z tego, jak mój przyjaciel kolarz kupi³ w po³owie lat 80-tych aluminiow± ramê, której widelec po zje¼dzie z góry i hamowaniu przednim heblem "podszed³ pod ramê" . Nie wiem co to by³ za badziew, ale wszyscy wtedy mówili ,¿e to super lekka rama.
SZIR technika posz³a do prezodu, i lekkie nie znaczy wcale s³abe, je¶li dobra firma i lekkie to raczej wytrzyma, ale je¶li lekkie i tanie to mo¿na mieæ w±tpliwo¶ci.
co do karbonu jest dobrym materia³em ale w p³aszczy¼nie w której zosta³ zaprojektowany i ude¿enie w innej p³aszczy¼nie z nawet niedu¿± si³a mo¿e spowodowac pêkniêcie.

Odchudzanie roweru wi±¿e siê ze obni¿eniem trwa³o¶ci , oraz bezpieczeñstwa (...) To ja siê zapytam ponownie - dlaczego? (wykluczaj±c nawiercanie ramy czy kierownicy :D )
Co jest gro¼nego np. w l¿ejszej przerzutce/tarczy/pancerzach/klamkach/amorze/siodle/ko³ach/itd. ? (oczywi¶cie zak³adam, ¿e nie mówimy tu o rowerzystach o wadze trzycyfrowej)
Od jakiej wagi dana czê¶æ jest bezpieczna, a od jakiej nie?

Od jakiej wagi dana czê¶æ jest bezpieczna, a od jakiej nie? Tego niestety nie wiem. Poniewa¿ nie startujemy w Tour de France, Vuelcie , ani Giro , to podejrzewam ¿e waga roweru w granicach 8-9 kg powinna byæ satysfakcjonuj±ca. Natomiast sprzêty do terenu przede wszystkim powinny odznaczaæ siê du¿± wytrzyma³o¶ci± i sprawno¶ci± dzia³ania. W przysz³o¶ci producenci pewnie pójd± t± drog± , poniewa¿ ludzie s± wybredni. Nie ka¿dy lubi wymieniaæ te same czê¶ci w ci±gu jednego sezonu. Jak by to wygl±da³o, gdyby np. klocki hamulcowe nowe mia³y 1.5 mm warstwy ciernej i starcza³y na tydzieñ?

(...) Jak by to wygl±da³o, gdyby np. klocki hamulcowe nowe mia³y 1.5 mm warstwy ciernej i starcza³y na tydzieñ? Nasunê³o mi siê dziwne skojarzenie z BB5 ;) Niektórym klocki starczaj± na 3, mo¿e 4 zjazdy...

Nasunê³o mi siê dziwne skojarzenie z BB5 ;) Niektórym klocki starczaj± na 3, mo¿e 4 zjazdy... No w³a¶nie to mia³em na my¶li. Szybkie zu¿ycie i zmêczenie materia³u.
co do wagi to chyba jest ograniczenie ze nie moze byc nizej 7 kg

Na Light-Bike s± fulle których waga wynosi poni¿ej 8200 gram i Hardtaile poni¿ej 6800 gram ale na takich strach jest jechaæ bo: tu ju¿ wytrzyma³o¶æ jest nie¼le zani¿ona poprzez stosowanie cieñszego karbonu i mog± nas ukra¶æ razem z tym rowerem a pó¼niej posprzedawaæ na organy :D Oczywi¶cie siê nie zgadzam. Absolutnie nie bojê siê je¼dziæ na HT w tych granicach wagowych. Mam normalny amor,sztywne ko³a, normalne ¶ruby, dzia³aj±ce manetki itp, itd. Co nieco zale¿y te¿ od wagi bikera ale przy 70+ mo¿na budowaæ rower o wadze u¿ytkownika/10. Jedno jest pewne - tani nie bêdzie.

W kwestii krucho¶ci carbonu - fakt nie lubi uderzeñ i skupionych si³ ale nie przesadzajmy. Swego czasu prowadzi³am w terenie (biegiem) rower na1kg ramce, wpad³am niespodziewane bagno trac±c równowagê, rower trafiaj±c na korzeñ stan±³ na przednim kole a tylne poszybowa³o w górê i z ca³ym impetem opadaj±c uderzy³o w sam± stalow± krawêd¼ szlabanu najcieñsz± rureczk± tylnego trójk±ta. Sprawdza³am dok³adnie, krawêd¼ by³a ostra jak têpawa siekera. Rower przejecha³ jeszcze wiele K km w pe³nym zdrowiu.

