Warhammer
Hej,
Morduje sie juz z tym od dluzszego czasu, wiec postanowilem zapytac Was o rade.
Moj poprzedni rower mial manetki od Sisow, wiec jesli jechalem (tylna przerzutka) na przelozeniu 7, to wystarczyl ruch reki i mialem prawie natychmiast 1.
Obecnie mam manetki Altusa i tu zrzut nastepuje o maks. 3 przelozenia, wiec jak jade na 8, to musze pompowac 8->5->2->1 zeby zrzucic na 1. W dodatku spust manetki musi sie cofnac, zeby mogl go znowu wdusic, wiec trwa to wieki (w zaleznosci jak szybko jade) i czesto-gesto jest tak, ze musze ruszac z jakis wysokich przelozen, bo w trakcie hamowania nie zdaze tak szybko zrzucic biegu.
Diabli mnie na tyle biora, ze jestem juz nawet sklonny wywalic te manetki i wziac Sisy (przerzutki jako takie to Altusy). Niby Altusy to klasa wyzej, ale w praktyce sa dla mniej poreczne i po prostu utrudniaja mi jazde. Przednie moglbym zostawic jakie sa.
Ale moze sa jakies manetki, takiego typu, ktore umozliwiaja gwaltowny zrzut przelozenia (za wyjatkiem tych montowanych w osi kierownicy, "kreconych")?
Bede wdzieczny za sugestie.
Pozdrawiam wiosennie! :-)
Jedynie manetki obrotowe (grip shift) oraz stare SIS-y maj± mo¿liwo¶æ zmiany dobrowolnej liczby biegów naraz.
Jedynie manetki obrotowe (grip shift) oraz stare SIS-y maj± mo¿liwo¶æ zmiany dobrowolnej liczby biegów naraz.
W³a¶nie dlatego ¶wietnie nadaj± sie do szybkiej zmiany biegów:) s± te¿ tañsze, ³atwiejsze w obs³udze i wymianie linek. (w takim razie po cholerê klamkomanetki:p)
A stare sisy by³y bardzo wytrzyma³e...
Ja mam grip shift'y XO i nie zamieniê ich na ¿adne inne. W drugim rowerze mam Rapidfire'y ale nie dorównuj± obrotowym w ¿adnej sytuacji (s± wolniejsze,mniej precyzyjne, ciê¿sze oraz uniemo¿liwiaj± zmianê wielu biegów)
Ja mam grip shift'y XO i nie zamieniê ich na ¿adne inne. W drugim rowerze mam Rapidfire'y ale nie dorównuj± obrotowym w ¿adnej sytuacji (s± wolniejsze,mniej precyzyjne, ciê¿sze oraz uniemo¿liwiaj± zmianê wielu biegów)
Ja gripshiftow troche sie obawiam, nie poslizgnela Ci sie reka przy obracaniu? Po drugie -- czy na pewno jestes w stanie jednoczesnie zrzucac bieg i hamowac (ta sama reka)? Wydaje mi sie, zeby dorownac Sisom, musialbym przy gripshifcie zamienic klamki hamulcow miejscami (manetek sie nie da, bo oznaczenia biegow beda od dolu) -- w ten sposob lewa reka hamowalbym i jednoczesnie prawa zrzucal biegi, a po zrzuceniu hamowalbym dodatkowo prawa klamka, tj. przednim hamulcem (w odwroconym ukladzie).
No ale nic, w rowerowym jak pytalem, to mnie wysmiali, ze majac przerzutki (mechanizm) wyzszej klasy chce manetki Sisy, ale to w koncu moj rower. Zreszta caly czas jezdze na starym rowerze tez, wiec mam porownanie, moge zrobic to co _ja_ chce, a nie producent.
Taki zdesperowany bylem,ze juz nawet ogladalem manetki od XTR :-) Tyle, ze tam tez zero slowa, o szybkim zrzucaniu w dol.
