Krótko i na temat wybór miêdzy dwoma rowerami 

Warhammer

Witam wszystkich.

Za parê dni kupujê nowy rower(wcze¶niej nie mia³em wiêkszej styczno¶ci z "porz±dnymi" rowerami). Problem w tym, ¿e nie wiem który z dwóch modeli wybraæ - tylko te dwa wchodz± w grê - ¿adne inne.

Gary Fisher Wahoo 2009 lub Univega Alpina HT-500

Oto linki:

http://www.nartyrowery.pl/produkt/zobacz/7398

http://www.tylkomarkowe.pl/rower-gor..._content=34175

Je¿d¿ê najczê¶ciej po mie¶cie, czasem w lesie, lubiê ostrzejsz± jazdê, nie oszczêdzam roweru.

Bêdê wdziêczny za wszelkie sugestie.

Pozdrawiam


Z t± kase mo¿na wyrwaæ du¿o lepsze rowerki ;)

http://www.allegro.pl/item717088821_..._17_18cal.html
Gary ma specyficzn± geometriê, któr± labo siê kocha, albo nienawidzi, w dodatku ten tu to ju¿ G2 - czyli ze specyficznym widelcem o wiêkszym offsecie (czy jako¶ tak to siê nazywa) - w razie awarii czy jakiego¶ nieszczê¶cia trudno dostaæ cokolwiek na zamianê (choæ ostatnio na ibeju poszed³ fajny foksik za 100 $) - uwielbiam geo GF, ale starcza mi genesis w wersji 1. Gary ma lepszy osprzêt od Univegi, ale Kross bije wszystko :)
Je¶li chcesz koniecznie grubo przep³aciæ, to we¼ Garego - przynajmniej bêdziesz mia³ co¶ ³adnego i oryginalnego. Ta Univega nie jest atrakcyjna, zw³aszcza, ¿e ma gorszy osprzêt. Je¶li jednak przemy¶lisz sprawê i bêdziesz chcia³ kupiæ jak najlepszy sprzêt za te pieni±dze to Kross Level A6 lub nawet A4 bêdzie najlepszym wyborem.


Z ch 2 lepszy osprzet ma GF i w miare ³adny wyglad ale nie oplaca sie ani jednego ani 2 kupowac przynajmniej nie za taka cene:)
Zauwa¿y³em, ¿e Krossy ciesz± siê ogromn± popularno¶ci±, i ¿e stosunek jako¶æ/cena jest bardzo atrakcyjny, ale w³a¶nie... nie podoba mi siê zbytnio wygl±d roweru, co nie jest dla mnie bez znaczenia przy wyborze, po drugie tyle osób na nim je¼dzi, co widzê na ulicach(nawet mój kumpel) a ja patrze na co¶ bardziej "oryginalnego", innego... ¿e siê tak wyra¿ê, nawet kosztem trochê gorszego osprzêtu.
Powiem szczerze, ¿e zastanawia mnie bardzo ró¿nica w budowie ramy obu modeli... Univega wydaje siê mieæ bardziej "wy¶cigow±", GF ma za to jakby wygodniejsz± i bardziej zwrotny wydaje siê byæ ten rowerek. Zale¿y mi na czym¶ co ma jak najlepsz± przyczepno¶æ, ¿ebym na zakrêtach czy wymijaniu ludzi nie polecia³ na beton. Nie powiem, szybko lubiê je¼dziæ, dlatego zastanawiam siê czy ró¿nica w geometrii tych rowerów, wp³ywa na cechy ogólne tych modeli... pytam o to, gdy¿ niezbyt siê orientuje w tym temacie. Univega na pierwszy rzut oka wydaje mi siê za droga jak na to co ma, ale mo¿e siê mylê...
Ale te 1500zl za GF to naprawdê patrz±c na ca³o¶æ a¿ takie przep³acanie?