A hel - nie warto, cz±steczki s± zbyt drobne i z ³atwo¶ci± przenikaj± przez pory opony ;-)

Oczywi¶cie siê nie zgadzam. Absolutnie nie bojê siê je¼dziæ na HT w tych granicach wagowych. Mam normalny amor,sztywne ko³a, normalne ¶ruby, dzia³aj±ce manetki itp, itd. Co nieco zale¿y te¿ od wagi bikera ale przy 70+ mo¿na budowaæ rower o wadze u¿ytkownika/10. Jedno jest pewne - tani nie bêdzie(...) Ja bym siê ba³ ;) ale nie tego ¿e siê rozpadnie, tylko ogólnej nietrwa³o¶ci takiej konstrukcji, np.:
- czêste wymiany opon i dêtek,
- czêste centrowania (szprychy na pewno pokroju Revo, a te w po³±czeniu z tarczami i 80kg nie wró¿± d³ugiej ¿ywotno¶ci ;) ),
- uszkodzenie/zu¿ycie bêbenka alu
- bardzo lekki amor + tarcza + moje nieca³e 80kg - nie wiem czy np. taki Mars w d³u¿szym okresie czasu da³by radê ;)

Ja bym siê ba³ ;) ale nie tego ¿e siê rozpadnie, tylko ogólnej nietrwa³o¶ci takiej konstrukcji, np.:
- czêste wymiany opon i dêtek,
- czêste centrowania (szprychy na pewno pokroju Revo, a te w po³±czeniu z tarczami i 80kg nie wró¿± d³ugiej ¿ywotno¶ci ;) ),
- uszkodzenie/zu¿ycie bêbenka alu
- bardzo lekki amor + tarcza + moje nieca³e 80kg - nie wiem czy np. taki Mars w d³u¿szym okresie czasu da³by radê ;)
Lekki i tani rower (oczywi¶cie nie zupe³nie ale w bardziej bud¿etowej cenie) to impreza dla lekkiego kolarza. Istnieje jeszcze grupa produktów lekkich i mocnych co oczywi¶cie okupione jest wy¿sz± cen± i tak:

- mo¿emy zainstalowaæ sys. tubeless choæ trzeba to zrobiæ starannie i nie ka¿da konfiguracja jest niezawodna
- revo pod tarcze >80kg to niezbyt dobry pomys³, przyjacielem bikorektyka s± szprychy pokroju cx-ray lub ew. dt aerolite
- bêbenek spokojnie mo¿na miec tytanowy,nawet dobrej jako¶ci alu jest dostatecznie trwa³y w po³. z kaset± na pa³±ku i tu te¿ mo¿na mieæ lekkie
- mars by raczej nie wytrzyma³ zbyt d³ugo ;-) na szczê¶cie mamy jeszcze nieco egzotyków Aeris Ti,FRM air-way s± dt XRC100, dalej manitou 08 carbon (u pozosta³ych mo¿e byæ ró¿nie ze sztywno¶ci±)

Nawet w klasie 1450g, solidne 32mm amory umo¿liwiaj± budowê lekkiego bika: sid 08,09, magury ³±cznie z zapowiadanym modelem durin race.
Wczoraj zerwa³em nalepki z amora i kó³. Specjalnie dla was zrobi³em zdjêcia z pomiarem na wadze aptecznej :)
Farmakopealny opis postêpowania:
Na wypoziomowanej i wytarowanej wadze odwa¿am naklejki :)
http://www.bikeforum.pl/picture.php?...pictureid=1621
Jak widaæ, dziêki powy¿szej operacji odchudzi³em rower o nieca³e 6 gram. Ca³kiem niez³y wynik jak na pozbycie siê badziewnych ozdobników. Je¶li dodaæ do tego klej, który zaraz usunê z obrêczy rozpuszczalnikiem powinno wyj¶æ jakie¶ 7g :)
Mac_aaron: to wspaniale, ¿e zechcia³e¶ podzieliæ siê z nami swoimi do¶wiadczeniami :-P

Próbuj dalej i nie zra¿aj siê opiniami profanów skorych do krytyki Twojego nowego hobby!
Jednak na naklejkach z pewno¶ci± zebra³ siê brud, który powiniene¶ odliczyæ poniewa¿ podajemy wagê czystych rowerów.

