Warhammer
Witam,
Przymierzam siê do kupna roweru, ale kompletnie nie mam pojêcia na co siê zdecydowaæ, jakiej marki rower kupiæ, jaki osprzêt bêdzie dla mnie optymalny (czytaj: wystarczaj±cy), etc.
W przybli¿eniu do czego ów rower ma s³u¿yæ: otó¿ g³ównie do jazdy po mie¶cie (z domu do pracy i pracy do domu we Wroc³awiu, zakorkowanym i rozkopanym jak... mniejsza z tym, jak :mad:). Trasa ma ok. 10 km w jedn± stronê, jadê wszelkimi mo¿liwymi nawierzchniami (po szutrze, kostce brukowej, chodniku z popêkanymi p³ytami, ¶cie¿kami rowerowymi, w koñcu czystym asfaltem po ulicach), nie oszczêdzam siê na trasie, je¿d¿ê po krawê¿nikach (w znaczeniu nie schodzê z roweru i go nie wnoszê pod krawê¿nik, tylko - w granicach rozs±dku - podje¿d¿am), sporo mieszam przerzutkami, bo nie lubiê siê wysilaæ przy ruszaniu, a ¿e zatrzymujê siê do¶æ czêsto to i biegi lataj± w górê i w dó³.
Kupuj±c nowy rower biorê pod uwagê mo¿liwo¶æ zabrania go kiedy¶ na jak±¶ przeja¿d¿kê ³agodniejszymi trasami w lesie jakim¶ lub w górach (w grê wchodz± Izery lub Karkonosze i tamtejsze trasy).
No i teraz zasadnicza czê¶æ mojego dramatycznego apelu: za jakim rowerem powinienem siê rozgl±daæ, w jakim przedziale cenowym szukaæ, na co zwracaæ uwagê? Jestem kompletnym laikiem pod tym wzglêdem. Do tej pory je¼dzi³em pseudogóralem z katastrofalnymi hamulcami i przerzutk± za 35 z³ (jak siê stara popsu³a, to kupi³em najtañsz± z mo¿liwych), która o dziwo ani razu przez 6 miesiêcy u¿ytkowania mnie nie zawiod³a :D Ów pseudogóral w grudniu siê posypa³ doszczêtnie i teraz chcia³bym kupiæ jaki¶ rower, którym poje¿d¿ê ³adnych parê lat i który bêdzie odpowiedni do moich potrzeb.
Przegl±daj±c ofertê w necie upatrzy³em sobie Unibike'a Vipera, wzglêdnie Giant'a X-Sport 3.0, bo s± bardzo podobne, z tego co czyta³em maj± niez³y osprzêt, no i podobaj± mi siê :) Czyta³em jeszcze wiele dobrego o Krossie A4, ale ten nie ma mo¿liwo¶ci regulacji k±ta kierownicy (tak jak maj± Viper i X-Sport), a zale¿y mi na tym, bo preferujê jazdê bardziej wyprostowan± ni¿ pochylon±. Oba rowery mo¿na mieæ za ok. 1500 z³, tylko... czy taki rower jest mi potrzebny? Krossa mo¿na kupiæ na Allegro ju¿ za 1300 z³ - zawsze to taniej, ale... czy kupuj±c rower do takich potrzeb jak moje, warto inwestowaæ i braæ sprzêt za takie pieni±dze, czy siê nie wyg³upiaæ i kupiæ co¶ tañszego, co w zupe³no¶ci wystarczy?
Wdziêczny bêdê za rady, wzglêdnie wskazanie konkretnych modeli.
