Warhammer
Jak je¿d¿ê to mi tak jakby ¶wiszczy,piszczy w przednim kole.Im szybciej jadê tym wiêcej piszczy.Stoj±c sprawdza³em amortyzator,dociska³em go i w ogóle i nic.Wprawi³em ko³o w ruch(stoj±c w miejscu) i te¿ nic nie s³yszê.Go¶æ w rowerowym powiedzia³,¿e to piasta,po prostu trzeba j± nasmarowaæ.Jak nasmarowaæ piastê,która jest poprzeplatana szprychami?Da siê j± jako¶ rozebraæ,nie ¶ci±gaj±c szprych??Je¶li nie,to jak po¶ci±gaæ szprychy i czy dam je potem samemu rade za³o¿yæ?Mam piastê Novatec :)
¯eby nasmarowaæ piastê nie musisz jej wyjmowaæ z ko³a ;)
Po prostu wyjmujesz ko³o, odkrêcasz z osi nakrêtki i konusy, wycierasz konusy, kulki, miski piasty, o¶. Smarujesz miski, wk³adasz kulki, smarujesz jeszcze konus je¶li malutko smaru da³e¶ na miski, skrêcasz (kontruj±c konusy) i powinna byæ gitara :)
Kurcze,a ja na to nie wpad³em xD a teraz przet³umacz mi jêzyk "piastowy" na Polski :P bo nic z tego nie kapuje xD
Autsajder, przecie¿ na nowy rower masz gwarancje czemu nie pójdziesz do serwisu zrobi± ci to za freeko :)
Odkrêcasz wszystkie nakrêtki z osi piasty, wyjmujesz kulki, albo ewentualnie ca³e wianki. Wycierasz papierem toaletowym miski piasty (ta czê¶æ piasty, po której tocz± siê kulki),
wycierasz konusy
http://www.ii.uj.edu.pl/~zbooy/image...wa/piasty2.gifkulki, o¶kê. Je¶li masz wianki
http://www.bigbike.opole.pl/img/2432.bmpto musisz je wyp³ukaæ np. w benzynie ekstrakcyjnej i wysuszyæ.
Nastêpnie smarujesz miski piasty, wk³adasz kulki/ca³e wianki, wk³adasz w piastê o¶, skrêcasz (w kolejno¶ci od ¶rodka piasty:konus, nakrêtka kontruj±ca+ewentualne nakrêtki, dystanse-tak z obu stron).
No i po takiej wymianie smaru-je¶li w tym problem-powinno byæ dobrze.
Wielkie dziêki Miro :) Krzysiek ja Krossa kupi³em na allegro,nie zrobi± mi tego za friko :P
Odkrêci³em te takie os³onki xD teraz mam tak jakby srebrn± rurkê,której nie umiem wyci±gn±æ :P
£o¿yska maszynowe? Dziwne, ¿eby po tak krótkim czasie wymaga³y serwisu.
Ale có¿ zrobiæ. Nie wiem, jak ¶wiszcz±, ale je¿eli wydaj± jakie¶ odg³osy, to trzeba temu zaradziæ. W przypadku maszyn po prostu wymienia siê ³o¿yska lub ewentualnie czy¶ci aktualne. W tym wypadku powinno starczyæ przeczyszczenie.
Musisz wybiæ ³o¿yska uderzaj±c gumowym m³otkiem w o¶ (jak nie da siê wypchn±æ bez m³otka), wtedy wyjdzie jedno ³o¿ysko, drugie wyj±æ w ten sam sposób, za pomoc± osi i m³otka wybiæ.
Nastêpnie zdejmujesz gumow± os³onkê ³o¿yska maszynowego (podwa¿asz [delikatnie, ¿eby nie zniszczyæ]). Wymieniasz smar w ³o¿ysku, czyli np. p³ukasz ³o¿ysko ekstrakcyjn± benzyn±, czy dynksem. Smarujesz ³o¿ysko czystym smarem, zak³adasz gumowe uszczelnienia. Montujesz ³o¿ysko w pia¶cie. Wsuwasz rêcznie, pomagaj±c sobie osi± i jak trzeba to i m³otkiem.
Ok :) ju¿ wszystko rozumiem :) maszynowe ³o¿yska,czyli,¿e s± takie kuleczki?? Bo ¶ci±gn±³em tak± gumow± z metalow± blaszk± os³onkê i widzia³em nasmarowane kuleczki :) no to jutro,jak tylko tata przyniesie p³yn do czyszczenia czê¶ci rowerowych, biorê siê do roboty :) Wielkie dziêki Miro.
Kulki s± te¿ w zwyk³ych ³o¿yskach konusowych, ale z poprzednich wiadomo¶ci wynika, ¿e Twoje ³o¿yska s± maszynowe :)
Mam ³o¿yska maszynowe,tylko mam pytanie.Uderzy³em m³otkiem,wyj±³em tak± o¶kê i mam teraz osobno dwa ³o¿yska,które s± w takiej os³once metalowej,w takim okrêgu czy jak to nazwaæ :P czy aby je wyczy¶ciæ muszê je z tego wyci±gaæ??
Ju¿ krossa rozbierasz? :D To co oni, smaru tam nie dawali?
Nie wiem, czy to w ogóle mo¿liwe ;) Maszynowe ³o¿yska s± raczej nierozbieralne.
Zdejmij gumow± os³onkê ³o¿yska (bardziej ju¿ siê raczej nie rozbierze, trzeba czy¶ciæ w takim stanie rozebrania), wyp³ukaj ³o¿ysko np. benzyn± ekstrakcyjn±. Mo¿esz tez przy p³ukaniu czy¶ciæ ³o¿ysko szczoteczk± (star± szczoteczk± do zêbów np.).
Nie wiem,po prostu sprawdzam :P czy smar Finish Line Wet nadaje siê do nasmarowania piasty?
Do piasty musisz mieæ smar sta³y-np. tawot. Finish line wet siê nie nada.
Przyk³adowy smar do ³o¿ysk kulkowych
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plalwayshope.xlx.pl