Przy okazji muszê nadmieniæ Wam, ¿e odk±d wypru³am niepotrzebny suwak z koszulki kolarskiej mam wra¿enie, ¿e fruwam na podjazdach. Nastêpnym korkiem bêdzie guma od spodenek, muszê sprawdziæ czy warto j± zast±piæ agrafk± ze scandium lub magnezu.

Natomiast na powa¿niej to skoro rozprawi³e¶ siê z naklejkami to:
albo masz ju¿ sprzêt wagi doprawdy piórkowej w ramach hobby albo te¿ ani grama zbêdnego t³uszczu i idealne proporcje miê¶ni. Tak czy owak nale¿± siê gratulacje ;-))

Jednak na naklejkach z pewno¶ci± zebra³ siê brud, który powiniene¶ odliczyæ poniewa¿ podajemy wagê czystych rowerów. Rower by³ wcze¶niej umyty :)

Natomiast na powa¿niej to skoro rozprawi³e¶ siê z naklejkami to:
albo masz ju¿ sprzêt wagi doprawdy piórkowej w ramach hobby albo te¿ ani grama zbêdnego t³uszczu i idealne proporcje miê¶ni. Tak czy owak nale¿± siê gratulacje ;-))
Naklejek pozby³em siê ze wzglêdów estetycznych - te na amorze same zaczêy odchodziæ, a te na ko³ach wydawa³y mi siê badziewne. A wa¿enie zrobi³em specjalnie do tego tematu, dla mnie ró¿nica jest niewyczuwalna.

Ciekawe ile gram zaoszczêdzê na polerowaniu kierownicy :D Ale to te¿ czysta estetyka, a nie zmniejszanie wagi roweru. Ma jakie¶ 12,5kg i wcale mi to nie przeszkadza :)
Có¿ ,mac aaron potraktowa³ temat z przymru¿eniem oka. Pewnie mia³ niez³y ubaw pisz±c tego posta :) Ale to nie wa¿ne. Przedstawi³ po prostu "domowy sposób" na pozbycie siê paru gramów ,i tyle. My¶lê ,¿e wielu u¿ytkowników Light -bike nie pogardzi³oby takim zyskiem na masie rotuj±cej (naklejki z obrêczy). Tylko czy odwa¿yliby siê zerwaæ te lanserskie naklejki ze swoich wypasionych amorów i obrêczy? To¿ to by by³a profanacja! ;) ¯eby nie by³o -sam jestem u¿ytkownikiem LB i maniakiem lekko¶ci (umiarkowanym) ,i choæ mój rower wa¿y a¿ 10650 g (g³ównie z powodu braku funduszy) ,to te¿ ³apiê siê na tym ,¿e szukam gdzie by tu jeszcze urwaæ te parê g. Np. wywali³em 4 ¶rubki z ramy mocuj±ce koszyki i zast±pi³em je gumowymi za¶lepkami ,co by woda nie la³a siê do ¶rodka ramy. Koszyków i tak nie u¿ywam. Po tej operacji ,podobnie jak Bikorexia poczu³em ,¿e fruwam na podjazdach :) Ale na powa¿nie -jak widzê niektóre pomys³y na LB ,gdzie siê nie walczy o gramy ,lecz o dziesi±te czê¶ci grama ,to siê zastanawiam ,jak daleko mo¿na sie jeszcze posun±æ?
Patrzac na LB ....bardzo daleko :)

I wiele tych patentow ma spory sens ...np plastikowe sruby w manetkach, alu w piwotach, Ti mostek itp .... jak to ktos na LB napisal:"... na zmianie wszystkich srubek zyskasz spokojnie 100g " ...
Tyle ze zmiana na Ti boli w skarbonce :) .... ale 100g to sporo ... swoja droga ciekawe czy to jest wynik ze sruba glowna przerzutki czy bez ....hmmm

... na zmianie wszystkich srubek zyskasz spokojnie 100g " ... Nie w±tpiê:)

