Szosa czy Hybryda? 

Warhammer

Rowery szosowe ka¿dy z nas zna bardzo dobrze - mocno pochylona sylwetka, baranek i ekstremalnie w±skie opony to najbardziej rozpoznawalne cechy takiego sprzêtu. W ostatnich latach popularno¶æ zdobywaj± hybrydy, czyli tzw. kolarki z prost± kierownic±. Oba typy rowerów maj± podobny osprzêt (poza manetkami, rzecz jasna) i zbli¿on± masê - które jednak s± Waszym zdaniem lepsze? Czy mo¿liwo¶æ zamontowania baga¿nika, niewiele wy¿sza waga i wygodniejsza pozycja za kierownic± czyni± hybrydê rowerem lepszym? ;) Jaki rower wybraliby¶cie dla siebie?

Pytam trochê z ciekawo¶ci, bo podobaj± mi siê szosówki, a jednocze¶nie trochê wzdycham do Speederów Meridy :rolleyes:


Ja zdecydowanie rasowa szosowke :D

zawsze podobala mi sie ta pozycja, te cienkie oponki i predkosc jaka mozna dzieki temu trzymac ;)
Mówi± ¿e jak co¶ jest do wszystkiego to jest do niczego. Dlatego nie mieszajmy szosówek z rowerami trekingowymi. Moim marzeniem jest kupiæ sobie kiedy¶ kolarzówkê, dlatego nie wyobra¿am sobie jakiejkolwiek ingerencji w wygl±d. Szosówka to klaska kolarstwa, ta poza rowerzysty, lekko¶æ i delikatno¶æ sprzêtu, osza³amiaj±ce prêdko¶ci. A ju¿ najbardziej podoba mi siê kszta³t roweru do kolarstwa torowego. Po prostu poezja :p
Tylko tradycyjne szosówki! :D Baardzo chcia³bym mieæ tak± prawdziw±, karbonow± (choæ trochê :p), rasow± szosówkê. A baranek? Dla niektórych to przekleñstwo, ale dla mnie to kwintesencja takiego roweru ;)
Pozdro :)



... Po prymo: taka sylwetka to ca³y urok kolarstwa szosowego.
Po secundo: dziêki niej jeste¶my bardziej aerodynamiczni - stawiamy mniejszy opór powietrza, wiem, ¿e dla niektórych mo¿e siê to czasami wydawaæ ¶mieszne, ale w³asne do¶wiadczenie powiedzia³o mi ¿e nawet rozpiêta bluza ma olbrzymi wp³yw na aerodynamikê, a przez to na prêdko¶æ.
Po tercjo: opony... ahhh te opony :D
Po kwarto: szczerze to nie zauwa¿y³em ¿eby hybrydy cieszy³y siê popularno¶ci±...
Po kwinto: my¶lê, ¿e w d³u¿szej trasie wygodniejsza bêdzie kierownica szosowa, gdzie mo¿na co jaki¶ czas zmieniæ u³o¿enie r±k, a nie na prostej, gdzie niby mo¿na z³apaæ za koñcówki kierownicy, lecz nie jest to tak wygodne.
Po seksto: podobny osprzêt - mo¿e i tak, ale jednak rasowa szosa to dopiero siê nazywa szosa:D
Po septymo: masa - nawet baga¿nik wa¿y kilkadziesi±t gram :D
Po okteto (czy jak to tam idzie ;)): wygodniejsza pozycja? Roweru szosowego nie kupuje siê dla wygodnej pozycji ;)

I jeszcze jedno - czy kto¶ kupuje rower szosowy po ty, by umieszczaæ na nim baga¿nik? I mo¿e jeszcze woziæ chleb ze sklepu:D Przepraszam ale to siê kupy nie trzyma ;)

Pozdrower dla wszystkich pozytywnie zakrêconych fanów PRAWDZIWEGO kolarstwa szosowego :p