Pozdrawiam,
Biceps
do "³agodnych wariacji" to i "mój" A2 wystarczy:
http://www.allegro.pl/item305609801_...ll_alivio.htmla za zaoszczêdzone pieni±dze mo¿na "podokupiac" do niego co tylko dusza zapragnie
pzdr ;)
qlu dobrze Panu radzi :) wed³ug mnie do jazdy na takie trasy w zupe³no¶ci wystarczy Panu Kross A2,niez³y osprzêt,amortyzator te¿ nie najgorszy.Nawet wystarczy,je¶li by chcia³ go Pan zabraæ w góry,lecz wtedy te¿ bez przesady :P
Osobi¶cie Panu polecam ten rower,jak i model A4,s± to ¶wietne rowerki :) ja mam Kross'a A6 i mam go dziêki temu forum :P dziêki nim zdecydowa³em siê na jego kupno w grudniu :) tylko ja ju¿ je¿d¿ê bardziej dla przyjemno¶ci,czêsto w terenie :)
Unibike Viper to rower do spokojniejszej i bardziej komfortowej jazdy ni¿ Kross level A2. Unibike to cross, a kross to rower do xc. Unibike lepiej spisze siê na szosie od Krossa, wygodniej bêdzie siê te¿ nim je¼dzi³o. Ale za to Kross lepszy jest do ¶migania w terenie. Je¿eli chodzi o dojazd do pracy-wybra³bym unibike`a lub gianta. Do wypadów w góry bardziej nadaje siê A2, co nie znaczy, ¿e unibikiem/giantem siê nie da. Krossem te¿ mo¿na doje¿d¿aæ do pracy i te¿ by ¼le nie by³o. Wybieraj±c miêdzy krossem, a unibikiem trzeba wybraæ do czego bardziej ma byæ rower : czy do wypadów w góry, czy do doje¿d¿ania do pracy.
Wszystkie trzy rowerki s± ca³kiem fajne.
http://www.bikeforum.pl/showthread.php?p=22111
Niech kolega zastanowi sie miedzy krosem A2 a A4 do pracy i w lekki teren wystarczy ten pierwszy. W trochê trudniejszy teren bêdzie lepszy ten drugi a mostek na regulowany mo¿na zmieniæ bez problemu czasem jak sie kupuje w dobrym sklepie lub u dobrego sprzedawcy np. na allegro to mo¿na dogadaæ sie ¿eby zmieni³ ci mostek wliczaj±c w koszty stary mostek zarówno to samo dotyczy opon i innych czê¶ci.
Dziêki wszystkim za pomoc. Prawie siê zdecydowa³em na Krossa A2, zw³aszcza, ze znalaz³em ofertê na Allegro za 1050 z³ i w cenie za³o¿± mi kierownicê z regulowanym mostkiem (tak± jak ma Unibike Viper albo Giant X-Sport 3.0). Mam tylko jedno pytanko jeszcze: jak wygl±da sprawa z jako¶ci± ram w tych rowerach. Dzwoni³em dzisiaj po sklepach rowerowych z pytaniem, czy ten model jest w ofercie, bo chcia³em pój¶æ i zobaczyæ to cudo z bliska. Roweru nigdzie nie zlokalizowa³em (mo¿e wiecie, który sklep we Wro sprzedaje Krossy - w 4 sklepach nie mieli), ale dowiedzia³em siê, ¿e Kross robi ramy w Polsce i ¿e nie s± one najlepszej jako¶ci. Nie wiem, nie znam siê, dlatego zapytujê, jak to z tymi ramami jest? Faktycznie s± takie se, czy go¶æ mocno przesadzi³ i rowerek spokojnie wytrzyma moje 105 KG?
Jeszcze jedna kwestia: jaka rama bêdzie dla mnie optymalna - 19" czy 21". Przypominam, ¿e chodzi mi o rower do codziennego dojazdu do pracy. Wypad w jak±¶ trasê raczej sporadycznie, a w góry to ju¿ w ogóle od ¶wiêta.
?? z tego co wiem to Krossy s± znane z solidnych i wytrzyma³ych ram...nie wiem sk±d taka opinia...myslê ¿e na proste trasy 21" bêdzie odpowiednia (19" bêd±c mniejsz± jest bardziej zwrotna co przydaje sie bardziej w terenie).
pozdrawiam
No to siê zdecydowa³em :) Znalaz³em na Allegro Krossa A2 za 1050 z³. W tej cenie dostanê rower z ram± 21" i kierownic± z regulowanym mostkiem i przerzutk± tylni± Acera. Co prawda na zdjêciach w aukcji i w jej opisie zaznaczono, ¿e przerzutka tylna to Alivio, ale w rozmowie tel. dowiedzia³em siê, ¿e jest to jednak Acera. Pan sprzedawca zapewnia³ mnie, ¿e ró¿nica prawie ¿adna i nie ma co siê napinaæ w tym przypadku na Alivio (prawda to? bo jak wcze¶niej wielokrotnie wspomina³em, laik ze mnie i nie bardzo wiem, czy wierzyæ czy nie ;) ).