Powa¿nie rozwa¿am zdrapanie lakieru z ramy:D S± tam dwie warstwy (rama by³a przezemnie przemalowana ,oryginalna warstwa lekko zmatowiona przed naniesieniem drugiej). My¶lê ,¿e mogê uzyskaæ wynik trzycyfrowy w gramach:D Najpierw jednak wymiana klockowatego amora i innych klamorów. Jak masa roweru zejdzie poni¿ej 10 kg ,to mo¿na siê wtedy imaæ tak radykalnych sposobów:D Na plastikowe ¶rubeczki te¿ przyjdzie czas...
tak w dziesi±te czê¶ci grama mo¿na sie bawiæ jak rower wa¿y poni¿ej 10kg
u mnie narazie jest
skrócenie kiery o 4cm 10gr
- mostka 1cm1.5mm 12gr
3 podk³adki 12gr
nalepki z kó³ 3gr
Moj kumpel tak kiedys zrobil jak cial z 40 km/h z gory i mu linka od tylnego pekla a przedniego nie mial xd Efekt? Zdarty leb i strata pol buta bo szprychy odciely, na szczescie bez stopy :D
prezerwatywy. Odpada wentyl, wytrzyma³o¶c du¿a. Zysk na wadze ze 300g. Nastêpnym krokiem mo¿e byæ jazda boso i bez sztucznych szczêk. To nastêpne 300g

prezerwatywy. Odpada wentyl, wytrzyma³o¶c du¿a. Zysk na wadze ze 300g. Nastêpnym krokiem mo¿e byæ jazda boso i bez sztucznych szczêk. To nastêpne 300g ¦mieszny jeste¶ cz³owieku...

PS. Torebeczkê MELISY zalewamy gor±c± wod±, czekamy a¿ siê zaparzy i wypijamy - powinno pomóc...
Jak nie masz poczucia humoru to siê nie przypierniczaj. Powa¿ny cz³owieku....

Jak nie masz poczucia humoru to siê nie przypierniczaj. Powa¿ny cz³owieku.... Ja w Twojej wypowiedzi wyczu³em wiêcej ironii ni¿ poczucia humoru. Ka¿dy ma swoj± interpretacjê...

Ja w Twojej wypowiedzi wyczu³em wiêcej ironii ni¿ poczucia humoru. Ka¿dy ma swoj± interpretacjê...
widaæ nie za³apa³e¶ dowcipu. W sumie to ja te¿ nie. Mo¿e jak kogo¶ ¶mieszy s³owo prezerwatywa (znam takich :D ) to uzna to za dobry dowcip :p

Mo¿e jak kogo¶ ¶mieszy s³owo prezerwatywa (znam takich :D ) to uzna to za dobry dowcip :p Szko³a podstawowa, klasy 3-6 (1-3 raczej nie, bo nie wiedz± co to)
Gimnazjum, klasy 1, czasem 2.

Ambitny dowcip.

1-3 raczej nie, bo nie wiedz± co to zdziwi³bys sie :p

dobra, koniec offtopu...
Polecam poucinaæ wszystkie przelotki z ramy które nie s± potrzebne bo jednak trochê to daje ;) ostatnio kupi³em od kumpla voida 08 , poucina³em wszystkie przelotki , mocowanie przerzutki , zdar³em lakier i naklejki , w³o¿y³em miski sterów zintegrowanych , support spanish , uci±³em komin podsiod³owej , skróci³em haki i ca³a rama wa¿y ze sterami i supportem 2.49 kg ;)
heh, ja przymierzam siê do wylightowania... gripów :D co prawda accenty lite wa¿± bez dodatkowego odchudzania jakie¶ 20g, ale uzna³em ¿e s± troche za grube, tak ¿e... papier ¶cierny w d³oñ :D
CZy ja wiem czy to taki dobry pomys³, zyskasz moze 5 gram, a mozesz zniszczyæ chwyty. Podstawa lajtowania bez ponoszenia kosztuw to obciecie wszystkiego co zbêdne, linki pancerze przewody hamulcowe, na tym mo¿na trochê zyskaæ, nieraz kto¶ ma zdecydowanie za d³ugie przewody nie do¶æ ¿e psuj± wygl±d, przeszkadzaj± to wa¿±, tylko nie nale¿y popadaæ w skrajno¶ci.
chodzi mi g³ównie o wygode :) waga tak przy okazji...
Pisz±c innego posta w innym temacie przypomnia³o mi sie ¿e mo¿na zyskaæ kilka gramów wywalaj±c gwiazdkê z rury sterowej. Jest ona potrzebna tylko podczas regulacji:) Jak wszystko gra to jej nie potrzeba.
Czy ja wiem czyt odobry pomys³, a topcapa na czym zamocujesz? na kleju? poza tym my¶le ¿e takie dodatkowe zabezpieczenie nie zaszkodzi, ogólnie gra nie warta ¶wieczki, ile wa¿y gwiazdka? 5g?
Gwiazdka wa¿y 29gramów :) zale¿y jaka...
Wiesz co jednak wydaje mi siê ¿e jest ona konieczna bo skoro by³aby zbêdna to kolesie na LB ju¿ dawno by je powywalili, zrezst± oni pewnie by dusze diab³u sprzedali gdyby mieli pewno¶c ¿e rzeczywi¶cie wa¿y ona 21 gram :P
KOREK Z GWIAZDK¡ VP LUB NECO 1i1/8'' SYSTEM AHEAD (651944419) - Aukcje internetowe Allegro

