Reba Team U-Turn 2008 

Warhammer

Cze¶æ, chcia³em poruszyæ trzy sprawy

1) Zwracam tu uwagê i¿ reba sl, race nie jestem pewien. maja trochê inna konstrukcje pokrête³ na koronie co widaæ na zdjêciach w necie, wiêc opinie posiadaczy owych modeli mog± byæ nieadekwatne do tematu.
Po pierwsze mam rebe team U-Turn 2008 ale kupowana z USA i nie mam do niej gwarancji dlatego, ¿e chcia³em unikn±æ c³a, i w zwi±zku z tym chcia³em siê zapytaæ posiadaczy lub osoby znaj±ce siê w temacie o kilka szczegó³ów konstrukcyjnych (dla mojego spokoju ducha, czy aby moja Reba jest taka jaka byæ powinna, czy mo¿e sprzedawca zza oceanu wys³a³ mi amor "drugiej jako¶ci").Dlatego pytania mam do pokrête³ umieszczonych po obu stronach korony amora.
- czy po mocniejszym naci¶niêciu palcem na pokrêt³o U-Turn delikatnie ugina siê ono wpadaj±c na oko³o 1mm do ¶rodka goleni? Chodzi mi o to, ¿e naciskaj±c je wasze ani drgn± czy ciut mo¿na je wcisn±æ pionowo w dó³ (ja przy tej czynno¶ci s³yszê równie¿ delikatne bulgotanie oleju)
- czy pod niebieskim pokrêt³em blokady skoku, które wraz z pokrêt³em "gate" równie¿ mo¿na mocniej nacisk±j±c wepchn±c delikatnie na oko³o 1mm pionowo w dó³ do goleni, znajduje siê jaka¶ uszczelka, bo u mnie jej nie ma i dobrze siê przygl±daj±c dostrzega siê co jest wokó³ podstawy niebieskiego pokrêt³a. Po prostu ciekaw jestem czy nie powinno byæ to os³oniête lub nie powinno byæ tam jakiej¶ uszczelki zw na to ze oczywista sprawa jest i¿ bêdzie siê tam zbiera³ syf.

2) Druga sprawa, a dotyczy ona samego pompowania amora. W instrukcji napisane jest i¿ trzeba najpierw pompowaæ + a potem -. Przyk³ad, pompuje amor do jakiej¶ wagi a potem chce dopompowaæ poniewa¿ zmienia siê waga osoby, wiec dopompowujê najpierw + a potem -.(proszê o potwierdzenie tej informacji). Poza tym czy istnieje jaka¶ sytuacja kiedy to trzeba spu¶cic ca³e powietrze i czy w takim przypadku najpierw spuszczam powietrze z minusa a potem z plusa czy na odwrót (np, gdy po dopompowaniu amora pod cie¿sza osobê chce wróciæ do poprzedniego, mniejszego ci¶nienia)?

3) Co do pokrêt³a gate reguluj±cego nacisk po którym ma siê odblokowaæ blokada skoku. w instrukcji napisane jest ze dostosowuj±c warto¶æ floodgate do wagi je¼d¼ca trzeba je przekrêciæ o ile¶ razy. I tu pytanie, bo od jakiego momentu mam je krêciæ? zaczynaj±c do warto¶ci maksymalnej tj na maxa na +
???w rebie ktora mam,z instrukcji wynika ze zeby dostosowac wartosc floodgate do wagi 66kg trzeba pokretlo przekrecic 3-4 razy.I ja powiem szczerze krêc±c tym pokret³em nie czuje wyra¼nego przeskoku, znaczy niektóre "pykniêcia" s± wyczuwalne a niektóre w ogóle. tak wiec trudno jest przekrêciæ to pokrêt³o o 3-4 "pykniêcia". Poza tym zaczynaj±c krêcic od warto¶ci "na maxa na +" mo¿na spoko pokrêcic tym pokrêt³em, i gdyby liczyæ wszystkie "pykniêcia" to by³o by ich co najmniej ze 20, po prostu zastanawia mnie to ze pomimo ponad 20 stopniowej mo¿liwo¶ci przekrêcenia tego pokrêt³a regulacja wystêpuje tylko w pierwszych piêciu "pykniêciach"?! (bo tak wynika z instrukcji)

Bardzo proszê o pomoc i bardzo dziêkuje za udzielon±, mam nadzieje i¿ dok³adnie i logicznie wyt³umaczy³em moje w±tpliwo¶ci

