Obrêcz Alexrims XCR 100D 

Warhammer

Czy kto¶ ma mo¿e jakie¶ informacje na temat tej obrêczy. My¶le o posk³adaniu nowych kó³ek. Naturalnie pasuje aby by³y l¿ejsze od obecnych, ale nie chce te¿ przeginaæ. Ta obrêcz akurat bardzo mi sie podoba ( wersja bia³a), a deklarowana waga to 395g czyli troche mniej ni¼ moje obecne DT X430, jednak nie wiem jak ta deklarowana waga ma siê do rzeczywistej no i nie wiem jak z wytrzyma³o¶ci± tych obrêczy. Ewentualnie rozwa¿am DT 4.2 wa¿a ok 400g czyli zawsze cos mniej a i znalaz³em bia³± wersje. Chyba ¿e jednak pój¶æ w ekstreme i pomy¶leæ nad ZTR Olympic??


Przeciez w swoim rowerze masz zarabisty osprzet a i waga nie grzeszy bo 11kg !! Po co chcesz ladowac w kilka gramow : o ?
Choroba? :D chce wymieniæ piasty bo XT s± ciê¿kie a jak ju¿ to obrêcze te¿ mo¿na, mam ochote na bia³e :)

PS. Bo Scott ma lzejszy :D:D:D
Z ciekawo¶ci spytam, czy w przypadku V-ek równie¿ sensowne jest zak³adanie jakiej¶ felgi o wadze ok400g ?? Pytam bowiem mam Alexrims DM18 a one maj± ok 600g, jednak wytrzymuj± (ty³ by³y raz centrowany ), tylko czy zej¶cie ni¿ej jest mo¿liwe z zzachowaniem wytrzyma³o¶ci i cenie za felge do ok 180zl .


ivan - za troche mniej piniondzów mozesz kupic mavica 717 - waga ta sama, wytrzymalosc prawdopodobnie wiêksza a reszte kasy mozesz dolozyc do piasty :)

tylko ze nie ma bialych - czarne albo srebrne...
No pewnie, spokojnie mo¿na kupiæ dobr± obrêcz po Vauki o wadze ok 450g. Za 100 mo¿na mieæ mavica 317 Dt Swiss te¿ ma fajne obrêcze po Vauki w granicach 450 gram, wg mnie 600 gram na obrêczy to du¿o, zw³aszcza na takim elemencie jest to odczówalne, dlatego w³asnie zamierzam zrzuciæ mase z kó³

ivan - za troche mniej piniondzów mozesz kupic mavica 717 - waga ta sama, wytrzymalosc prawdopodobnie wiêksza a reszte kasy mozesz dolozyc do piasty :)

tylko ze nie ma bialych - czarne albo srebrne...

No w³a¶nie zale¿y mi na bia³ych, mavic nie wiem czemu ale jako¶ do mnie nie przemawia, je¿eli nie przekonam siê do tych alexów to wezme DT sa sprawdzone, je¼d¿dzê na nich i nie mam zastrzezen no i jest bia³a wersja Bikestacja.pl - Internetowy sklep rowerowy: Obrecz MTB DT XR 4.2d white
Eh, widze ¿e wy¶cig je¶li chodzi o rowerowa wage trwa :D Ja jestem za ekstrema - ZTR Olympics, Piasty Hope albo Krzysia Króla i szprychy Aerolite - i jestes z 200-300g przed Scottem :D
Jak ju jeste¶my przy piastach to mój wybór pad³ by na Tune King Kong lub Dt 190 ceramic
No nie popadajmy w ob³êd, mój budzet jest jako¶ jednak ograniczony a 190 kosztuj± prawie 3 tys. potrzebuje lekkich ale solidnych piast z mocowaniem na tarcze a 190 chyba s± tylko pod Vauki, my¶le nad Soul Kozak, ale musze jeszcze przewaliæ internet szukajac opini o nich, a jak nie no to zawsze pozostaj± DT 240