Zauwa¿y³em, ¿e Krossy ciesz± siê ogromn± popularno¶ci±, i ¿e stosunek jako¶æ/cena jest bardzo atrakcyjny, ale w³a¶nie... nie podoba mi siê zbytnio wygl±d roweru, co nie jest dla mnie bez znaczenia przy wyborze, po drugie tyle osób na nim je¼dzi, co widzê na ulicach(nawet mój kumpel) a ja patrze na co¶ bardziej "oryginalnego", innego... ¿e siê tak wyra¿ê, nawet kosztem trochê gorszego osprzêtu.
Powiem szczerze, ¿e zastanawia mnie bardzo ró¿nica w budowie ramy obu modeli... Univega wydaje siê mieæ bardziej "wy¶cigow±", GF ma za to jakby wygodniejsz± i bardziej zwrotny wydaje siê byæ ten rowerek. Zale¿y mi na czym¶ co ma jak najlepsz± przyczepno¶æ, ¿ebym na zakrêtach czy wymijaniu ludzi nie polecia³ na beton. Nie powiem, szybko lubiê je¼dziæ, dlatego zastanawiam siê czy ró¿nica w geometrii tych rowerów, wp³ywa na cechy ogólne tych modeli... pytam o to, gdy¿ niezbyt siê orientuje w tym temacie. Univega na pierwszy rzut oka wydaje mi siê za droga jak na to co ma, ale mo¿e siê mylê...
Ale te 1500zl za GF to naprawdê patrz±c na ca³o¶æ a¿ takie przep³acanie?
¯adne tam przep³acanie GF to jedna z najstarszych marek ¶wiata je¶li chodzi o rowery górskie, bêdziesz mia³ naprawde oryginalny sprzêt w stosunku do Krossów. A jak bêdzie kasa to i osprzêt mo¿na zmieniæ. Kup sobie markowy rower a nie po¿a³ujesz. Najlepiej jest siê wybraæ do sklepu który ma bogata oferte ró¿nych marek i do ka¿dego siê przymierzyæ. Przygl±dn±æ siê wykoñczeniu ramy kawa³ek siê przejechaæ a wówczas dojrzysz ró¿nicê miêdzy poszczególnymi rowerami. Kross na ¿ywo nie zrobi³ na mnie ¿adnego wra¿enia za to Cannodale na taki rower mozna patrzeæ godzinami. Wiêc moja porada id¼ do sklepu i zobacz sam.

¯adne tam przep³acanie GF to jedna z najstarszych marek ¶wiata je¶li chodzi o rowery górskie, bêdziesz mia³ naprawde oryginalny sprzêt w stosunku do Krossów. A jak bêdzie kasa to i osprzêt mo¿na zmieniæ. Kup sobie markowy rower a nie po¿a³ujesz. Heh, znam to z autopsji. Mówili mi, ¿ebym kupi³ Krossa czy Ghosta w podobnej cenie, ale ja po pierwszej przeja¿d¿ce zachorowa³em na Garego, kosztem gorszego osprzêtu mam ramê, której nie zamieni³bym bym na ¿adn± inn± - dla mnie Genesis jest genialne, efektywne, wygodne, tylko trochê kijowo jest sakwami...
Na allegro jest Wahoo trochê tañszy ni¿ w sklepie i nie wiem czy to odpowiedni rozmiar ramy, ale za t± cenê - nie zastanawia³bym siê :)

BTW - czy kto¶ ma mo¿e jakie¶ do¶wiadczenie z ramami G2 i z widelcami bez ofsetu G2?
Z dwóch które poda³e¶ - Gary Fisher.

Mówisz, ¿e Krossy ciesz± siê popularno¶ci±?
Owszem.
Analogicznie Daewoo i Polonezy te¿ siê ciesz± popularno¶ci±... ale z punktu widzenia jako¶ci, daleko im do Audi/BMW/Mercedes... oj daleko ;)

... ale z punktu widzenia jako¶ci, daleko im do Audi/BMW/Mercedes... oj daleko ;) Ale nie ka¿dego niestety staæ na tê jako¶æ i nie ka¿dy jej potrzebuje...

Ale nie ka¿dego niestety staæ na tê jako¶æ i nie ka¿dy jej potrzebuje... Je¶li kto¶ ma bud¿et w wysoko¶ci 1300-1500 z³, to staæ go na jako¶æ.

Osobi¶cie nie znam ani jednej osoby, która wola³aby kupiæ towar gorszej jako¶ci, ni¿ towar lepszej jako¶ci :)

Je¶li poznam tak± osobê, która nie chce jako¶ci i woli gorszy towar, to polecê takiej osobie, aby wziê³a m³otek, najlepiej ¿eliwny, minimum 500g i walnê³a sobie nim centralnie miêdzy oczy z odleg³o¶ci przynajmniej 30 centymetrów.

A jak mój tatu¶ mówi³: "Jeste¶my za biedni, ¿eby kupowaæ tanie rzeczy, bo kto tanio kupuje, ten dwa razy kupuje."

Mówisz, ¿e Krossy ciesz± siê popularno¶ci±?
Owszem.
Analogicznie Daewoo i Polonezy te¿ siê ciesz± popularno¶ci±...
znasz kogo¶, kto po³ama³ lub narzeka³ na sztywno¶c krossa?
naklejka scott, specialized czy co tam chcesz nie przyspiesza roweru :)
Zaryzykuje stwierdzenie, ¿e ramy krossa mog± byæ lepsze ni¿ w tanich modelach "¶wiatowych" firm - wagowo wypadaj± podobnie, jako¶æ wykonania w krossach 2009 stoi na bardzo wysokim jak na t± cene poziomie - cieniowanie, szlifowane spawy i wygl±d przynajmniej tak dobry jak w innych rowerach :p

