Warhammer
Witam!
Darzê mojego Rockridera 6.2 sympati±, przetrwa³ ze mn± wiele, pokonywa³ góry, lasy, chodniki, schody a do tego jest miêkkim fullem i nigdy ju¿ nie kupiê harda. Jest niezawodny - 3 rok jest w dobrym stanie.
Zastanawia³em siê nad kupnem nowego roweru za ok. 2-3 ty¶, bo jednak to s³abe amortyzatory i ogólnie osprzêt, ale w koñcu, miêdzy innymi dziêki temu forum zdecydowa³em siê na upgrade.
Mia³em cel: odci±¿yæ rower (je¿d¿ê du¿o po ulicach - po 40 km dziennie) przy zachowaniu sensownej wytrzyma³o¶ci (szalejê w na schodach i w lasach/górach).
By³o:
http://rowery.onet.pl/4,35,139047,6896,d...przet.htmlJest:
Materia³ ramy:
aluminium New S.I.X. 6061 - mówcie co chcecie ale to dobra rama - choæ mo¿e za rok wymieniê .
Widelec: Manitou R7 elite absolute 80mm
T³umik: Rock shox Monarch 4.2
Skok przód: 80
Skok ty³: 80
Rozmiar: M
Stery: VP A71, 1-1/8"
Mostek: Rockrider
Kierownica: Rockrider Sport, 600 mm
Sztyca: Rockrider, 29,8 mm
Siode³ko: Rockrider Viper
Piasty: Joytech
Obrêcze: Rigida Sphinx
Opony: CST, 26x2,1" - wymieniam na GEAX MEZCAL 1.9 (czekam na paczkê)
Manetki: SRAM X7
Przerzutka przód: Shimano Alivio
Przerzutka ty³: SRAM SX5
Klamki: Avid Speed Dial 7
Hamulce: Vuelta 80000
Korby: Truvativ Firex
¦rodek suportu: GXP XR
£añcuch: SRAM PC-58
Kaseta: SRAM PG-830, 11-32 z.
Zdjêcia w ¶rodê .
My¶lê ¿e to udany upgrade bo za nie ca³e 2,5 ty¶ mam naprawdê fajnego lekkiego, zwinnego fulika . Co ja bym kupi³ za 2,5 ty¶? Rockridera 6.3, Yukona x3 ? No i nie ma jak w³asny spec .
Mam jednak problem. Nie wiem jak ustawiæ amortyzatory, mam powiedzieæ kolesiowi w serwisie na ile barów to ustawiæ, a nie mam pewno¶ci czy dobrze rozumiem instrukcje. Pomo¿ecie? Wa¿ê 72 kg.
Instrukcja R7:
http://www.manitou.com.pl/widelce_manitou_2007.pdf - > 6-7 barów?
Instrukcja Monarch:
http://sram.com/_media/techdocs/08%20Use...onarch.pdf -> tu trzeba metod± prób i b³êdów, ale wybierzmy co¶ na pocz±tek: 200 psi??? Aha rozumiem ¿e mam z niego najpierw spu¶ciæ powietrze, a potem napompowaæ?
Instrukcja manitou jest jakas strasznie do d...py przetlumaczona. Co do dampera, to nie na zasadzie prob i bledow, ale w instrukcji
http://sram.com/_media/techdocs/08%2...%20Monarch.pdf jest wyraznie napisane jak go ustwic. Sag czyli ugiecie dampera jak siadziesz na rower ma wynosic 15-20% skoku (bo to xc) regulujesz to powietrzem, ktorego cisnienie nie powinno przekroczyc 275 psi. Czyli nabij np. 150psi do dampera , na tloku dampera powinien byc plastikowy lub gumowy ring, usiadz na rower i wstan. Zobaczysz wtedy gdzie jest ring, jesli bedzie wiecej niz 15-20% skoku tloka to dopompuj powietrza, jezeli bedzie mniej to odejmij. CO do innych ustawien, to musisz jezdzic i zmieniac je i wtedy dobierzesz odpowiednie do swojej wagi, stylu jazdy czy terenu w ktorym jezdzisz, to sie czuje.
