Warhammer
Mam pytanie (bo nie mogê znale¼æ odpowiedzi- jak napi±æ ³añcuch ¿eby tak nie lata³ i nie obija³ siê o ramê jak szalony :(
Mam przerzutkê z ty³ shimano alivio - wiem ze nie najlepsza ale jest :)
Skróciæ ³añcuch o kilka 'oczek' czy da siê jako¶ naprê¿yæ przerzutkê, ¿eby bardziej napina³a ³añcuch :confused:
dziêki :*
Je¿eli przerzutka jest z³o¿ona do oporu to znaczy,¿e ³añcuch jest za d³ugi. A jak jednak sprê¿yna pracuje znaczy,¿e jest za s³aba. Skrócenie ³añcucha mo¿e pomóc,tylko nie za du¿o bo nie starczy go na najwiêksz± zêbatkê.
Typowa d³ugo¶c ³ancucha to 110-112 ogniw. Oczywi¶cie w typowych rowerach do XC.
³añcuch o rame bêdzie obija³ zawsze.
ja sobie owine³em poiêt± stara opon± i nawet nie s³chac ude¿eñ :D
http://photos.nasza-klasa.pl/1722444...3f9986ea5.jpeg
Mo¿na zmieniæ naci±g sprê¿yny wózka (zaczepiæ sprê¿ynkê o inny otwór), ale wg Zinna lepiej nie próbowaæ bez potrzeby, bo nie jest to proste, nie wiem jak jest w praktyce, bo nigdy nie próbowa³em.
¯eby ³añcuch nie obija³ siê o ramê mo¿na go trochê skróciæ, ale nie wyeliminuje to problemu, prawdê mówi±c niewiele daje (chyba, ¿e ³añcuch jest za d³ugi i przez to s³abo napiêty)
Podczas jazdy np. przed zjazdem ze schodów mo¿na profilaktycznie wrzuciæ ³añcuch na wiêksze zêbatki (ale nie wrzucaæ na krzy¿ :p)
Tak, czy siak, ³añcuch i tak bêdzie lata³ i jak napisa³ Dzacek, trzeba mieæ jakie¶ zabezpieczenie na wide³kach. Nawet za³o¿enie neoprenu mo¿e nie rozwi±zaæ problemu, u siebie u¿ywam dwóch niecienkich, a zdarza mi siê us³yszeæ uderzenie ³añcucha :cool:
Wrzucasz ³añcuch na najwiêksz± tarczê i najwiêksz± zêbatkê, nastêpnie ¶ci±gasz ³añcuch na maksa, a¿ przerzutka po³o¿y siê w poziomie. Ma zostaæ maksymalnie dwa ogniwa, jak zostaje wiêcej to skracasz ³añcuch.
Potem wrzucasz na najmniejsze i patrzysz czy ³añcuch na wózku ociera siê, je¿eli tak, to wózek za krótki.
Tak mnie uczy³, mechanior w klubie. Jak co¶ nie tak, to mnie poprawcie.
Swoj± drog± wiecie o czym pomy¶la³em?, ¿eby zrobiæ blokadê skoku wózka:D Wystarczy³a by lekka modyfikacja przerzutek. Zrobiæ tak, by odblokowywa³a sie sama gdy zmieniamy bieg, a w punkcie gdy jest ju¿ na zêbatce blokowa³ by sie wózek i sprê¿yna. Technologicznie banalne i myslê ¿e wystarczy³o by tylko przeprojektowaæ przerzutkê...Jesli by sie to uda³o, to by³a by rewolucja;)
Za dwadzie¶cia lat ten pomys³ pewnie bêdzie na porz±dku dziennym.My¶lê,¿e dzisiej mogli by popracowaæ nad silniejszymi sprê¿ynami przerzutki,albo dodatkowym napinaczem ³añcucha,gdzie¶ w jego ¶rodkowej czê¶ci(jakie¶ lu¼no osadzone kó³ko jak w przerzutce,tylko ze swobodnym ruchem poprzecznym)
mogli by popracowaæ nad silniejszymi sprê¿ynami przerzutki
Wszystko pod kontrol±, jak z ty³u za mocna sprê¿yna, to z przodu ³añcuch na blat nie w³azi ;)
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plalwayshope.xlx.pl