Eh, widze ¿e wy¶cig je¶li chodzi o rowerowa wage trwa We¼cie siê lepiej za zwiêkszanie mocy zamiast zmniejszanie masy :D
Kto¶ zawsze i tak bêdzie mia³ l¿ejszy. Ja równie¿ ju¿ dawno pogodzi³am siê z faktem,¿e np. bicykl Wittmann'a bêdzie wa¿y³ mniej choæby dlatego, ¿e oprócz patrzenia jak na swoim lubiê te¿ je¼dziæ ;)

Pó¼niej forma spada i rower robi siê coraz ciê¿szy,heh.
Przy olympicach i wadze 80kg+ nie tylko musia³by¶ liczyæ siê z wydatkiem ok. 750pln obrêczy ale podobn± kwotê na szprychy LUB zainwestowaæ w równie¿ sztywne ale ciê¿kie, w rodzaju supercomp. Inaczej nie bêdziesz zadowolony z ich sztywno¶ci. Musia³by¶ te¿ znale¼æ(w tym pierwszym przypadku) BARDZO dobrego zaplatacza z do¶wiadczeniem z tymi szprychami.
Reszta komponentów jest raczej solidna w klasie umiarkowanie lekkiej ale nie ultralekkiej (w rodzaju WCS Carbon) wiêc raczej pozosta³abym przy mocniejszych i ciê¿szych obrêczach gdzie dodatkowo mo¿esz wybieraæ w zgodzie ze swoj± estetyk±...
choæ tu ju¿ nie doradzê bo dla mnie liczy siê ona najmniej ;)
xD Ale temat... Dawno dawno temu zdecydowa³em siê ¿e do mojego czarnego rumaka za³o¿ê bia³e obrêcze. Tak wiêc rozpocz±³em poszukiwania i znalaz³em:

-DT Swiss XR 4.2d (400g, 200z³, podobno miêkkie ale z tym nigdy nic nie wiadomo... bo dane brane z mtbr.com [jest tam kilkana¶cie wypowiedzi na ich temat, warto zajrzeæ]).
Jak dla mnie g³ówne wady to cena oraz wytrzyma³o¶æ (maj± jedn± komorê)... Nie wiem jak poradzi³y by sobie u mnie na tyle...
DT Swiss XR 4.2d Disc Reviews
(W bikestacji.pl maj± akurat dwie sztuki - akurat wczoraj siê pyta³em xD)

-AlexRims XCR 100d ("dobra jako¶æ, niez³a wytrzyma³o¶æ ogólnie zrobi³y na mnie dobre wra¿enie" (opinia z Pinkbike'a)) lekkie, wytrzyma³o¶æ podobna co wy¿ej ale uda³o mi siê dostaæ o nich opiniê cudem:D S± te¿ trochê tañsze (promocja:D)
Niestety s± trudniej dostêpne... mo¿na je ¶ci±gaæ przez cenrtumrowerowe ale trzeba bêdzie zapewne d³ugo czekaæ (jeszcze mi nie odes³ali odpowiedzi)
dalej:

-AlexRims SX44 - 470g, 150z³ mocniejsze (maj± trzy komory) ale odpadaj± bo nie mo¿na ich nigdzie kupiæ (szuka³em, pyta³em i nic) poza tym s± za ciê¿kie.

-Syncros FL DS23 te obrêcze by³yby najlepsze bo maj± dobr± wagê i ¶wietn± wytrzyma³o¶æ (mtbr.com) ale polski przedstawiciel siê zwin±³ (polsport czy rove) w zesz³ym roku i jak siê go pyta³em to powiedzia³ ¿e syncros nie mo¿e znale¼æ w polsce ¿adnego nowego przedstawiciela i dupa blada:/
Syncros - Applied Technology
ew. sprowadzanie przez haro ale nie wiem czy warto:/
poza tym syncros produkuje te¿ inne fajne klamoty w bia³ym ale patrz wy¿ej.

