Stajnia Sram X0, Trigger X9, Avid Elixir R, Reba Race, Truvativ Stylo 

Warhammer

Niema zbyt wiele recenzji na temat osprzêtu marki sram. Sam jezdzê na takim osprzêcie. Wiec postanowi³em napisaæ parê s³ów. Ceny jakie bêdê podawa³ s± w przybli¿eniu za nowe produkty.

X0

Dane techniczne
Technologia: Sram 1:1 oraz system SRS zapewniaj±cy lekkie dzia³anie przerzutki
Ilo¶æ rzêdów: 8/9
Kompatybilne z : manetkami Sram 1:1 trigger i twister
Masa: 192 g/ krótki, 197 g/ ¶redni, 210 g/ d³ugi wózek
Budowa:
Górne ramiê przerzutki wykonane z kutego aluminium, dolne ramiê z najwy¿szej jako¶ci Grilonu, d³ugi wózek aluminiowy, wykonany technologi± CNC, wózek krótki wykonany z w³ókien wêglowych. ¦redni wózek wystêpuje w wersji aluminiowej lub karbonowej.
¦ruby kó³ek przerzutki oraz ¶ruby regulacyjne wykonane z tytanu, kó³ka na ³o¿yskach, sworznie kute na gor±co, sprê¿yna tytanowa, proste prowadzenie pancerza.

Cena: 669.00 z³

Na pierwszy rzut oka napis X0 i karbonowy wózek. Przerzutka wygl±da na masywn± ale zarazem jest bardzo lekka. Korpus przerzutki nie uderza o ramê, ³añcuch jest ca³y czas dobrze napiêty dziêki czemu reakcja na zmianê biegów jest natychmiastowa. Pracuje bardzo lekko i zdecydowanie przy przechodzeniu na biegi s³ychaæ tylko leciutki szelest, ale to tylko przy obci±¿eniu. Ogólnie bardzo polecam jak na razie mnie nie zawiod³a, w prawdzie jest dosyæ droga ale my¶lê ¿e warto. Alternatyw± jest X9 zachowuje siê niemal identycznie do X0 jest tylko trochê ciê¿sza.

Plusy
- ¶wietny wygl±d
- nie zawodna i cicha zmiana biegów
- wózek nie uderza w ramê (bardzo twarda sprê¿yna)

Minusy
- du¿a cena
- drogie podzespo³y

Trigger x9

W³a¶ciwo¶ci:
- System Zero Loss Travel czyli brak utraty skoku dzwigni prze³o¿eñ
- Mo¿liwo¶æ wszechstronnej regulacji pozycji dzwigni i obejmy
- Materia³y: korpus manetki wykonany z aluminium oraz kompozytu, dzwignia
manetki wykonana z aluminium, nierdzewna linka, g³ówna ¶ruba ze stali
- Technologia: system ESP 1:1 (precyzyjniejsze przerzucanie!)
- Kompatybilne: pracuje na 9 biegów, ESP 1:1 przerzutki tylne tylko SRAM,
przerzutki przednie Shimano i SRAM
- Waga: 240 g – para

Cena: oko³o 350.00 z³ za parê

Na pocz±tku trzeba przyzwyczaiæ siê do zmiany biegów kciukiem. To rozwi±zanie jest wspania³e i szczególnie przydaje siê w lesie.
Gdy przy zjazdach odruchowo trzymamy rêkê na hamplu i mo¿emy w tym samym czasie zmieniaæ biegi. Przechodzenie miêdzy biegami jest ciche i natychmiastowe. D¿wignie chodz± miêciutko bez ¿adnych zgrzytów.

