Technika skoczenia z dropu 

Warhammer

Tak jak w temacie zastanawia mnie jak poprawnie skoczyæ z dropu.Do tej pory podnosi³em przednie przednie ko³o (w miarê mocno),zgina³em rêce i przenosi³em ciê¿ar cia³a na przód ¿eby nie przelecieæ do ty³u.Dobrze to robi³em?Mo¿e nie podnosiæ przedniego ko³a,tylko wysun±æ ty³ek do ty³u?Albo wybijaæ siê bunny hopem?:)

L±dowaæ nale¿y na tylne czy na obydwa ko³a?

Dorad¼cie;)


W punktach:

1. Kiedy doje¿d¿asz do progu, kucnij jak najni¿ej.
2. Kiedy przednie ko³o przeje¿d¿a przez próg, pchnij biodra do ty³u, a stopy do przodu.
3. Ustaw rower pod k±tem terenu na którym bêdziesz l±dowa³.
4. Posad¼ przednie ko³o jako pierwsze, albo oba jednocze¶nie. L±dowanie na tylnym z wiêkszej wysoko¶ci mo¿e byæ bolesne...

Wszystko ³adnie opisane i zilustrowane klatka po klatce znajdziesz w ksi±¿ce "Jazda rowerem górskim" Brian Lopes, Lee McCormac - Polecam ;)
To co napisal Wert to prawda. Jednak dropy skacze sie z rozna predkoscia, ladowanie jest albo na zeskok, plaskie, kamienie czy zaraz trzeba skakac z nastepnego np. stepdown. Jezeli jest to drop z dobrym najazdem i zeskokiem, mozna poprostu nabrac predkosci lekko podniesc przod i tyle, grawitacja robi cala robote. Innaczej jest jak mamy mala predkosc, tu juz trzeba zrobic to co Wert napisal i nadodatek podniesc przod. Najlepsze ladowanie jest na dwa kola, ma to znaczenia jak ladujemy na paskim. W przypadku naglych dropow na trasie ja przynajmniej mocno przenosze ciezar ciala na tyl, wypycham mocno i podciagam przod i laduje, mowa tu o jakios dropach na trasie np. Dh czy AM, tu nie zawsze ma sie odpowiednia predkosc aby je przeleciec albo poprostu nas zaskakuja. Jedna rzecz jeszcze, jezeli ma sie rower full, mozna dobic przed wybicem zawieszenie, pomaga nam to bardzo przy wybiciu.
Jesli dole¿d¿asz do progu z ma³± prêdko¶ci± to to podnie¶ przód i depnij na silniejszy peda³, w momencie gdy ko³o wychodzi z progu.


Ok, skapowa³em ju¿ mniej wiêcej.Mam jednak jeszcze jedn± w±tpliwo¶æ.Jakim cudem mo¿na wyl±dowaæ z 3 metrowego,lub wiêkszego dropu na przednie i siê nie zabiæ:confused: Ja zawsze l±duje na tylne,poniewa¿ jak skocze na dwa albo na przednie to lekko skrêca mi kiere.Raz nawet ³adn± glebe zaliczy³em:)

Staram siê wzorowaæ na Benderze:D
Zazwyczaj skacze tak jak on na tym filmie w 20 sekundzie:
[ame=http://www.youtube.com/watch?v=-kKPM2RIRU8]YouTube - Josh Bender Tribute[/ame]
Podbijam przednie ko³o,ciê¿ar cia³a na przód i l±dowanie na tylne:cool:
Jak dasz ciê¿ar cia³a na przód i wyl±dujesz na przednie i do tego masz nie za silne rêce to mo¿e Ci lekko skrêciæ jak nie wyl±dujesz idealnie. Przednie sadzasz dos³ownie u³amki sekund przed tylnym. Po to ¿eby amortyzator móg³ przyj±æ uderzenie i je z³agodziæ (po to miêdzy innymi on jest;)).
A jak masz ustawione t³umienie odbicia w amorku? Mo¿e za szybko wraca? Z ma³ych wysoko¶ci i na p³askie ja te¿ walê na ty³, ale jak l±dowanie jest pod k±tem to na przód albo na dwa(zale¿y jak siê uda:D)
Bender na tych filmach laduja albo na tyle albo na dwa kola, ale te dropy to totalne extrem. Zobacz jak on mocno i dluga ciagnie przod, gdyby skoczyl bez tego, to by masakra byla. Jesli przy ladowaniu skreca ci kolo, to raczej wina wybicia, podczas tej fazy pewnie skrecasz lekko kierownice. Mnie sie tak zdarzylo jak poluznil mi sie mostek, ladowalem z kolem ustawionym pod katem 90 stpni do zeskoku = wielka gleba eh. Ja generalnie staram zawsze sie ladowac na dwa kola. Jak napisal Irek na malych czy plaskich rzeczach mozna wyladowac na tyle bo nie ma problomu z podciagnieciem mocno kierownicy.
ale dyskusja ; d ja zawsze robie tak, ze jak ju¿ mam kolo przednie w powietrzu to ci±gne je do góry i dupê jak najdalej do tylu i wtedy ³adnie l±duje na 2 ko³a. Jak na razie tylko jedna gleba gdy mi siê ko³o przednie zgie³o...
Yhy, yhy.
Mój kumpel w wakacje w³a¶nie tak polecia³ - piêkne plecy zaliczy³ przy du¿ej prêdko¶ci z paru metrów. ;]
Jeszcze mam filmik. :D

Yhy, yhy.
Mój kumpel w wakacje w³a¶nie tak polecia³ - piêkne plecy zaliczy³ przy du¿ej prêdko¶ci z paru metrów. ;]
Jeszcze mam filmik. :D
To daj nam filmik :)

PS. Mo¿e nie na dropach ale ogólnie skrêcam kierownicê gdy chcê siê wybiæ w momencie którym jestm moocno zmêczony.