-Dartmoor Raiderr 50z³ ale niestety waga wyklucza te obrêcze (powy¿ej 500g)

-Dartmoor Abstract 50z³ waga 450g chyba wytrzyma³e(?) ale maj± niski profil... brak opinii... raczej nie wybra³bym ich (prêdzej ju¿ raiderry)

-Vuelta Excalibur DH cena ¶wietna, wytrzyma³o¶æ pancerna, waga... i tu siê koñczy wylicznie bo wa¿± jeszcze wiêcej ni¿ raiderry:/

-I tyle:P

Ogólnie to przeszuka³em ca³ego net'a w poszukiwaniu wiadomo¶ci o tych obrêczach i co¶ nawet znalaz³em:D
Na razie ja niczego nie kupuje bo mam za ma³o kasy... Mam nadzieje ¿e mój post co¶ pomo¿e...

We¼cie siê lepiej za zwiêkszanie mocy zamiast zmniejszanie masy :D
Kto¶ zawsze i tak bêdzie mia³ l¿ejszy. Ja równie¿ ju¿ dawno pogodzi³am siê z faktem,¿e np. bicykl Wittmann'a bêdzie wa¿y³ mniej choæby dlatego, ¿e oprócz patrzenia jak na swoim lubiê te¿ je¼dziæ ;)
Liczba dostarczanych watów ca³y czas ro¶nie, przynajmniej u mnie :)

Co do piast, na light-bikes Kozaki maj± kiepskie opinie :) Za to Hope wy¶mienite, chocia¿ pewnie nie ta waga ;)
A jeszcze jedno mam pytane, widzia³ kto¶ z was moze jakie¶ dobre szprychy w kolorze z³otym? Zawsze podoba³y mi siê z³ote felgi w Subaru Impreza WRX STi :D
Oczywi¶cie, ja widzia³am. S± to np. Pillar TB 1422 Aero. Tytanowe szprychy s± jednak trudno dostêpne (nie mówiê w Polsce tylko ogólnie trudno znale¼æ ¼ród³o,które ma wszystkie potrzebne wymiary na ¶wiecie). Inna ich wada to konieczno¶æ czêstej korekcji naci±gu. Nawet sama wybra³am "zwyk³e" choæ trudno mi odchudziæ rower choæby o 10g. Wybór nale¿y do Ciebie ;)

Polecam kupiæ odpowiednie , srebrne i postaraæ siê o anodowanie. Je¶li obrêcz ma byæ bia³a(czyli niemetalicznie bia³a) to opcj± jest te¿ malowanie proszkowe tylko mo¿e(ale nie musi) byæ trudniej o zak³ad, który siê tego podejmie.

(...)
-Vuelta Excalibur DH cena ¶wietna, wytrzyma³o¶æ pancerna, waga... i tu siê koñczy wylicznie bo wa¿± jeszcze wiêcej ni¿ raiderry:/
¯e pancerne to siê zgadzam:D w czo³gu s± i nie ma milimetra centry chocia¿ rower wa¿y swoje i dostaj± po "ty³ku" :) Waga nie straszna. Jaka¿ to rado¶æ patrzeæ ¿e co¶ takiego masywnego kreci siê dziêki naszym nogom:)

Aha, Vuelta zmieni³a nazwê na RODI

No to koniec offtopu.