Tak czy siak, rowerek zapowiada siê bardzo przyjemnie! Jak tylko go dorwê i przetestujê to siê opini± o nim podzielê!
No i siê pozmienia³o! Jutro po 16.00 kurier przywiezie mi nowiutkiego Unibike'a Evolution :) By³em wczoraj w sklepie obejrzeæ z bliska Krossa A2 i przypadkowo wpad³ mi w oko ów Unibike za 1350 z³. Sprzedawca zachwala³ ten rower, ale cena by³a jak dla mnie za wysoka... Po powrocie do domu odpali³em Allegro i znalaz³em ten rower za 1199! ¦wietny jak na tê cenê osprzêt, ¶wietne opinie - ju¿ siê nie mogê doczekaæ :)
hmm, jak dostaniesz ten rowerek to podziel siê wra¿eniami. Zastanawiam siê sam nad kupnem A2/A4, mo¿e jednak lepiej tego unibike?
Zobaczymy...
No wiêc doszed³ - a w zasadzie przyjecha³ kurierem z Krakowa. Póki co mogê napisaæ, ¿e wygl±da bardzo solidnie i jest niezwykle cichy. Bardzo podoba mi siê regulowany mostek kierownicy, który kaza³em wstawiæ w miejsce standardowego. Mam teraz do wyboru 6 ustawieñ, w zale¿no¶ci od potrzeb - to naprawdê dobra rzecz!
Rowerkiem przejecha³em na razie jakie¶ 2 km, z domu do serwisu. Odda³em go fachowcom do generalnej regulacji, bo sam jestem kompletnie zielony w te klocki i wola³em zdaæ siê na profesjonalistów. Moje umiejêtno¶ci starczy³y na posk³adanie go do kupy, po wyjêciu z kartonu :) Rower odbieram w poniedzia³ek wieczorem, a od wtorku zaczynam go eksploatowaæ po wroc³awskich ulicach, chodnikach, ¶cie¿kach rowerowych, wa³ach etc. Z pewno¶ci± podzielê siê wra¿eniami.
ps. W serwisie widzia³em wersjê 2008 Unibike'a Evolution. Ró¿ni³ siê tylko zmian± przerzutki tylnej na Deore i designem manetek do zmiany prze³o¿eñ. Poza tym wygl±da dok³adnie tak samo jak model 2007, ale kosztuje 1399 z³ (przynajmniej w sklepie, w którym dzisiaj by³em)
OK, rowerek odebra³em z serwisu gdzie by³ regulowany i mam za sob± pierwsz± jazdê. Co prawda króciutk± (zaledwie 5 km), ale... Jedzie siê FANTASTYCZNIE! Przede wszystkim nic, ale to nic nie s³ychaæ! Nic nie szumi, nie trzeszczy, nie skrzypi etc. Przerzutki (osprzêt Alivio) chodz± doskonale, zmieniaj± biegi bardzo dok³adnie, szybko i cicho. Amor chodzi w porz±dku i... mi siê podoba, ale to pierwszy rower z amorem jaki mam, wiêc tylko tyle mogê napisaæ ;) Regulowany mostek siê sprawdzi³ - kierownicê mam ustawion± idealnie do jazdy miejskiej (przynajmniej dla mnie) i siedzê w do¶æ komforotwej pozycji. Hamulce zatrzymuj± rowerek bardzo sprawnie (co przy moich 110 kg ma znaczenie, zw³aszcza w mie¶cie) i bez zbêdnych jêków.
