Warhammer
Rok temu kupilem rower Unibike Evolution.
Dosc duzo jezdzilem po dolnoslaskich gorkach.
Rower ten jednak okaza³ sie za slaby jak na moje oczekiwania (slaby naped alivio, amortyzator...wszystko sie psulo notorycznie).
Postanowilem go zmodernizowac. Zostawiam tylko rame i kola.
Kupilem juz:
amora Rock Shock Reba Race Dual Air
Naped SLXa
hamulce i klamki V-breaki Avidy 7
stery, kierwonica,sztyca,mostek Ritcheya Comp
Mam kilka pytan:
1. czy to byl dobry wybor?
2. czy rama Unibike ktora zostawiam moze swoja geometria nie pasowac do kupionych elementow (jezeli to wogole mozliwe)?
3. czy lepiej zainwestowac w nowa rame?
4. czy rama ktora posiadam nadaje sie do pozostalych nowo zakupionch elementow?
Odpowiedzi:
1.Wybór dobry;)
2.Powinna pasowaæ
3.Ja na twoim miejscu zainwestowa³bym mimo wszystko w co¶ lepszego:D
4. Wszystko bêdzie pasowaæ:cool:
Zgadzam siê kaczuchem, wszystko powinno byc okej :) Jak juz inwestujesz w miare lekkie czê¶ci (no niestety mistrzostwo ¶wiata to nie jest, mog³e¶ przeboleæ chocia¿ Ritchey Pro) to zainwestuj w nowa l¿ejsza ramkê i na ko³ach te¿ nie oszczêdzaj je¶li oczywi¶cie Ci bud¿et pozwoli ;)
czy ewentualnie wchodzi w gre takie rozwiazanie ze w tym sezonie np. skladam ten zestaw ze stara rama i kolami (limity budzetowe:) i w nastepnym sezonie wymieniam rame i kola? Czy nie bedzie wtedy np. problemu z zamontowaniem przycietego juz amora Reby (do starej ramy )do nowej ramy ?
nie musisz poprostu rury sterowej mocno ucinac.. wystarczy daæ specjalne podk³adki i k³opot z g³owy ;)
Je¶li kupisz now±, lepsz± ramê bêdzie mia³a ona bardziej sportowa geometrie wiec i g³ówkê krótsz± ale zawsze mo¿esz zostawiæ trochê zapasu, co¶ na ten wzór -
KLIK, przyjrzyj siê w okolice g³ówki, mostka :)
Wymiana ramy i kó³ (zw³aszcza kó³ ;) ) mo¿e okazaæ siê do¶æ kosztowna, na razie zatem ¶migaj ile wlezie na obecnej, wymianê ramy i kó³ potraktuj jako drug± fazê modernizacji i poczekaj a¿ uzbierasz fundusze ;)
W pierwszej kolejno¶ci radzi³bym Ci wymieniæ ko³a - te od Unibike s± cieniutkie, po wymianie na bardziej ¶ciganckie "obr±czki" ró¿nicê poczujesz od razu :) Sama rama - je¶li Ci na razie pasowa³a - spokojnie mo¿e jeszcze rok-dwa poje¼dziæ, pó¼niej do wymiany. My¶lê ¿e za ok. 600-800 z³ mo¿esz znale¼æ dobr± ramkê która pasowa³aby do reszty osprzêtu - i bêdzie z tego elegancki rower :)
P.S.
1. Wybór dobry, klamoty Ritchey Comp zani¿aj± nieco poziom, ale choæ nielekkie to wytrzyma³e, pos³u¿± ³adnie parê lat. Je¶li masz podej¶cie ¿e rower ma je¼dziæ a nie ³adnie wygl±daæ na wadze, nawet siê tym nie przejmuj :)
2. Evolution niczym nie odbiega od "standardów" geometrii ATB/MTB, st±d przeznaczone do MTB komponenty na bank spasuj±. Ewentualny problem móg³by dotyczyæ amortyzatora z wiêkszym skokiem, ale Reba przy 80/100 mm bêdzie le¿eæ jak trzeba.
dzeki za rade ...tak tez uczynie:)na razie posmigam na starej ramie i kolach
to w takim razie jaka rame i kola bys polecil w miare przystepnej cenie?
Musisz zdefiniowaæ "przystêpn± cenê" ;) Dla jednego to 200 z³, dla innego od 2000 w górê :P Napisz te¿ jakie masz priorytety (waga-cena-wytrzyma³o¶æ: jedno skre¶liæ ;) ) i do czego ko³a (oraz ca³y rower) ma s³u¿yæ - w jakim terenie i jak je¼dzisz, ile wa¿ysz itd.
przystepna cena ramy to okolo 1500:)
na kola tez moglym przeznaczyc okolo 1500
priorytetem jest dla mnie wytrzymalosc no i cena zeby byla w miare ok(w starym rowerze walka z jakoscia napedu doprowadzala mnie do szewskiej pasji:)
waze 80 kg
jezdze w terenie gorzystym (raczej XC)
nie wyglupiam sie na rowerze:) (DH to nie dla mnie )
http://www.bikeforum.pl/ramy/8594-pr...-cenowych.html - przejrzyj sobie przyk³ady porz±dnych ram, my¶lê ¿e 1500 z³ na sam± ramê to przesada, za 800 z³ masz do¶æ lekkie i wytrzyma³e Radony/Cube'y (5 lat gwarancji) i Poisony, za nieco wiêcej Merida Matts TFS. Oczywi¶cie mo¿esz celowaæ w aluminiowe Scott Scale (dla wielu prawie fetysz :) ) lub rozejrzeæ siê za karbonówkami, ale chyba lepiej od³o¿yæ nieco grosza na dopieszczenie reszty osprzêtu (Ritchey Comp na WCS wyszed³by taniej a zysk na wadze by³by chyba podobny...) lub na jeszcze lepsze ko³a.
Co do kó³ - dobrym wyborem by³yby Mavic Crosstrail (zesz³oroczne modele ko³o 1200 z³) ale gryby¶ zaoszczêdzi³ te parê stów na ramie, móg³by¶ sobie sprawiæ XTR (
CentrumRowerowe.pl - Internetowy Sklep Rowerowy, rowery, czê¶ci rowerowe, shimano, ritchey, mavic, marzocchi, rock shox, manitou - najni¿sze ceny w Polsce) lub nawet Crossmaxy (
CentrumRowerowe.pl - Internetowy Sklep Rowerowy, rowery, czê¶ci rowerowe, shimano, ritchey, mavic, marzocchi, rock shox, manitou - najni¿sze ceny w Polsce)...Oczywi¶cie, takie ko³a to ju¿ bardziej na zawody ;) Przy takim bud¿ecie najlepsz± metod± by³oby w³asnorêczne zaprojektowanie kó³ (sam wybra³by¶ czê¶ci, za zaplot zap³aci³by¶ ko³o 50 z³).
dzieki wielkie ..juz sprawdzam w katalogu:))
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plalwayshope.xlx.pl