Warhammer
Waga - 56 g
Materia³ - aluminium 6061
Kolor - czarny/srebrny
Cena - ok. 18 z³
http://www.korba.waw.pl/data/foto.ph...port.jpg&w=150Booster wspó³pracuje u mnie z hamulcem tylnym Deore XT (v-brake).
Monta¿ nie przedstawia ¿adnych problemów, za pomoc± za³±czonych ¶rub mo¿na go za³o¿yæ dos³ownie w minutê. Po zamontowaniu pierwsze wra¿enie nie jest mo¿e jakie¶ "zabójcze", wzrost si³y hamowania jest wyczuwalny, choæ stosunkowo niewielki. Dopiero po pewnym czasie dostrzega siê prawdziwe korzy¶ci p³yn±ce z tej niewielkiej czê¶ci - modulacja hamulców poprawia siê w ogromnym stopniu, o wiele ³atwiej jest dozowaæ odpowiedni± do warunków si³ê hamowania. Ale najwa¿niejszym zadaniem boostera jest ochrona ramy. Mimo licznych prób nie uda³o mi siê doprowadziæ do odkszta³cenia górnych ramion tylnego trójk±ta, co przy ostrym hamowaniu bez boostera by³o nagmine.
PLUSY:
- lekka poprawa si³y hamowania
- du¿a poprawa modulacji hamowania
- hamulec dzia³a p³ynniej i pewniej - przydatne w je¼dzie w trudnych warunkach
- zapobiega rozginaniu siê tylnego trójk±ta ramy
- bardzo sztywny
MINUSY:
- waga (tylko to przychodzi mi do g³owy :p )
Moim zdaniem booster na tylny hamulec v-brake to czê¶æ obowi±zkowa dla ka¿dego kto dba o swój rower, na hamulec przedni ju¿ niekoniecznie (bo amortyzatory maj± najczê¶ciej odpowiednie wzmocnienie) chyba ¿e jest to widelec sztywny.
Accent Sport to znakomity booster o rewelacyjnej sztywno¶ci, polecam ka¿demu :)
Ja mam booster na przednim kole i w³a¶nie tam powinien byæ w pierwszej kolejno¶ci zak³adany - ze wzglêdu na rozk³ad si³ - z przodu podczas hamowania pivoty s± ci±gniête przez co rozginane. Z ty³u efekt ten jest mniejszy, gdy¿ si³a wciska hamulce w ramê, poza tym ka¿dy MY¦L¡CY rowerzysta wie ¿e 80% si³y hamowania to przednie ko³o, a ty³ tylko 20% (dlatego tak ³atwo je zablokowaæ) st±d prostolinijny wniosek ¿e tylni hamulec nie ma tak du¿ego wp³ywu na niszczenie ramy - oczywi¶cie zale¿y do czego u¿ywamy rower. Przednich pivotów pogi±³em 4, a tylnych jeden - po kupieniu nowej ramy kupuje booster te¿ na ty³ - wolê dmuchaæ na zimne. Co do wzmocnieñ widelców to s± one nie po to ¿eby wzmacniaæ hamulce tylko ¿eby amortyzator móg³ dzia³aæ równo - ¿eby ko³o siê nie k³ad³o na bok. Jest to szczególnie wa¿ne gdy mamy w jednej goleni sprê¿ynê a w drugiej amortyzator - obie musz± chodziæ równolegle i jednocze¶nie.
Z ty³u efekt ten jest mniejszy, gdy¿ si³a wciska hamulce w ramê, poza tym ka¿dy MY¦L¡CY rowerzysta wie ¿e 80% si³y hamowania to przednie ko³o, a ty³ tylko 20%
Czy¿by "delikatna" sugestia ¿e jestem z tych NIEMY¦L¡CYCH? :) Poczytaj moje wypowiedzi w dyskusji o hamowaniu, a przekonasz siê ¿e jestem ¶wiadomy wiêkszego znaczenia hamulca przedniego - co i tak nie zmienia faktu ¿e booster na przód to w wiêkszo¶ci przypadków przesada. Owszem, mo¿liwe jest uszkodzenie piwotów, ale wiêkszo¶æ amorków ma je wystarczaj±co mocne.
tylni hamulec nie ma tak du¿ego wp³ywu na niszczenie ramy
A to ¿e tylne wide³ki rozje¿d¿aj± siê na boki przy hamowaniu to iluzja? Zreszt± i tak tylny hamulec ma wiêkszy wp³yw na niszczenie RAMY ni¿ przedni ;) Co do piwotów - je¶li tak czêsto ³amiesz te w amorku, to faktycznie tam równie¿ potrzebujesz boostera. Ale wiêkszo¶æ rowerzystów bardziej doceni booster z ty³u.
Jak booster na amortyzatorze mo¿e wp³ywaæ na nie niszczenie ramy? :D
Czy¿by "delikatna" sugestia ¿e jestem z tych NIEMY¦L¡CYCH? :)
Nie by³o ¿adnej aluzji, ale jest masa rowerzystów którzy unikaj± u¿ywania przedniego hamulca bo maj± w g³owie mit ¿e jak tylko zahamujesz przednim to lecisz przez kiere.
To, ¿e tylne wide³ki siê rozje¿d¿aj± jest faktem, ale powoduje to rozginanie ramy, a nie ³amanie pivotów. Oczywi¶cie je¶li chcemy ochroniæ ramê booster z ty³u bêdzie nam pomocny.
Poni¿szy rysunek przedstawia to co mia³em na my¶li na temat rozginania pivotów - a ochrona ramy swoj± drog± - my¶leli¶my o nieco odmiennych sprawach, ot co ;)
http://trackmania.ovh.org/nieTM/bike..._hamowaniu.jpg
Oczywi¶cie je¶li chcemy ochroniæ ramê booster z ty³u bêdzie nam pomocny.
Czyli dok³adnie tak jak napisa³em w recenzji - chyb faktycznie trochê siê nie zrozumieli¶my ;) Co do piwotów - warto chroniæ, zw³aszcza je¶li amor jest tak leciutki ¿e nawet piwoty ma odchudzane :) Pisz±c ¿e booster na przód nie jest konieczno¶ci±, mia³em na my¶li g³ównie brak zauwa¿alnego wp³ywu na hamowanie (modulacja, si³a) oraz rozginanie goleni przy hamowaniu.
Co do hamowania - masz pe³n± racjê, wci±¿ wiele osób uwa¿a przedni hamulec za z³o i niepotrzebne ryzyko :rolleyes: Tu jest ciekawy temat, warto przejrzeæ:
http://www.bikeforum.pl/showthread.php?t=2600Pozdrawiam!
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plalwayshope.xlx.pl