Jak nie wierzysz to sprawd¼ je¼dziæ bez niej. Nic sie nie dzieje bez niej bo jest potrzebna tylko przy regulacji i ¿eby ³adnie wygl±da³a;) Jak sie dobrze zakrêci sruby na mostku to wtedy sie nic nie rozleci...
no pewnie mo¿e i nie rozleci, ale zawsze jest to os³abienie, poza tym jak np dokrêce ¶ruby z si³± 5 Nm to jako¶ pewniej siê czuje jak wszystko jest jeszcze dodatkowo doci¶niête grzybkiep. A jak wywale tê gwiadkê to jak ów grzybek zamontuje? czy mo¿e je¼dziæ bez grzybka?
znam 2óch kolesi co je¿d¿± bez gwiazdek i "grzybków"
ten grzybek jest ¿eby wyeliminowaæ luz na sterach dokrêcaj±c mostek musi co¶ ¶cisn±æ mostek ze sterami. a mo¿na zrobiæ co¶ zastêpczego :D
2 kr±¿ki d³uga ¶ruba tak ¿eby jeden kr±¿ek wchodzi³ w rurê sterow± od str korony,
a drugi kr±¿ek zakrêca siê na drugim koñcu rury sterowe
j czyli przy mostku, skrêca siê to i gotowe :D Ci go¶cie dali mi ten pomys³, mo¿na u¿yæ 2 denków od s³oików nawet, tylko du¿e podk³adki musza byæ.

znam 2óch kolesi co je¿d¿± bez gwiazdek i "grzybków"
ten grzybek jest ¿eby wyeliminowaæ luz na sterach dokrêcaj±c mostek musi co¶ ¶cisn±æ mostek ze sterami. a mo¿na zrobiæ co¶ zastêpczego :D
2 kr±¿ki d³uga ¶ruba tak ¿eby jeden kr±¿ek wchodzi³ w rurê sterow± od str korony,
a drugi kr±¿ek zakrêca siê na drugim koñcu rury sterowe
j czyli przy mostku, skrêca siê to i gotowe :D
Ci go¶cie dali mi ten pomys³, mo¿na u¿yæ 2 denków od s³oików nawet, tylko du¿e podk³adki musza byæ. Taaa, bo ¶ruba przechodz±ca przez ca³± g³ówke + dwie metalowe podk³adki na STO procent bêd± l¿ejsze od karbonowego grzybka.
rozbawi³es mnie.
a czy rower musi byæ lekki w gara¿u gdy przykrêcasz mostek?? dokrêcacsz mostek i mo¿esz to wywaliæ. bo Kapselek czy tam grzybek jest tylko potrzebny podczas dokrêcania mostka :D
Arek, s± grzybki rozporowe, które po regulacji wyci±ga sie po prostu bajecznie z rury.
Czyli tzw.ekspander, tu masz dwa popularne przyk³ady:
- UltraStar
- tune GumGum
da³em przyk³ad jak mo¿na zrobiæ takie co¶ w domu. na darmo ;)

której widelec po zje¼dzie z góry i hamowaniu przednim heblem "podszed³ pod ramê" . Nie wiem co to by³ za badziew, ale wszyscy wtedy mówili ,¿e to super lekka rama.
Nie wiem zupe³nie o co Ci chodzi :D przecie¿ lekka by³a :D