znasz kogo¶, kto po³ama³ lub narzeka³ na sztywno¶c krossa?
naklejka scott, specialized czy co tam chcesz nie przyspiesza roweru :)
Zaryzykuje stwierdzenie, ¿e ramy krossa mog± byæ lepsze ni¿ w tanich modelach "¶wiatowych" firm - wagowo wypadaj± podobnie, jako¶æ wykonania w krossach 2009 stoi na bardzo wysokim jak na t± cene poziomie - cieniowanie, szlifowane spawy i wygl±d przynajmniej tak dobry jak w innych rowerach :p
Kolejny atak na osobe która jest anty-Krossowa :) "Znasz kogo¶..." itd.
Nie muszê znaæ kogo¶ kto po³ama³ lub narzeka³ na sztywno¶æ Krossa.
I absolutnie nie chodzi o przyspieszanie roweru.
Jako¶æ wykonania to nie prêdko¶æ z jak± dany rower siê porusza :)
A jako¶æ nie ocenia siê tylko na podstawie z³amanej ramy, czy te¿ ramy która cierpi na brak sztywno¶ci.

Tak samo jak inni maj± prawo do polecania Krossów, tak ja bêdê poleca³ inne rowery, a Krossy pozostan± dla mnie rowerem drugorzêdnym.

A ryzykowaæ stwierdzenie mo¿esz... owszem. Oczywi¶cie nie jest one poparte ¿adnymi faktami i w sumie nie wiele to daje, bo jako¶ zawodnicy ¶wiatowi, w³±cznie z polsk± ekip± nie korzystaj± z Krossów, a to mówi mi wiele wiêcej o tych rowerkach ni¿ kupa internautów którzy polecaj± tanie rowerki, bo np. sami takie kupili.

znasz kogo¶, kto po³ama³ lub narzeka³ na sztywno¶c krossa? Znam dwa przypadki po³amanych Leveli - mój bratanek i znajomy z Konina - w obu przypadkach nie by³o ¿adnych problemów z wymian± ram na inn±, w obu przypadkach ramy nie by³y katowane.
Ale osobi¶cie znam te¿ dwa przypadki po³amanych ram GF, w obydwóch przypadkach powód ten sam - za p³ytko wsadzona sztyca - GF, podobnie jak Kross standardowo daje sztyce o d³ugo¶ci 300 mm, ale konstrukcja ram GF powoduje, ¿e wyci±gniêcie jej poza granicê bezpieczeñstwa sporadycznie koñczy siê z³amaniem komina sztycy.
Maj±c porównanie Genesis i geo Leveli - z jazdy na Garym mam o wiele wiêksz± frajdê, podjazdy to przyjemno¶æ :)

Tak samo jak inni maj± prawo do polecania Krossów, tak ja bêdê poleca³ inne rowery, a Krossy pozostan± dla mnie rowerem drugorzêdnym.

A ryzykowaæ stwierdzenie mo¿esz... owszem. Oczywi¶cie nie jest one poparte ¿adnymi faktami i w sumie nie wiele to daje, bo jako¶ zawodnicy ¶wiatowi, w³±cznie z polsk± ekip± nie korzystaj± z Krossów, a to mówi mi wiele wiêcej o tych rowerkach ni¿ kupa internautów którzy polecaj± tanie rowerki, bo np. sami takie kupili.
no to z t± ¶wiatow± czo³owk± to nie¼le pojecha³e¶ :D znajd¼ mi kogo¶ ze ¶wiatowej czo³owki, kto ¶miga na 1,8 kg ramie alu albo rowerze za 2 kafle :D

Skoro jako¶ci ramy wg ciebie nie mo¿na oceniæ na podstawie wykonania, trwa³o¶ci, wagi, sztywno¶ci (a co za tym idzie przyspieszenia), to na podstawie CZEGO? malowania i naklejki na ramie? :p
oczekuje podania konkretnych parametrów, wed³ug których klasyfikujesz rame jako "dobr±" :)

wojtasin - móg³by¶ skrobn±æ co¶ wiêcej na temat geo gf? sztywno¶æ, zwrotno¶æ itp :) bo sam rozgl±dam sie za now± ram± i szukam w³a¶nie czego¶ z d³ug± górn± rur±, krótkim ty³em i mo¿liwie niskiego - spodoba³o mi sie jezdzenie z mocno wysuniêt± sztyc± :D