Plusy
- prze³±czanie biegów jednym palcem
- system esp 1:1
Minusy
- nieznalaz³em

AVID ELIXIR R

- Innowacyjny system regulacji zacisku hamulca Tri-Align, pozwalajacy
ustawiac go w prosty sposób w trzech p³aszczyznach
- Geometria Power Reserve - klamka porusza siê zgodnie z naturalnym
ruchem rêki
- Model ten wyposa¿ony jest we now± tarczê G3 Clean Sweep & Trade
tarcza posiada krawêdz Clean Sweep, która chroni klocki przed brudem i
zanieczyszczeniami.
- £atwe odpowietrzanie hamulca, bez wycieków p³ynu hamulcowego.
- Srednice tarczy hamulcowych: 160 mm, 185 mm, 203 mm
- Waga: 375 g (160 mm)

Cena : oko³o 400.00 z³ sztuka

Mniej mocy wyj¶ciowej oraz modulacja w dalszej czê¶ci skoku klamki pozwala lepiej zarz±dzaæ zwiêkszon± moc±, któr± posiad³ Elixir. Wspomniana dodatkowa moc wziê³a siê z powiêkszonych t³oczków, które wielko¶ci± plasuj± siê miêdzy tymi w Juicy i w Code. Aby to osi±gn±æ SRAM stworzy³ specjalny wydr±¿ony zwê¿aj±cy siê cylinderek, który zamyka system, korzystaj±c z o-ringu, dziêki czemu poprawi³a siê zarówno moc jak i jej wyczucie.
Regulacja na klamce nie ma wp³ywu na punkt styku klocków, ale wp³ywa na pozycje klamki. Nie trzeba siê ju¿ mêczyæ trafiaj±c imbusem w ma³± ¶rubkê aby odpowiednio ustawiæ klamkê (wersja bez R niema takiej regulacji).
Klocki zak³adane od góry z zawleczk± zapobiegaj±c± wypadaniu, u³atwia to tak¿e wymianê.

Plusy
- modulacja
- Regulacja bez narzêdzi
- wk³adane od góry klocki (z zabezpieczaj±cym zaciskiem)
- dwuczê¶ciowy zacisk
minusy
- zawleczka mog³a by byæ z trochê twardszego materia³u

Reba RACE

- Skok : 100mm(mo¿liwo¶æ zmiany skoku w serwisie na 85mm lub 115mm)
- Rura sterowa : Aluminium 1 1/8" (28,6mm) AHEAD
- Sprê¿yna: dual air/all travel
- Golenie dolne: magnezowe
- Golenie górne: aluminium 7000
- Rodzaj hamulców: tarczowe (mocowanie Post Mount)
- waga 1.630g

Cena: oko³o 1 600.00 z³

Reba Race posiada t³umienie MOTION CONTROL, który to system pozwala podczas jazdy na szybk± regulacjê t³umienia kompresji, do minimum. W po³aczeniu z technologi± DUAL Air, czyli dwiema niezale¿nymi komorami powietrznymi umieszczonymi w lewej goleni widelca, staje siê on niezwykle lekki i pozwala na wszechstronne ustawienie amortyzacji.
Moj± rebe ustawi³em na 150psi air+ ,a air- na 130 psi poniewa¿ g³ównie je¿d¿ê po szosie przy mojej wadze 90kg sprawuje siê idealnie. Skoki typu krawê¿nik jaka¶ wiêksza dziura nie robi± na nim ¿adnego wra¿enia i znosi je bardzo dzielnie. Polecam ten amortyzator dla ciê¿szych riderów. Nie widzê lepszego amortyzatora za t± cenê do xc.

Plusy
- motion control
- dwie niezale¿ne komory
- waga
- uniwersalno¶c
Minusy
- oringi oleju na goleniach

TRUVATIV STYLO GXP

- Ring sizes - 22.32.44
- Chain-rings: AL- 7075-T6
- Speed: 9
- Weight: 880g

Cena: okolo 133.00 €

Stylo przeros³o moje oczekiwania ju¿ na pierwszy rzut oka widaæ ¿e jest to kawa³ korby. W praktyce jak na moja wagê 90kg jest niesamowicie wytrzyma³a. Zdarzy³o mi siê zaliczyæ parê niez³ych dropów po których my¶la³em ¿e korba poleci na ¶mietnik, a tu nic jak nówka nie wygina siê ani nie odkrzta³ca. £añcuch prowadzony jest ca³y czas równo w ryzach.