A jak masz ustawione t³umienie odbicia w amorku? ¯ebym jeszcze mia³ regulacje t³umienia w xcr:p
Mo¿liwe,¿e przy l±dowaniu skrêca mi kiere,poniewa¿ wybijam siê uginaj±c amora i podbijaj±c przednie ko³o do przodu, a nie wystawiaj±c cztery litery do ty³u:)

Mo¿e ogl±dali¶cie kiedy¶ poradnik tricków na extreme.By³ tam kiedy¶ odcinek o skakaniu dropów na trasie dh.Ja robiê (z wyj±tkiem wybicia) dok³adnie tak samo jak tam by³o pokazane:D

ps:mo¿e wrzucê filmik na youtub'a z jednym z moich skoków i wam go poka¿e:)

Edit: Wrzuci³em na youtuba skok z metra na p³askie:
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=cGVYpQRk0iU"]http://www.youtube.com/watch?v=cGVYpQRk0iU[/ame]
ma³o skacze dropów, jak ju¿ co¶ to g³ównie schody. Ja raczej rozpêdzam siê i kiedy ko³o jest na styk z krawêdzi± podbijam rower jak do manuala, a w czasie lotu dostosowuje siê do powierzchni na której chce l±dowaæ. Staram siê te¿ nie wybijaæ z amorka, bo to zaburza moj± równowagê. Gorzej z dropami z ma³ej prêdko¶ci, lub tymi podczas których wybijamy siê z nachylonej w dó³ powierzchni, podczas nich trzeba stosowaæ trochê wiêcej si³y w podbicie roweru. Nie sugerowa³bym siê a¿ tak opisami Briana Lopesa bo on ma swój niepowtarzalny styl :cool:, ale jednak zawsze lepiej siê na kim¶ wzorowaæ. Kaczuch dopompuj sobie trochê powietrza do opon bo mi siê zdaje ¿e dobi³e¶ obrêczami :p
Co do filmika to polecia³e¶ na ty³... Rob sobie tak, ze jak zje¿d¿asz z jakiego kolwiek krawê¿nika to ¿eby wyl±dowaæ na 2 kola to potem jak gdzie¶ lecisz na p³askie to siê przydaje i ³adnie siê ma to l±dowanie wyæwiczone ; ]
W 3 sec widaæ jak masz poci±gniêt± kiere do jajek ;) podrywasz przednie ko³o, ale nie potrzebnie razem z nim wstajesz. Poci±gnij je do góry, ale cofnij siê lekko do ty³u tak ¿eby na dwa uderzyæ.

http://www.gravity-slaves.co.uk/scen...p_sequence.jpg

Na tylne l±dujesz na p³askim kiedy masz bardzo ma³± prêdko¶æ...
Od¶wie¿am temat:D

Ostatnio trochê æwiczy³em wybicie,l±dowanie itp. i teraz skaczê tak:
[ame=http://www.youtube.com/watch?v=7OlfMrQvohw]YouTube - metrowy drop 2[/ame]

Mam teraz pytanko.Je¶li chodzi o technikê to dobrze to robiê czy jeszcze co¶ mam æwiczyæ?:confused:
Dobrze, tylko cos na glowe zaloz, nawet garnek.
Co racja to racja dobrze moretti mówi. Nawet przy najmniejszym dropie mo¿na siê zabiæ, bo prawie zawsze leci siê na ³eb. Chyba ¿e masz do¶wiadczenie w l±dowaniu na g³owie :)
Dobra,dobra,kupiê jak wymieniê amorek,bo je¶li go nie wymieniê to mi siê pewnie po³amie i nawet kask mi wtedy nie pomo¿e:(
Widzê ¿e temat przyda³ sie i mnie:) pierwszy mój skok by³ parodi±, totalnie wylecistym wyskokiem;) polecia³em 4 metry w przód, amorki dobite, ja ma³o co nie straci³em rowera spod nóg hehe i to w nocy...widzia³em tylko kilkana¶cie metrów przedemn±. To moja wina, bo hopka by³a za stroma, a ja zasuwa³em oko³o ponad 40km/h :D

W nocy móg³bym je¼dziæ faktycznie w garnku;) bo kasku jeszcze nie posiadam, ale szkoda garnków...

pomorze Niestety, Ma³opolska.

W 3 sec widaæ jak masz poci±gniêt± kiere do jajek ;) podrywasz przednie ko³o, ale nie potrzebnie razem z nim wstajesz. Poci±gnij je do góry, ale cofnij siê lekko do ty³u tak ¿eby na dwa uderzyæ.

http://www.gravity-slaves.co.uk/scen...p_sequence.jpg

Na tylne l±dujesz na p³askim kiedy masz bardzo ma³± prêdko¶æ...

Widz ze chocia¿ jedna osoba wie jak zrobiæ pozadny skok z dropa

oczywi¶cie mo¿emy skoczyæ z dropa odchylajac siê do tylu jednak czy to bêdzie skok??

Moja rada jest taka jak werta czyli podjezdzany ze ¶rednia/du¿a predkoscia ( w zale¿no¶ci od wysoko¶ci dropa) podciagamy przed kolo prawie taj jakbys mia³ przywalic kiera w jajka nastêpnie dociagamy tylnie ko³o i staramy siê wyl±dowaæ na przednie ko³o ( jednak nie przesadzajcie) lub na dwa ko³a czy tez na tylne( TYLKO W PRZYPADKU FULL'a)

P.S. Napisa³em ten post z my¶l± o du¿ych dropach i ZAWSZE ZAKLADAJCIE KASK i ochraniacze
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • alwayshope.xlx.pl