Nieobiektywno¶æ, przekupstwa prasa 

Warhammer

Witam, zak³adam ten w±tek, aby wywróciæ do góry nogami wizerunek prasy rowerowej. Móg³bym d³ugo o tym pisaæ i z chêci± ju¿ nied³ugo przy³±czê siê do dyskusji ze swoimi przemy¶leniami.
PROSZÊ O M¡DRE. PE£NE wypowiedzi dotycz±ce zaobserwowanemu przez Was marketingowi prowadzonemu przez magazyny rowerowe, teorie, promocje marek itd.


To ja mo¿e opisze jak sprawa wygl±da w Magazynie Rowerowym, który ju¿ od jakiego¶ czasu prenumeruje.

Vitesse - producent odzie¿y jest promowany w bezczelny sposób, ciuchy które s± do³±czane jako gratis do prenumeraty MR s± oczywi¶cie produkcji Vitesse, pod koniec tamtego roku w dwóch numerach pojawi³y siê obszerne artyku³y na temat odzie¿y Vitesse, wychwalaj±ce j± pod niebiosa - trudno co¶ zarzuciæ jako¶ci tych produktów ale jest te¿ wiele innych firm produkuj±cych równie dobr± odzie¿ - a w artykule (bo trudno nazwaæ testem bardzo dok³adne opisanie wszystkich produktów tylko jednego producenta) pojawia siê tylko firma na V.

Kolejna sprawa - produkty BBB. Tu sprawa nie jest dla mnie do koñca jasna, w porównaniu z akcesoriami innych firm (neopreny na buty, b³otniki) przewa¿enie wygrywaj±, ale jak powiedzia³em mo¿e to przypadek i produkty BBB rzeczywi¶cie s± tak dobre.

No i na koniec rowery - Kellys - nie by³o chyba numeru MR w którym z ty³u na ok³adce nie pojawi³by siê Kellys - nie mam zaufania do testów tych rowerów w Magazynie ;)

A tak poza tym gazeta jest bardzo OK, bardzo op³acalnie wygl±da w prenumeracie za 2 letni± zap³aci³em chyba 170zl i "gratis" dosta³em bardzo dobrej jako¶ci spodenki - same spodenki to koszt ponad 100zl wiêc koszt gazety w takim uk³adzie naprawdê jest niewielki.
Nie czytam, ani nie kupuje tych czasopism. Ka¿dy wie, ¿e pras± rz±dz± reklamodawcy, oni kreuj± popyt. Bardziej obiektywne s± opinie u¿ytkowników ni¿ producenta, albo handlowca.
Gazetom motoryzacyjnym te¿ bli¿ej do jednych marek, a drugich mniej. Lubiê czytaæ pozytywnie o moim samochodzie i takie pismo kupujê :p
Je¿eli na rynku jest kilka tytu³ów, to Tankian bez problemu zorientujesz siê, które jest najbardziej obiektywne "na testach" i opiniach, a co jest "reklamow± wazelin±". Sama reklama (na ostatniej stronie) jest ¼ród³em zarobku tej gazety. Szkoda tylko tych, co pochopnie za³o¿yli abonament.
Z tego co pisa³em na pocz±tku, w ankiecie zaznaczam pkt. 3 ;)
Najlepszy jest marketing marki KROSS na tym forum :D


bikeforum.pl --> krossforum.pl ;D
Chcecie teorii spiskowych? Nie od dzisiaj wiadomo, ¿e w niektórych magazynach maczaj± palce ludzie powi±zani z ró¿nymi markami rowerów. Nie rozumiem co w tym dziwnego, rzadko zdarza siê, ¿eby opinie przeczytane w takich gazetkach by³y obiektywne. To tak, jak rider Dartmoora wypowiada siê na ³amach czasopisma o ich czê¶ciach i je zachwala. Nawet gdyby by³y lipne, to raczej o tym nie wspomni, chyba, ¿e jest to z góry zaplanowane, aby nieco uwiarygodniæ ca³o¶æ ;]
Nic nowego nie odkryjecie, zreszt±, nie ma po co.
to chyba oczywiste, ¿e wiêkszo¶æ testów w prasie rowerowej to artyku³y sponsorowane, w innym przypadku producenci nie dawaliby im a¿ tak chêtnie sprzêtu :) A co do krossomanii na tym forum - jak co¶ sie po prostu op³aca, to dla czego nie polecaæ?
Wg mnie KROSSomania to juz przegiecie czas cisnac lepsze rzeczy.:D