Tak na powa¿nie lata 80 juz mine³y technologia, technika poszó³a do przodu ale dobrze ze wspominasz o tym w watku "domowe sposoby" bo tu do technologi i bezpieczeñstwa daleko ;)

Wiesz co jednak wydaje mi siê ¿e jest ona konieczna bo skoro by³aby zbêdna to kolesie na LB ju¿ dawno by je powywalili, Kto powiedzia³, ¿e nie powywalali Najpierw ekspander, a po ustawieniu sterów wyrzucamy, pó¼niej ju¿ tylko ewentualnie czarna folia termokurczliwa na rurê sterow± i gotowe :)Tylko najbardziej leniwi (nieortodoksyjni) LB-owicze zostaj± z gwiazdk± lub ekspanderem i karbonowym dekielkiem (tylko Ci, którzy siê nie ¶cigaj±) ;D

Przecie¿ nie my¶leli¶cie powa¿nie, ¿e mo¿na jechaæ z tak ciê¿kim, zbêdnym ¿elastwem ;)

Jest jeszcze taki kompromis :
Inn± kwesti± jest to, ¿e z karbonow± sterówk± przy silnym dokrêcaniu nale¿a³oby uwa¿aæ. Za s³abo przykrêcony mostek- luzy po "przeja¿d¿ce", za mocno- mo¿na uszkodziæ rurê.

Wiesz co jednak wydaje mi siê ¿e jest ona konieczna bo skoro by³aby zbêdna to kolesie na LB ju¿ dawno by je powywalili, zrezst± oni pewnie by dusze diab³u sprzedali gdyby mieli pewno¶c ¿e rzeczywi¶cie wa¿y ona 21 gram :P czytujê forum od czasu do czasu (jak akurat google mnie nakieruje na nie :P)...
zdrowo mnie rozsmieszyliscie neiktorymi wypowiedziami w tym temacie... :)
pytanko: o co chodzi z 'kolesiami na LB' ?
pzdr
Waxmund
LB - Light Bike - rowery za kupe kasy nawet ponad 30tys z³ gdzie jest walka o kazdy gram, urywa siê je gdzie siê da, i do tego maja je¼dziæ, czesto sa to niezbyt mocne rowery z ograniczeniami wagowymi.
rowery te rozs±dne waza oko³o 8kg ale sa tez takie poni¿ej 7 co dla mnie jest juz nie bardzo. Najwiêcej o tym wie bikorexia ;)
light-bike.com wiecej zobaczysz tutaj ;)
wg m,nie najwa¿niejszym jest odchudzenie kó³ :D Na l¿ejszych ko³ach ³atwiej siê rozpêdzaæ:D

A przed ka¿dym wyjazdem robiê kupê :D ale nie mia³em jeszcze okazji wa¿yæ ile do mi daje zysku :D
kto¶ mo¿e na BF wa¿y³ swoj± kupê? xD

a mo¿e zamiast lakierowanej alu ramki, poszukaæ anodowanych? hmm?
Obrzydzenie bierze...:o


A przed ka¿dym wyjazdem robiê kupê :D ale nie mia³em jeszcze okazji wa¿yæ ile do mi daje zysku :D
kto¶ mo¿e na BF wa¿y³ swoj± kupê? xD
Zale¿y jaki masz stolec... waga stolca zale¿y od wielkosci (to logiczne) i przede wszystkim od zawarto¶ci wody. A zawarto¶æ wody zale¿y od tego ile pijemy, ile sie pocimy, jak czêsto siê wypró¿niamy. Je¿eli np. jeste¶my na rowerku, daleko od domu, zachciewa nam siê kupe i jednoczesnie konczy nam sie picie - nie mamy co sie martwic o odwodnienie(przynajmniej przez jakis okres czasu) gdy¿ organizm w tym wypadku pobiera wode ze stolca, dlatego tez stolec przetrzymany + brak nawadniania = zatwardzenie. Z kolei stolec przetrzymany z normalnym trybem zycia = stolec zbity, czyli ciê¿ki... powiedzia³bym Ci ile jaki wa¿y , ale chyba sobie daruje... (niestety nie raz musialem sie wazyc przed skorzystaniem z ubikacji i po <z przymusu, jak kto¶ chêtny to moge powiedziec dlaczego:P> st±d te¿ mniej wiecej wiem)
grochu - twój nick przywodzi mi akurat na my¶l aktualny temat ^^
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • alwayshope.xlx.pl