Przedpremierowe fotki... :) czekam na ko³a i kilka gad¿etów. Wa¿y 13.6 kg :D!
Jestem ju¿ po pierwszych 40 km. Po warszawie i lasku bemowskim, ca³kowicie inna jazda, choæ na razie nie ustawi³em jeszcze dobrze amorów, szczególnie R7 jest za miêkkie, a platforma tego nie poprawia w praktyce je¿d¿ê z wy³±czon±. Dzi¶ kupuje pompkê to pewnie bêdê mia³ kilka pytañ :). Jedyne na co mogê narzekaæ to manetki X7 nie mogê siê przyzwyczaiæ do tego ¿e obydwie ³opatki s± na dole, przerzutka X5 za to daje radê i p³ynnie zmienia i czuje siê pewno¶æ ¿e ³añcuch nie spadnie, jednak¿e czasami potrafi nie zmieniæ biegu (muszê to podregulowaæ).
Przy okazji fotki w dziennym ¶wietle.
Ps. Kumpel na niego wsiad³ który je¼dzi na haro shift R7 i siê zachwyca³ :D.
Fajny, ³adnie wygl±da z t± R7. Jeszcze jakie¶ tarcze hydrauliczne wrzuciæ i bryka jak ta lala :D
Dziêki grantas - my¶la³em ¿e od Ciebie dostanê znów zjebkê ;-).
Jako¶ tarczy nie chcia³em... na razie stykaj± mi v-brejki, s± l¿ejsze :D. Z tarczami to kupie jaki¶ nowy rower np. za dwa lata :).
Dziêki grantas - my¶la³em ¿e od Ciebie dostanê znów zjebkê ;-).
bo wcze¶niej troche inaczej zrozumialem to w jaki sposób u¿ywasz tego roweru :p
No dobra, 3 dni je¿d¿enia ogólnie jestem zadowolony, szczególnie z korby, wagi i amorów :)!
Choæ te przerzutki... idê jutro do serwisu, bo chyba nie dam sam rady tego wyregulowaæ, czy to ¿e wybra³em krótki wózek mo¿e mi przeszkadzaæ w zmianie biegów na skrajne? Ogólnie to ten sram jako¶ mi nie le¿y, wydaje z siebie jakie¶ dziwne turkotanie podczas peda³owania, czasem nie wrzuca dobrze przerzutek, sam zmienia, skacze po dwie, jest gorzej jak na altusie, choæ jak mówiê mo¿e to kwestia regulacji, a mo¿e kaseta jest zdarta?
Trzeba by³o zostaæ przy shimano, wyda³em mase kasy na manetki, no có¿ napali³em siê na tê markê (g³upi jestem :D) ale trzeba by³o za te 300 PLN (manetki + przerzutka) kupiæ XTR np.
http://allegro.pl/item661526881_prze...m971_nowa.html, nawet nie wiem czy tak zaraz nie zrobiê -
mo¿e warto to sprzedaæ póki jest nowe, za³o¿yæ stare manetki i kupiæ wspomnianego XTR, czy jednak manetki Shimano ST-EF29 to lipa i ju¿ zostaæ przy tym i ewentualnie upgradowaæ SX5?
Wracaj±c do amorów, R7 zaczyna siê docieraæ i pracuje coraz lepiej, platformy u¿ywam rzadko, ale na miasto fajnie jak jest miekko na 1, jak zje¿d¿am w lesie ustawiam na 3, a jak siê ¶cigam na 6 (blokada) i na prawdê trzyma na kamieñ, kto¶ mówi³ ¿e ma luzy na 1 cm ale u mnie twardo jak na sztywnym widelcu, bajka! Moim zdaniem jest bardzo sztywna, ale nie jestem ekspertem. Jedyny minus to s³yszalna praca, potwierdza to opinie innych ale jako¶ bardzo to nie przeszkadza. Reasumuj±c amor mo¿na kupiæ za 1000 PLN, a jest lepszy od Tory czy Recona, prawie albo tak samo dobry i lekki jak reba, a jednak kilka stówek w portfelu zostaje no i ma V-brake, gdyby nie to, to pewnie bym wzi±³ REBE i cieszê siê ¿e tego nie zrobi³em :).