Chcecie teorii spiskowych? Nie od dzisiaj wiadomo, ¿e w niektórych magazynach maczaj± palce ludzie powi±zani z ró¿nymi markami rowerów. Nie rozumiem co w tym dziwnego, rzadko zdarza siê, ¿eby opinie przeczytane w takich gazetkach by³y obiektywne. To tak, jak rider Dartmoora wypowiada siê na ³amach czasopisma o ich czê¶ciach i je zachwala. Nawet gdyby by³y lipne, to raczej o tym nie wspomni, chyba, ¿e jest to z góry zaplanowane, aby nieco uwiarygodniæ ca³o¶æ ;]
Nic nowego nie odkryjecie, zreszt±, nie ma po co.
Nic dodaæ nic uj±æ m±dre s³owa zabawa w rozk³adanie na czynniki #proste# to nonsens!
Randy dobrze prawi:) . Niestety magazyny nie s± g³ównym ¼ród³em informacji czy co¶ jest ok czy be. Od tego jest masa for internetowych, na których jest wielu ''królików do¶wiadczalnych'' i to im mo¿na dziêkowaæ za pionierskie recenzje sprzêtu. Magazyny mo¿na traktowaæ jako zbiór informacji na temat nowo¶ci. Z drugiej strony w±tpiê, by producenci p³acili testerom za stronniczo¶æ, bo to po prostu widaæ w artykule, gdy kto¶ s³odzi. No a artyku³ów w których wypowiadaj± sie calkiem negatywnie o danej marce, te¿ jest znikoma ilo¶æ. Mo¿na by rzecz, ¿e przez swoj± bezstronn± stronniczo¶æ te recenzje nie maj± wiêkszej warto¶ci. No bo jak tu wybieraæ w¶ród tylko najlepszego sprzêtu?;)
P.S. Gdyby kross p³aci³ nam za polecanie tej marki tutaj, to juz dawno z³o¿y³bym jak±¶ mega maszynê...
Na jednym z for by³ kiedy¶ taki go¶ciu, który pod niebo wychwala³ Kross'a A4 (i jego wszystkie komponenty) :)
Skoñczy³ banem.
Taki ¶wiat ¿e wszêdzie chodzi o kasê, nie inaczej jest w pismach rowerowych i trzeba byæ osob± pokroju misia Puchatka aby s±dziæ ¿e prasa jest obiektywna. Wprawdzie nie jestem zwi±zany zawodowo z bran¿± rowerow± ale sam piszê czasami artyku³y sponsorowane do "literatury fachowej". W mojej bran¿y na forach te¿ jest pe³no przedstawicieli firm którzy mniej lub bardziej oficjalnie swoje chwal±. W tematyce rowerowej a¿ tak du¿ej rywalizacji nie zauwa¿y³em a mo¿e tylko nie bêd±c z bran¿y nie zwracam na to tak wielkiej uwagi.

Tak czy inaczej swój rozumek trzeba mieæ i nie wierzyæ we wszystko co siê czyta :)
Oto przyk³ad:

Patrzcie na artyku³ no i komentarz, zgadnijcie kogo ten komentarz, ale mniejsza o to.
http://bikeboard.pl/index.php?d=porady&g=36&art=3529
Jako ¿e mam dobry kontakt z dystrybutorem okularów rowerowych to wiem jak sprawa wygl±da od strony dystrybutora. Wysy³a on swoje produkty do redakcji (w tym wypadku Bb) i oferuje je jako nagrody w konkursie np. na rower miesi±ca. poza tym w Bb g³ównym reklamodawc± jest Bikershop (przypadkiem z Krakowa).
Nale¿y tak¿e dodaæ ¿e rynek rowerowy nie dysponuje ogromnymi ¶rodkami na reklamê i dla gazet to momo wszystko dobre ¼ród³o dochodu ale tak¿e dla czytelnika bo cena gazety te¿ jest zale¿na od ilo¶ci reklam.
Dla mnie g³ównym ¼ród³em informacji jest niemiecki Bike, tam równie¿ w testach czêsto najwy¿sze noty otrzymuj± niemieckie konstrukcje (w Bike jest to Canyon a w Mountain Bike to Ghoust )