Plusy
- fajny wygl±d (b.³atwo siê j± czy¶ci)
- bardzo mocna konstrukcja
Minusy
- cena

Osprzêt srama jest stworzony do jazdy dla wymagaj±cych riderów. I raczej nikt nie powinien ¿a³owaæ wydanej kasy na taki osprzêt. Ten kto posiada co¶ ze stajni srama na pewno wie o czym mówiê. Bardzo polecam ca³y ten osprzêt je¿d¿ê ju¿ trochê na nim i nic z³ego siê nie dzieje wszystko dzia³a tak jak powinno sama przyjemno¶c POLECAM!!!:)

Proszê te¿ ¿eby¶cie pisali tutaj swoje opinie na temat osprzêtu marki sram. I ogólnie co wam siê podoba a co nie w tej¿e marce. Na pewno kto¶ na tym skorzysta i przekona siê do SRAMA!!!. Z góry dziêki.

Pozdrawiam :rolleyes:


Hmm ten olej na goleniach to do¶æ niepokoj±ca sprawa. Du¿o tego zostaje?
ten olej na goleniach to zostawiaj± chyba wszystkie rokszoksy, tak ze raczej nie ma powodów do paniki...
Czyta³em na stronie rockshoxa, ¿e maj± taki patent który ma smarowaæ golenie. Pod uszczelk± jest g±beczka która nas±cza sie olejem i ona smaruje.


Na pocz±tku mia³em trochê obawy co do tego oleju na goleniach, wiêc polecia³em do servisu. I tam mi powiedzieli, ¿e to jest raczej norma w tego typu amortyzatorach i dlatego trzeba go raczej czêsto serwisowaæ.
Najlepiej jest siê nauczyæ samemu serwisowaæ swoj± rebe.

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=kGUxMFckXKk"]YouTube - 11 - ROCK SHOX DualAir Service-SRAM.mov[/ame]

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=u1EUNbttowg"]YouTube - 04 - ROCK SHOX Lower Leg Install-SRAM.mov[/ame]
Gdyby nie cena np. przerzutek to ju¿ dawno u nas SRAM mia³by rzeszê zwolenników i ja te¿ bym siê w niej znajdowa³ ;) Pozostaje jedynie szukanie okazji za oceanem i import na w³asn± rêkê ;)
Ja z wlasnego doswiadczenia moge powiedziec ze firma SRAM to jest klasa wszystko co robia jest godne zadowolenia i satysfakcji!!:eek:
wszystko poza kasetami, je¶li chodzi o kasety shimano ich wyprzedza, i to sporo. widzia³em kasete sram X9 i widzia³em kasete XT i shimano mia³a 5kkm wiecej ni¿ sram i wygl±da³a jeszcze lepiej.
Jako wieloletni u¿ytkownik wyrobów Sachs( teraz Sram) kozystam z napêdu shimano (korba ³añcuch i kaseta). S± trwalsze (³añcuch z zapink± Sram), l¿ejsze (szczagólnie kaseta w najwy¿szych modelach)oraz lepiej siê prezentuj± (choæ to jest kwestja gustu).
Kaseta Sram XX jest l¿ejsza od XTR ale nie wiem jak wygl±da sprawa trwa³o¶ci nowej grupy. Oczywi¶cie jest te¿ ³añcuch Hollowpin ale te otworki zapychaj± siê brudem i zysk na masie jest znikomy
Skoro ju¿ o tym mowa - nowe manetki s± doprawdy filigranowe. D¼wignia zmiany biegów uleg³± skróceniu. Odrobinê lepiej wygl±da ryzyko przypadkowego wci¶niêcia d¼wignie spustowej choæ d¼wignia wci±gaj±ca jest mniejsza to jednak oferuje dobre wyczucie przy zmianie biegów. Nieco trudniej jest zredukowaæ kilka biegów na raz. Lewa manetka nie grozi wypadaniem ³añcucha z korby przy dwóch blatach choæ i w X.0 mo¿na by³o ustawiæ j± "bezwypadkowo".

Przerzutka dostêpna wy³±cznie z d³ugim wózkiem .Dla mnie to mankament ale na razie dam jej szansê. W razie czego awansem zamierzam dorobiæ wózek w rozmiarze ¶rednim.