Pozdrawiam

A PANA NIKT NIE NAUCZY£ U¯YWAÆ POLSKICH ZNAKÓW I DU¯YCH LITER? TYLKO Z DOBREJ WOLI NIE USUN¡£EM TEGO TEMATU / We³niak


no to ja mo¿e odpowiem na pytanie 2
a wiêc - to jest komora negatywna, i w + musi byæ co¶ powietrza, tam pewnie chodzi o pierwsze pompowanie. komora minusowa "ci±gnie" amortyzator w dó³ wiec nie wiem czy to jest bezpieczne, dlatego powinno byæ w komorze pozytywnej wiêcej powietrza ni¿ w negatywnej. 2 komory w amortyzatorze maj± zapewniæ bardziej liniow± prace. w komorze + jest nadci¶nienie a w - podci¶nienie.wiec niebezpieczne jest za du¿e podci¶nienie. dlatego najpierw nale¿y pompowaæ + a potem -. na forum masz recenzje REBY Tutaj mo¿e tam co¶ wyczytasz ;)
"A PANA NIKT NIE NAUCZY£ U¯YWAÆ POLSKICH ZNAKÓW I DU¯YCH LITER? TYLKO Z DOBREJ WOLI NIE USUN¡£EM TEGO TEMATU / We³niak"

Nie mam polskich znakow bo mam angielska wersje xpeka
swoja droga brak ich oraz brak duzych liter (to mnie dziwi najbardziej) rozniecily takie emocje, niesamowite.

Widac, admin baczna uwage przyklada do poprawnej Polskiej pisowni, no coz, oby takich administratorow bylo jak najwiecej

Pozatym ile to pracy wlozyles w edycje mojego postu... zaskoczylo mnie to

Michuuu z linkow ktore podales wynika ( z recenzji Boo) iz nieprawda jest iz zawsze w + musi byc wiecej powietrza, ciekaw jestem jak Boo odpowiedzial by na moje pytania

Moze ktos jescze sie wypowie...

Napompowalem przed chwila swoja rebe i dostrzeglem ze + pompuje sie trudniej (pewnie przez duze cisnienie) , ale+ dluzej "trzyma" cisnienie podczas odkrecania zawory pompki, natomiast z minusa zlatuje bardzo szybko tak wiec po napompowaniu na 120 psi zanim odkrece na barometrze widze juz 100.Mam nie tak cos z pompka? (bo cal czas slusze syczenie uciekajacego powietrza, zwlaszcza podczas pompowania - )

I ostatnia sprawa, co znaczy "Air U-turn pressure should be set at maximum travel" ????

Pozdro
¿eby ci pokaza³o ile masz PSI ju¿ powietrze musi "uciekaæ" inaczej jak ma zmierzyc jakie masz cisnienie?



z linkow ktore podales wynika ( z recenzji Boo) iz nieprawda jest iz zawsze w + musi byc wiecej powietrza, ciekaw jestem jak Boo odpowiedzial by na moje pytania Nieprawd± jest ¿e w komorze pozytywnej bezwzglêdnie musi byæ wiêcej lub przynajmniej tyle samo ci¶nienia co w negatywnej. Choæ wiêksze ci¶nienie w negatywnej mo¿e zmniejszaæ rzeczywisty skok amortyzatora, to wzrost czu³o¶ci widelca wynagradza to w zupe³no¶ci ;) Oczywi¶cie nie nale¿y przesadzaæ, gdy¿ wiêkszo¶æ widelców pracuje najlepiej przy stosunkowo niewielkiej ró¿nicy ci¶nieñ miêdzy komorami. Zreszt± tu nie ma sztywnych regu³, jednemu najlepiej je¼dzi siê przy równych ci¶nieniach w obu komorach, innemu - przy pozytywnej napompowanej dwa razy bardziej ni¿ negatywna, a jeszcze innym - przy negatywnej "wy¿szej" o te 5-10 PSI od pozytywnej. Pompka w rêkê i próbowaæ ró¿nych konfiguracji :)

Mo¿na równie¿ spróbowaæ innej sztuczki: zwiêkszyæ skok Reby do 100 mm, po czym "nadmuchaæ" negatywn± komorê tak aby rzeczywisty skok wynosi³ "wyj¶ciowe" 80 mm - wówczas przy wzro¶cie czu³o¶ci pozostanie wci±¿ wystarczaj±cy skok.


Mam nie tak cos z pompka? (bo cal czas slusze syczenie uciekajacego powietrza, zwlaszcza podczas pompowania - ) Wê¿yk lub zawór musz± byæ nieszczelne - w normalnych warunkach powietrze mo¿e uciekaæ tylko przy od³±czaniu pompki...