Ogólnie uwa¿am, ¿e rasowa szosa jest sto razy lepsza od jakiej¶ hybrydy :p

Polecam takie hybrydy dla starszych pañ, co nie mog± siê ju¿ zginaæ, a chc± zasmakowaæ kolarstwa szosowego :D (oczywi¶cie bez urazu ;))
W sumie... m±drze gadasz! ;) Polaæ mu!
te hybrydy jak to nazwa³es raczej nie maj± mocowan na bagaznik.Sa dla ludzi którzy jezdza duzo po szosie a np pozycja "kolarska" im nie odpowiada ,badz maj± jakies dolegliwosci z tym zwiazane.Dlatego tych rowerow nie jest duzo.
Nie wiem czy mocowania na baga¿nik s± typowe dla tych rowerów. Wiem tylko ¿e wystêpuj±, czego przyk³adem mog± byæ Meridy Speeder, które maj± nawet miejsce na baga¿niki przednie :eek:
zale¿y jak kto woli :D

ja mam rower na szosê.

ale latam na prostej kierze bo wydaje mi siê wygodniejsza hamulce v - break bo s± skuteczniejsze :D

jak kto woli tak sobie komponuje sprzêcik :D

ja latam g³ównie na 100km trasie do babci i spowrotem :d dziórawymi drogami to za³o¿y³em na przód tani amotyzator ;P

narazie nan trani stalowy napêd i masa ko³o 14-15kg


ale latam na prostej kierze bo wydaje mi siê wygodniejsza hamulce v - break bo s± skuteczniejsze :D

lol...ciekawe kiedy?

lol...ciekawe kiedy? Chocia¿by na szosie... Widzia³e¶ kiedy¶ kolarzówkê z tarcz± na przodzie? W crossach to te¿ do¶æ rzadkie zjawisko...
W krossach tarcze s± coraz bardziej popularne :)

Aha, i zobacz TO :D

EDIT

Hybryda zrobiona na szosê :eek:

W krossach tarcze s± coraz bardziej popularne :)

Aha, i zobacz TO :D
Mówiê tu o rowerach z ni¿szego przedzia³u cenowego. ;)

Waga tarczówek dyskwalifikuje je na szosie IMHO. Nawet do agresywnej jazdy szosowej dobre V-ki w zupe³no¶ci wystarcz±. A stosunek si³y hamowania do wagi tego sprzêtu jest o wiele lepszy ni¿ w przypadku tarcz, a co za tym idzie dobre klocki s± skuteczniejsze na szosie...

Po prymo: taka sylwetka to ca³y urok kolarstwa szosowego.
Po secundo: dziêki niej jeste¶my bardziej aerodynamiczni - stawiamy mniejszy opór powietrza, wiem, ¿e dla niektórych mo¿e siê to czasami wydawaæ ¶mieszne, ale w³asne do¶wiadczenie powiedzia³o mi ¿e nawet rozpiêta bluza ma olbrzymi wp³yw na aerodynamikê, a przez to na prêdko¶æ.
Po tercjo: opony... ahhh te opony :D
Po kwarto: szczerze to nie zauwa¿y³em ¿eby hybrydy cieszy³y siê popularno¶ci±...
Po kwinto: my¶lê, ¿e w d³u¿szej trasie wygodniejsza bêdzie kierownica szosowa, gdzie mo¿na co jaki¶ czas zmieniæ u³o¿enie r±k, a nie na prostej, gdzie niby mo¿na z³apaæ za koñcówki kierownicy, lecz nie jest to tak wygodne.
Po seksto: podobny osprzêt - mo¿e i tak, ale jednak rasowa szosa to dopiero siê nazywa szosa:D
Po septymo: masa - nawet baga¿nik wa¿y kilkadziesi±t gram :D
Po okteto (czy jak to tam idzie ;)): wygodniejsza pozycja? Roweru szosowego nie kupuje siê dla wygodnej pozycji ;)

I jeszcze jedno - czy kto¶ kupuje rower szosowy po ty, by umieszczaæ na nim baga¿nik? I mo¿e jeszcze woziæ chleb ze sklepu:D Przepraszam ale to siê kupy nie trzyma ;)

Pozdrower dla wszystkich pozytywnie zakrêconych fanów PRAWDZIWEGO kolarstwa szosowego :p

Ogólnie uwa¿am, ¿e rasowa szosa jest sto razy lepsza od jakiej¶ hybrydy :p

Polecam takie hybrydy dla starszych pañ, co nie mog± siê ju¿ zginaæ, a chc± zasmakowaæ kolarstwa szosowego :D (oczywi¶cie bez urazu ;))
Jako nowy w tym temacie przyjmujê Twoje z³ote my¶li jako 10 przykazañ, polewam Ci podwójnie
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • alwayshope.xlx.pl