Dzieki piekne Wam za pomoc, milego dnia, hej
Manetka jest tak wyprofilowana ¿e siê nie ¶lizga (tym bardziej w rêkawiczkach). Je¶li chodzi o hamowanie to nie przywi±zujê wagi do jednoczesnej zmiany biegów i hamowania. Hamuce mam mocne a biegi zmieniaj± siê bardzo szybko wiêc mogê np.najpierw zmieniæ bieg a potem hamowaæ. Zapomnia³em ci zaproponowaæ klamkomanetki dual control, te mnetki zosta³y w³a¶nie stworzone do jednoczesnego hamowania i zmieniania biegów. Biegi zmienia siê d¼wigni± hamulca. Mia³em jaki¶ czs te manetki ale wróci³em do grip-ów. Manetki dual control maj± taki sam zakres zmiany prze³¿eñ co manetki rapidfire (jednoczesna wrzuca max. 4 biegów i zrzuca max 1 bieg)
Uderze w takim razie do rowerego i najpierw zaczne ich meczyc o Sisy (beda najtansze z tego wszystkiego chyba).
Gripow sie boje jeszcze z innego powodu -- rok temu nabawilem sie lokcia tenisisty i boje sie, ze bedzie w jakiejs formie to caly czas sie "tlic", a ruch przekrecenia "sruby" jest b.bolesny z tym urazem.
milej niedzieli, hej
Manetki GripShift obs³uguje sie prawie kciukiem i palcem wskazuj±cym:) nie wiem czemu ludzie boja sie takich manetek. Jak dla mnie DualControl jest za wolny, zbyt skomplikowany i ciê¿ki. Sisy (te stare) tez nie s± dobre bo odrywasz w pewnym stopniu rekê od kierownicy by machn±æ nimi (wiem bo mia³em)
S± to bardzo bezpieczne manetki. To ¿e rêka sie slizga to jakie¶ mity z satelity:p (chyba ¿e zanurzysz j± w oleju)
(...)
Jak dla mnie gripshifty s± lepsze, chocia¿ oczywi¶cie wady siê znajd±: trzeba oderwaæ rêkê od kierownicy, ciê¿ko siê jednocze¶nie hamuje i zrzuca bieg. Zalety przewa¿y³y: zrzucanie/wrzucanie paru biegów na raz, mikroindeks, prosta budowa.
Jednak rêka potrafi siê ¶lizgaæ, zw³aszcza mocno spocona - Sachsy mi nie pasowa³y, musia³em wzi±æ SRAMa 7.0 (co okaza³o siê du¿± zalet± - ESP z ty³u).
Ok, dzieki piekne, poszukam fotek manetek jakie Wy macie no i zobacze. Najbardziej obawiam sie lokcia tenisisty, rok temu ledwo moglem trzymac reke na kierownicy, wiec pewnie z gripshitem nie moglbym przerzutek zmienic (inna sprawa, ze wtedy tak czy inaczej nie jezdzilem dla przyjemnosci, a tylko dojazdowo).
milego dnia, hej
8 lat na gripach a teraz nie chcê nic innego jak rapidy plus.
...czy na pewno jestes w stanie jednoczesnie zrzucac bieg i hamowac (ta sama reka)?...
Zdziwi³ by¶ siê :D . Nawet z precyzyjnym hamowaniem i zrzucaniem/wrzucaniem o dowolna ilo¶æ prze³o¿eñ. To tylko kwestia wprawy. Manetk± krêcisz kciukiem i palcem wskazuj±cym, a hamujesz pozosta³ymi palcami. Jak dojdziesz do perfekcji, to oba urz±dzenia (hamulec i przerzutka) dzia³aj± niezale¿nie od siebie.
Manetki GripShift obs³uguje sie prawie kciukiem i palcem wskazuj±cym:) nie wiem czemu ludzie boja sie takich manetek...
To proste:
bo ich nie próbowali na d³u¿sz± metê. No ale ka¿dy lubi co lubi ;)
A jesli przek³adaæ za jednym razem du¿± ilo¶æ trybów, to tylko manetki obrotowe. Reszta im nie dorównuje.
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plalwayshope.xlx.pl