Oczywi¶cie, ja widzia³am. S± to np. Pillar TB 1422 Aero. Tytanowe szprychy s± jednak trudno dostêpne (nie mówiê w Polsce tylko ogólnie trudno znale¼æ ¼ród³o,które ma wszystkie potrzebne wymiary na ¶wiecie). Inna ich wada to konieczno¶æ czêstej korekcji naci±gu. Nawet sama wybra³am "zwyk³e" choæ trudno mi odchudziæ rower choæby o 10g. Wybór nale¿y do Ciebie ;)
Tak widzia³em je nawet na allegro, ca³e 8 sztuk z czego ka¿da inna :D ciekawa opcja, coprawda cena do¶c du¿a 8 z³ za szpryche co daje 500 za komplet na dwa ko³a a za to dobr± piaste mo¿na kupiæ, jednak dostêpno¶c fakt marna bo szuka³em i niegdzieindziej ich niemogê spotkac, my¶la³em bardziej o jaki¶ konwencjonalnych stalowych szprychach anodowanych ale takie te¿ ciezko spotkaæ w sumienie musz± byæ koniecznie z³ote, ale popytam w okolicy czy nie ma gdzie¶ zak³adu który by siê zajmowa³ anodowaniem czego¶ takiego no i pytanie ile te¿ taka operacja wyniesie
Pillar PST 14 Titanium Spokes,64pcs,Golden - eBay (item 190276858415 end time Feb-26-09 22:56:08 PST)

Z³ote, tytanowe szprychy, jak marzenie, tylko cena trochê zaporowa :)

Op³aca siê braæ stalowe , p³askie pillary ?? S± na e-bayu za 87$(razem z przesylka - czyli jakies 314z³) poza tym czy takie szprychy mozna zainstalowac w standardowej piascie i na standardowych nyplach ?

http://cgi.ebay.com/Pillar-PSR-TB-AE...3%3A1|294%3A50
Gdyby nie by³y z³ote oraz nadawa³y siê do jazdy to bym je kupi³a. Niestety nie spe³niaj± ¿adnego z tych kryteriów, to s± szprychy dla lekkiej osoby pod v-ki. Nie warto zmiejszaæ sztywno¶ci ko³a moim skromnym zdaniem.

Co do tych drugich to oczywi¶cie mo¿na zainstalowaæ do w "normalnej" pia¶cie z nyplami 14G. Wyj±tkiem by³yby chyba tylko szprychy straight pull, a to jest normalny j-bend. Czy siê op³aca ?Zale¿y jak± masz wizjê roweru, w obecnym kszta³cie za te pieni±dze mo¿na zrzuciæ wiêcej.
Eh, ró¿nica by³aby niewielka, DT super comp s± po 4z³ za sztuke, 64x4=256z³ Pillary wyszlyby pewnie ze 100z³ dro¿ej, 20g mniej(ma³o istotne) i jaki by³by wygl±d.. Bikorexia - jakie s± twoim zdaniem najbardziej odpowiednie szprychy w przedziale cenowym do 160-180z³ za 32 sztuki, dla lekkiej osoby(54kg) i pod tarcze, najlepiej dostêpne w polsce, ale w europie te¿ mo¿e byæ :D
Nie mam w tym przedziale zbyt du¿ych do¶wiadczeñ. Przy Twojej wadze spokojnie mo¿na by postawiæ na tradycyjne i sprawdzone Revo 2.0-1.5. Dodatkowym atutem jest ich fakt, ¿e ³atwiej znale¼æ do¶wiadczonego zaplatacza. Ciekawa rzecz, na aukcji napisano, ¿e s± to szprychy kute na zimno, do tej pory s³ysza³am o nich tylko ,¿e s± walcowane...
Dt ma najlepsz± renomê w¶ród wszystkich producentów szprych. Szprychy te mo¿na znale¼æ u ka¿dego producenta rowerów, s± powszechnie dostêpne choæ nie naje¿± do najtañszych
Odnalaz³em jeszcze jedn± bia³± obrêcz:D: Rodi Excalibur XC :D juhuuuu
W prawdzie wa¿y 547g:/ Ale jest zapewne mocna (3 komory) i kosztuje 50 z³:D
Rodi - Rims & Wheels
Sklep internetowy P.H.P. UNIBIKE Sp.j.: Obrêcz RODI EXCALIBUR XC / 26/559X19 / 32 otwory / dwu¶cienna /
Tak wiêc na przód DT czy alex a na ty³ Rodi;)
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • alwayshope.xlx.pl