Pierwsze wra¿enia nad wyraz pozytywne. Od jutra zaczynam je¼dziæ nim do pracy, wiêc pod koniec tygodnia napiszê czy odczucia wzglêdem modelu Evolution dalej mam takie same :D
No, to min±³ drugi tydzieñ odk±d sta³em siê szczê¶liwym posiadaczem Unibike'a Evolution. Po wyregulowaniu roweru i dostosowaniu go do moich potrzeb (siode³ko, mostek kierownicy) mogê powiedzieæ, ¿e rower sprawuje siê ... prawie znakomicie. Dlaczego prawie? A to dlatego, ¿e amor w ci±gu tych dwóch tygodni ju¿ zd±¿y³ z³apaæ luz (Suntour XCM z blokad±). Roweru u¿ywam do jazdy do pracy, g³ównie po ¶cie¿kach rowerowych, tak wiêc nie katujê go jako¶ szczególnie. Luzy zauwa¿y³em dzisiaj, po przeja¿d¿ce nieco off-roadowej, ale baaardzo spokojnej. Czyta³em, ¿e ten amor to jedna z najni¿szych pó³ek, ale ¿eby po przejechaniu jakich¶ 90 km dzia³o siê co¶ takiego? Mo¿e to kwestia mojej wagi (105 kg)... Nie wiem, w ka¿dym razie przód roweru przy zaci¶niêtym hamulcu mi lata bardzo delikatnie i z tego powodu trochê jestem wpieniony.
Poza tym ca³o¶æ pracuje doskonale. Po regulacji w serwisie, zaraz po kupnie, przerzutki zmieniaj± biegi wy¶mienicie, hamulce sprawujê siê podobnie jak przerzutki (biegów nie zmieniaj±, ale hamuj± bardzo dobrze) :) Rower pracuje niezwykle cicho, no tylko ten amor... W sumie od pocz±tku by³ najs³abszym punktem w tym rowerze. Mimo regulacji nie potrafi³em wyczuæ jakiejkolwiek ró¿nicy w ustawieniu – czy max na + czy max na -, amor pracowa³ (ugina³ siê) tak samo.
Zacz±³em szukaæ na sieci alternatywy dla XCMa - czego lepszego, ale realnego je¶li chodzi o moje finanse. Znalaz³em co¶, co zwie siê Rock Shocx Dart 3. Czy warto zainwestowaæ w ten amortyzator? Czy jest on bardziej wytrzyma³y ni¿ feralny XCM, czy to podobna klasa?
Pozdrawiam
Witam.
Od¶wie¿am temat, by nie zak³adaæ nowego.
Szukam roweru do 1300 z³, g³ównie do jazdy po asfalcie (nie tylko ,ale my¶lê, ¿e tak w 80% bêdzie do tego s³u¿y³).
Wiem, ¿e by³o kilka takich tematów, przejrza³em je, ale ostatnie wpisy maj± rok a czêsto i wiêcej. Jest nowy sezon, nowe modele, mo¿e co¶ wartego uwagi?
Proszê o pomoc.
Pozdrawiam!
Edit: Dodam, ¿e zale¿y mi na tym, by rower by³ wytrzyma³y, nie chcê przy nim grzebaæ, bo nie potrafiê i nie chcê co chwila je¼dziæ na gwarancjê (a tym bardziej po gwarancji, bo to ju¿ koszty ;)). Je¿eli nie modele, to mo¿e polecicie jakie¶ marki? Nie mam w tym rozeznania. Kumpel mówi, ¿e dobry jest Kross, wczoraj by³em w sklepie Authora i facet poleca³ mi rower za 1350z³, model Solution. Wzi±³bym go, ale tak jak pisa³em wcze¶niej nie znam sie na tym, i nie chcê ¿a³owaæ zakupu, a dla mnie to sporo pieniêdzy :)
Muszê kupiæ rower, raczej górski, na trudne trasy, wertepy, pogórza ale i szosy. Po górach raczej nie pojadê i ni poskaczê (wiek, kolana,krêgos³up). Je¿d¿ê b. czêsto. Czy warto daæ za nowe Felt Q 500 lub Q 600 2009 odpowiednio 1.500pl i 1.700
http://www.harfa-harryson.com.pl/fnc...ay.php5?pos=19 we Wroc³awiu ? Mo¿e kto¶ poleci mi co¶ dobrej klasy ale tañsze, mo¿e na allegro. Rowerowy osprzêt dopiero rozpoznajê bo do tej pory doskonali³am "jazdê na bele czym"
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plalwayshope.xlx.pl