Randy dobrze prawi:) . Niestety magazyny nie s± g³ównym ¼ród³em informacji czy co¶ jest ok czy be. Od tego jest masa for internetowych, na których jest wielu ''królików do¶wiadczalnych'' i to im mo¿na dziêkowaæ za pionierskie recenzje sprzêtu. Magazyny mo¿na traktowaæ jako zbiór informacji na temat nowo¶ci. Z drugiej strony w±tpiê, by producenci p³acili testerom za stronniczo¶æ, bo to po prostu widaæ w artykule, gdy kto¶ s³odzi. No a artyku³ów w których wypowiadaj± sie calkiem negatywnie o danej marce, te¿ jest znikoma ilo¶æ. Mo¿na by rzecz, ¿e przez swoj± bezstronn± stronniczo¶æ te recenzje nie maj± wiêkszej warto¶ci. No bo jak tu wybieraæ w¶ród tylko najlepszego sprzêtu?;)
P.S. Gdyby kross p³aci³ nam za polecanie tej marki tutaj, to juz dawno z³o¿y³bym jak±¶ mega maszynê...
Ja ¶miem twierdziæ, ¿e Kross nie p³aci Wam.
Kasê otrzymuj± inne osoby fizyczne za to aby chwali³y, poleca³y lub po prostu wspomina³y o danej marce gdzie tylko siê da i do tego celu wykorzystuj± Wasze forum.
A to uwa¿am za podstêpny marketing, du¿o gorszy od tego gdzie Vitesse dok³ada gacie do prenumeraty.

Tak jak wspomnia³e¶, ¿e stronniczo¶æ w artykule by³oby widaæ, to pochwa³y i polecenia od osób fizycznych kojarz± siê z faktem ¿e dana osoba taki produkt ma, u¿ytkuje go i jest zadowolona.

Z drugiej strony, dla firmy pragn±cej siê reklamowaæ, taka forma reklamy jest du¿o tañsza, poniewa¿ przeciêtny internauta ma du¿o ni¿sze stawki ni¿ jakikolwiek magazyn lub czasopismo bran¿owe :)

Tak z ciekawo¶ci wspomnê, ¿e firmy p³ac± za ka¿dy poszczególny post w którym jest wspomniana dana firma.

Takie dzia³ania powinny byæ po prostu zakazane i wrêcz têpione.
Fazzy, sam widzisz, je¶li ktos szuka roweru za góra 1500z³, to mo¿na mu poleciæ dwie marki, które maj± najwy¿szy znany stosunek jako¶ci do ceny. A to w³a¶nie Unibike i Kross. Ale ta maszyna chyba sama siê napêdza, bo byæ mo¿e gdyby kross i unibike albo jaka¶ inna tania marka wesz³a teraz na rynek, potraktowaliby¶my te rowery jako nieznane (gorsze) rowery. Mo¿liwe ¿e s± marki mniej znane które nigdy nie przebij± sie przez lawinê autoreklamy Krossa i Unibike'a, a s± takie firmy. Z tym ¿e na forum nie pisze sie o nich, bo to fora przecie¿ reklamuj± te znane marki, mniej znane odrzucaj±c.

Wybieramy to co znamy.
na tej samej zasadzie s± testy aut w prasie/necie/tv. nie wa¿ne jak bêd± zajebiste i tak zawsze wygrywa golf.
Hehe... We¼cie do rêki niemieckie gazety o autach- pierwsze piêæ miejsc w rankingach- zawsze niemieckie i nie ma bata, Mitsubishi czy Toyota mo¿e sobie wymy¶laæ co chce;). ¦miech na sali... Ale nawet czytelnicy zza Odry ju¿ od dawna w to nie wierz±... My¶lê, ¿e z rowerami jest jak ze wszystkim (proporcjonalnie do obrotów danej ga³êzi przemys³u)- jest stado baranów, jest marketing, s± forumowicze;).
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • alwayshope.xlx.pl