Trwa³o¶æ kasety - zobaczymy. Mam nadziejê, ¿e dowiem siê tego dopiero w przysz³ym sezonie.Jedynie gdyby okaza³a siê ¿enuj±ca na równi z tymi ¶miesznymi aluminiowymi blaszkami wyciêtymi w formie kaset to bêdzie to wiadomo jeszcze przed zim± :D

wszystko poza kasetami, je¶li chodzi o kasety shimano ich wyprzedza, i to sporo. widzia³em kasete sram X9 i widzia³em kasete XT i shimano mia³a 5kkm wiecej ni¿ sram i wygl±da³a jeszcze lepiej. To samo tyczy siê ³añcuchów(obecnie!) i manetek.
Duke- Mia³em manetki X.9 i x.7 ty³/przód i powiem tak, porównywa³em je z XT i nie bêde ukrywa³, dla mnie manetki srama mia³y wiêksza kulture pracy. Lepiej siê je wyczuwa³o i pracowa³y du¿o lepiej. Sram rocznik 2008 shimano 2008 mo¿e co¶ siê zmieni³o w 2009.
Mam teraz w swoim rowerze LX to jest kompletna pora¿ka.... atrapa manetek, strasznie ich nie lubiê... XT pracuj± o niebo lepiej od LX a X.9/X.7 o niebo lepiej od XT. Tak by³o z rocznikiem 2008.
I tak jest z rocznikiem 2009 :). Dla mnie manetki X9 jest to najlepsza czê¶æ w rowerze. Szczególnie podoba mi siê wci±ganie linki, mo¿na od razu przeskoczyæ o 2,3 prze³o¿enia.
Ja nie mia³em jeszcze problemu z kaset± zachowuje siê ca³kiem normalnie. Jedynie ³añcuch po oko³o 1000 km zacz±³ wydawaæ jaki¶ dziwny d¼wiêk przy zmianie biegów z przodu.
Co do tylnej przerzutki X0 to lipne kó³ka tam wsadzili jeden sezon i do wymiany. Na szczê¶cie s± raczej dostêpne.

http://www.bikestats.pl/buttonstats/u5561y2009v3.gif
Tak je¶li chodzi o manetki to model SX-4 jest totalnym z³omem, którego nawet nikt nie naprawia, jedna wajha, masakra, co do reszty sam system zmiany prze³o¿eñ mi nie odpowiada, ale ka¿dy lubi co innego.
Je¶li chodzi o ³añcuchy, kiedy¶ by³ to bardzo dobry sprzêt, gdy by³y produkowane przez Sachsa, potem wykonawca siê zmieni³, nie pamiêtam na jakiego, a potem jeszcze raz i obecnie bardzo ³atwo siê wyci±gaj±. Kasety, zobaczymy po mojej, kupi³em PG-850.
Szczerze mówi±c dla mnie manetki shimano s± lepsze jako¶ bardziej mi le¿±. U¿ywam XT. Co do przeskoczenia o 2,3 w sramie, to w XT mo¿na zredukowaæ o 4 ;) do tego d¼wignia zwalniaj±ca dzia³a w dwie strony co mi bardzo pasuje bo ró¿nie pstrykam, np gdy trzymam kierownicê normalnie, zazwyczaj zrzucam kciukiem odpychaj±c d¼wignie od siebie namiast gdy potrzebuje zrzuciæ kiedy stoje w peda³ach i trzymam kiere za rogi, ³atwiej jest to zrobiæ w drug± stronê palcem wskazuj±cym. Funkcja Instant relase jest równie¿ bardzo sympatyczna. Do tego ma³y skok d¼wigni i niewielki ruch ja³owy, ni¿sza masa ni¿ u Srama i lepszy wygl±d ( w moim odczuciu )
Na pocz±tek drobna uwaga - manetki Srama ¶wietnie sobie radz± z obs³ug± tylnych przerzutek SR Suntour :)

Mi jako¶ bardziej pasuj± jednak manetki Srama, przede wszystkim przez ergonomiê (i spokojnie mo¿na redukowaæ o 4, kasetê z 9 koronkami mo¿na przejechaæ na 2 razy :)) i w³a¶nie obs³ugê kciukiem (no OK, RapidFire Plus z system Dual Release te¿ jest fajny), dobrze le¿± mi pod rêk± i tyle :)

Porównywanie SX4 do X-9 to te¿ trochê tak jakby porównywaæ Alivio do XT, ale sam pomys³ z obs³ug± za pomoc± jednej d¼wigni jest fajny, tyle ¿e o wiele lepiej wysz³o Suntourowi w manetkach Duro SL, które póki co s± dla mnie najwygodniejszymi, jakie mia³em (i jakby co - wci±¿ mam ma³y zapas w szufladzie, muszê jeszcze siê okupiæ w 9 rzêdowe kasety :D).