Mam pytanie co do ustawieñ amorów. Kupi³em pompkê (w go sport 80 PLN bardzo fajna kopia BETO MP-035 - logo mam inne jakie¶ SRC, ten zawór na prawdê pozwala na mniejsze upuszczenie powietrza przy odkrêcaniu :)), mam teraz ustawienie 5,5 bara na przód, 8 barów na ty³. Nie opanowa³em do koñca ustawieñ tego Monarcha, na razie mam otwart± blokadê (fooldgate to nie dla mnie) i Rebound na mniej wiêcej ¶rodek, SAG mam ok 30 %, a i tak wydaje mi siê twardo... czy mogê daæ mniejsze ci¶nienie tj. wiêkszy SAG np. 35-40%?
Przerzutki s± po drugim serwisie, dzia³aj± cudnie! K³opot z g³owy...
Jakie¶ rady w sprawie SAGU?
Ciekawy rower.
Rowerek typowy wygodniacha:D mam s³abo¶æ do fulli...
To jest taki ¶cigacz w xc, który poradzi sobie lepiej niz HT :) , podoba mi sie (sie zrymowa³o;) )
Fajny rower musi siê na nim ³atwo pokonywaæ korzenie i du¿e uskoki :D
Dziêki za pozytywne oceny, projekt by³ nieco kontrowersyjny, przecie¿ decathlon to prawie jak hipermarket...
Kupi³em jeszcze opony, jednak zosta³em przy mezcalach, nie ¿a³uje, rower dosta³ kopa na asfalcie, a w lesie na razie nie zauwa¿y³em braku przyczepno¶ci, zyska³em tak¿e na wadze: 12.9 KG z licznikiem i torebk± pod siod³em Smile.
Przejecha³em 300 km, przerzutki po drugiej regulacji chodz± jak marzenie, sram daje tak± niesamowit± pewno¶æ ¿e ³añcuch nie spadnie, czuæ tê sztywno¶æ... Manitou dotar³ siê piêknie zwiêkszy³em mu ci¶nienie na 7 barów z platformy korzystam coraz czê¶ciej, mam j± w zasiêgu rêki to na prawdê wygodna sprawa, czasami zmieniam j± co kilkana¶cie minut w zale¿no¶ci od warunków, je¶li nie bêdzie nawalaæ to jest strza³ w 10 - w tej cenie ok. 1000-1200 z³ nie znajdziecie nic lepszego, lekki: 1400gram, sztywny i z bajeczn± wrêcz regulacj±, od niego tylko mo¿e reba jest lepsza ale i dro¿sza...!
Nie do koñca jeszcze opanowa³em monarcha i ca³y czas eksperymentuje z ci¶nieniem, mo¿e dojdê z nim do ³adu, choæ gdyby nie okazyjna cena to chyba bra³ bym co¶ innego, mam problemy z blokad± przy niskim ci¶nieniu... potrafi zabujaæ, choæ to mo¿e wina ramy i musi byæ twardziej ni¿ bym chcia³, ale ogólnie rower jest bardzo szybki i zwrotny, ze ¶wiate³ czy pod górkê, jak ustawie platformê, startuje jak sztywniak - zero bujania.
Manetki AVIDA poprawi³y pracê seryjnych V-BRAKEÓW, choæ jest to element który mo¿e za jaki¶ czas wymieniê.
Korba jak na razie nieugiêta Smile.
Reasumuj±c, moim zdaniem op³aca siê upgradowaæ na w³asn± rêkê rowerki... zobaczmy ile to wytrzyma. Za³±czam nowe zdjêcia, brakuje mi tylko bia³ych gripów i modyfikacji na najbli¿sze 2 sezony styka Grin - wyda³em ok. 2600 PLN.
nowe fotki:
http://www.bikeforum.pl/members/narl...nie-jest-p.jpghttp://www.bikeforum.pl/members/narl...or-samolot.jpgKilka osób pyta³o o licznik :D
Forum rowerowe BikeForum.pl - Rowery - narlen's Album: narlen projekt - PictureForum rowerowe BikeForum.pl - Rowery - narlen's Album: narlen projekt - Picture
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plalwayshope.xlx.pl