U mnie przeskok jest do¶æ wyra¼ny...
Boo dzieki za pomoc, pompke faktycznie mam nie szczelna

I teraz 2 rady dla posiadaczy reb, otoz, amor nalezy pompowac dopiero po ustawieniu maksymalnego skoku na u-turn (jezeli ktos takowy ma) i po drugie - cisnienie w komorze - nie moze byc wieksze niz 10-15 psi niz w +.takie sa zalecenie producenta i nie radze sie do niech nie stosowac

Boo mozesz mi odpowiedziec na pytanie nr 1, ale zeby na nie odpowiedziec musisz miec rebe team pewnie
Dobrze wiedzieæ, zreszt± moim zdaniem najlepsza praca jest w³a¶nie przy 5-10 PSI ró¿nicy :) Producent zapewne zastrzeg³ sobie takie warto¶ci aby nikt nie wbi³ w negatyw 2x tyle co w pozytyw i nie dobi³ na amen widelca na pierwszej dziurze ;)


Boo mozesz mi odpowiedziec na pytanie nr 1, ale zeby na nie odpowiedziec musisz miec rebe team pewnie Mogê tylko pokazaæ jak to wygl±da u mnie (SL):

http://img136.imageshack.us/img136/2306/p1010021iwc.jpg

Ca³o¶æ u mnie równie¿ daje siê wcisn±æ na ok. 1 mm (po puszczeniu samo wraca), ¿adnych bulgotów oleju czy zacieków nie stwierdzam ;) Tak ¿e to raczej nie jest jaka¶ usterka skoro obaj tak mamy, tym bardziej ¿e sam amor w ogólno¶ci (a blokada w szczególno¶ci) dzia³aj± bez zarzutów :)
Ty masz tam wszystko osloniete pod niebieskim "talerzykim" blokady skoku
a u mnie wokol jest tam szpara ( wokol podstawy niebieskiego talerzyka) i bagno sie tam zrobi ;[

a u mnie wokol jest tam szpara ( wokol podstawy niebieskiego talerzyka) i bagno sie tam zrobi ;[ Brzmi faktycznie nieciekawie, najlepiej wrzuæ fotki... Olej nie wycieka tam czasem?

http://www.mtbtrailreview.com/blog/w...on-control.jpg - tak to powinno wygl±daæ w modelu 2009, natomiast wydaje mi siê ¿e ca³y mechanizm blokady w Rebach Team i SL 2008 powinien byæ taki sam, choæ g³owy nie dam...
Boo bardzo dziekuje ci za pomoc.

wyobraz sobie gdyby niebieskie pokretlo od blokady skoku nie mialo od gory takiego grzybka ("kapelusza") to tak by wygladala moja reba, jutro wkleje zdjecie , olej nie wycieka

I tak sobie pomyslalem ze nawet jak bedzie sie tam zbieral syf to i tak w niczym to nie bedzie przeszkadzac, nie moze przeszkadzac zakladajac ze nie powinno byc tam np uszczelki
oto obiecane zdjecia
toæ to jest najzwyklejszy MOTION CONTROL, eee, w czym by³ problem?
Kolego Obecny widze ze nie obecny byles podczas czytania tematu, a tam jest wszyyystko napisane

Pozdro l;]
Bardzo prosze o wypowiedz jakiegos posiadacza tego modelu, czy u niego,niej wyglada to tak samo jak u mnie na zdjeciach.

Pozdrawiam
Zdjêcia "¶rednio" wyra¼ne, na razie niczego nie tak siê nie dopatrzy³em... Je¶li ca³o¶æ dzia³a, olej nie wycieka - to czym tu siê martwiæ? ;)

http://www.jensonusa.com/product/fk/...______REMO.jpg z tego powinien siê ten set sk³adaæ, tu jeszcze parê zdjêæ do porównania z orgina³em:

http://www.rower.com/images/bb_l/3176.jpg
http://cycleryusa.com/merchant/702/i...te/DETAIL1.jpg
http://www.bike-zone.com/photos/2007..._Fuel_MoCo.jpg
http://www.rowerowy.com/GetFile/5582/reba2.jpg

Ró¿ne modele i roczniki, ale konstrukcja zasadniczo podobna. Je¶li - jak twierdzisz - problem znajduje siê u podstawy niebieskiego "grzybka", zrób wyra¼ne zdjêcie z boku, bo z za³±czonych fot nic nie wynika ;)

Moim zdaniem jak dzia³a - to niech dzia³a dalej, nie ma siê co martwiæ na zapas :)
Sluchaj, z zalaczonych fot dokladnie wynika to o czym mowie, tylko Ty nie wiesz czego szukac
Te foty ktore pokazales to poza zdjeciem treka byly to reby sl
Patrzac na swoja reba i zdjecia mojej nie widzisz roznicy w podstawie niebiskiego grzybka blokady skoku?
Przede wszystkim Ty masz tam osmio ramienna wielka srube/nakretke pod calym mechanizmem jak tego nie mam ale tez nie o tym jest cala sprawa .
wokol niebieskiego pokretla , lecz mimo wszystko pod nim jest obejma do ktorej przykreca sie linke blokady skoku(manetke).To co otacza ta obejma to podstawa niebieskiego pokretla a wokol niej pusta przestrzen- tu jest pies pogrzebany.Wlasnie o ta przestrzen mi chodzi i doskonale ja widac na fotach
Przetraw dokladnie to co napisalem, bo chyba logicznie i dokladnie napisalem i zobaczysz to o czym mowie

PS moge zrobic wiecej zdjec ale aparat mam z du.y
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • alwayshope.xlx.pl