Trwa³o¶æ kaset Srama... no jest kiepska, 950 wytrzyma³± u mnie oko³o 6000 km, pó¼niej rozpad³ mi siê jeden z trybów, ³añcuchów Srama nie u¿ywa³em. Ale trwa³o¶æ napêdu wydaje mi siê szerszym problemem, pod koniec ubieg³ego roku za³o¿y³em now± kasetê SLX i ³añcuch HG73, nie wiem ile mog³em w tym czasie przejechaæ, mo¿e z 200-250 km, na kasecie ju¿ widaæ, ¿e by³a u¿ywana i zaczynam mieæ obawy co do jej trwa³o¶ci. Mo¿e mi³o mnie zaskoczy. I trochê odwrotnie wygl±da sprawa z trybami mechanizmów korbowych. W korbie FC-M582 ¶rednia i du¿a tarcza po oko³o 2500-3000 km nadawa³y siê do wymiany (ca³e szczê¶cie, ¿e uda³o mi siê kupiæ komplet nowych zêbatek od korby Deore za 11 PLN), natomiast korba Bontragera, w która jest de facto produktem Srama (mam odpowiednik Firexa) po 6000 km przyjê³a bez problemów nowy ³añcuch. No ale przy Truvativach pojawia siê znów problem z trwa³o¶ci± ³o¿ysk w suportach... I tak siê to krêci :)
Osobi¶cie u¿ywam manetek X-9 2006 i tam jednym ruchem mo¿na zredukowaæ o 5 biegów.
Ja mam rocznik 2008 i tam jest mo¿liwo¶æ redukcji tylko o 4 (mo¿na zredukowaæ z 9 na 5 i z 5 na 1).
Widaæ ograniczyli liczbê redukowanych biegów. Ale my¶lê ¿e nie wp³ywa to ujemnie gdy¿ ju¿ przy redukcji o 4 trzeba wykonaæ do¶æ obszerny ruch. Do redukcji o 5 biegów trzeba mieæ do¶æ d³ugi kciuk :-)
Mia³em x-7 08 i te¿ by³o to 5 prze³o¿eñ przy wduszeniu manetki na maksa.
Ej, panowie policzcie jeszcze, proszê bo mi to spokoju nie daje. Sprawdza³em przy rowerze kole¿anki, która ma manetki X-9 z 2005 roku (takie: http://allegro.pl/item942333065_sram...zja_x0_xt.html) i u niej te¿ s± tylko cztery kliki (po ostatnim niby mo¿na jeszcze wychyliæ d¼wigniê na tyle daleko, ¿eby zredukowaæ o jeszcze jeden bieg, ale nie ma ju¿ klikniêcia i po puszczeniu d¼wigni przerzutka znów siê cofa.
Jest tak jak mówiê, mam u siebie mo¿liwo¶æ redukcji o 5 biegów, np z "dziewi±tki" na "czwórkê". Manetki to X-9 2006r
Heh:) najlepiej mieæ po prostu odwrotn± sprê¿ynê, bo wtedy mo¿na wrzuciæ szybciej, a zrzucanie i tak jest zale¿ne od naszej prêdko¶ci i zawsze jest wolniejsze. Ja tak mam (Sram Attack) i praktycznie tych czterech zjazdów ³añcucha nie u¿ywam.
Odwrotna sprê¿yne mo¿na mieæ tylko w przypadku przerzutek Shimano. Wtedy faktycznie mo¿na mieæ manetki Sram Attack. Ale stracimy zalety systemu ESP 1:1. A on bije 1:2 na g³owê.
Jako¶ nie musia³em regulowaæ mojego LXa od czasu z³o¿enia roweru...
Ró¿nie ludzie je¿d¿± ;-)
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • alwayshope.xlx.pl