wojtasin - móg³by¶ skrobn±æ co¶ wiêcej na temat geo gf? sztywno¶æ, zwrotno¶æ itp :) bo sam rozgl±dam sie za now± ram± i szukam w³a¶nie czego¶ z d³ug± górn± rur±, krótkim ty³em i mo¿liwie niskiego - spodoba³o mi sie jezdzenie z mocno wysuniêt± sztyc± :D Ram Genesis nie mogê porównaæ do zbyt wielu innych, ale do kilku mogê. Przy ca³ej swojej d³ugo¶ci jest bardziej zwrotny ni¿ do¶æ krótki Author Basic, przy podobnej wadze ramy jest na pewno sztywniejszy od Introverta, jest stabilniejszy od Levela czy ubieg³orocznego Ghosta SE 4000 (ten ostatni co¶ nerwowy mi siê wydawa³). Nie jest tak zwrotny jak ramy GT, nie jest te¿ tak sztywny, ale ramy GT sa raczej krótkie (moje 19" od GT by³o o ponad 4 cm krótsze od ramy 17,5" GF).
Co najbardziej rzuca siê w nogi - to efektywno¶æ, szczególnie na podjazdach (no jako¶ je lubiê :)) i du¿a stabilno¶æ na zjazdach. To pierwsze jest ponoæ dziwne, bo trudniej siê przenosi ciê¿ar na przednie ko³o i przenosi siê go mniej, ale nie wnikam - na podjazdy ta geometria jest ¶wietna..
W ramach GF widaæ te¿ spor± ró¿nicê miêdzy seriami Gold i Platinium, te drugie, mimo i¿ l¿ejsze - s± sztywniejsze. Ja niestety mam ramê z tej ni¿szej serii, ale i tak jest co najmniej dobrze, lepiej ni¿ w sporo ciê¿szych ramach z tego samego stopu :) Jak by¶ gdzie¶ wypatrzy³ BigSura z lat 2007/08 w dobrej cenie, to nawet siê nie zastanawiaj :)

no to z t± ¶wiatow± czo³owk± to nie¼le pojecha³e¶ :D znajd¼ mi kogo¶ ze ¶wiatowej czo³owki, kto ¶miga na 1,8 kg ramie alu albo rowerze za 2 kafle :D No widzisz... Krossik to taki producent, a robi rowerki tylko dla ligi podwórkowej... :)


Skoro jako¶ci ramy wg ciebie nie mo¿na oceniæ na podstawie wykonania, trwa³o¶ci, wagi, sztywno¶ci (a co za tym idzie przyspieszenia), to na podstawie CZEGO? malowania i naklejki na ramie? :p Edghaar, mam pro¶bê. Je¶li chcesz przytaczaæ moje s³owa to rób to dok³adnie i dos³ownie. Nie napisa³em ¿e nie mo¿na oceniæ jako¶ci ramy na podstawie wykonania, trwa³o¶ci, wagi, sztywno¶ci....
Wróæ do mojego posta i przeczytaj raz jeszcze tylko tym razem ze zrozumieniem.
Nie powinno byæ to zbyt trudne, poniewa¿ post jest napisany po polsku.


oczekuje podania konkretnych parametrów, wed³ug których klasyfikujesz rame jako "dobr±" :) Oczekiwaæ to sobie mo¿esz... :)
wybacz, ale nie mam ochoty wchodziæ w g³êbsze dywagacje z kim¶, kto nie potrafi przeczytaæ i zrozumieæ postów których napisa³em wcze¶niej.

Szczerze mówi±c, jak chcesz je¼dziæ na Krossie, to sobie je¼dzij.
Chcesz polecaæ Krossa? To polecaj :)
Im wiêcej ludzi je¼dzi na Krossie, tym bardziej unikatowe staj± siê inne rowery, a z gówna Milki i tak nie zrobisz :)
nadal czekam na konkretne argumenty :)

pro¶ba do jakiego¶ moda - mo¿na zrobiæ z tego offtopu osobny temat o ramach krossa? bo my tu gadu gadu, a kolega mulder nie doczeka sie odpowiedzi :p

a jezdze na scottcie i jako¶ nie ol¶niewa mnie swoj± cudowno¶ci± :p
Mi³o, ¿e rozgorza³a ciekawa dyskusja:D
Cieszê siê, ¿e GF ma wasze uznanie, bo jego rama podoba mi siê jak ma³o która... :)

O Univedze nawet nie wspominacie, wiêc "zapominam" o tej opcji.

Tak z ciekawo¶ci amortyzator SR Suntour SF9-XCM-V2, z reg. napr. wst., blokada, 100mm | Genesis2 w tym GF to co¶ przyzwoitego czy np. taki Rock shock dart 1 jest o wiele lepszy?

Czy ten rower ma jaki¶ powa¿ny s³aby punkt w osprzêcie, który za jaki¶ czas warto by by³o wymieniæ na inny za przyzwoit± cenê?
Wspomniany amortyzator sza³u nie robi, ale je¶li bêdziesz o niego dba³ - trochê Ci pos³u¿y, a pó¼niej bêdziesz musia³ siê rozgl±daæ za czym¶ przeznaczonym do G2. Chyba, bo nie mogê znale¼æ absolutnie ¿adnych sprawdzonych informacji o tym, jak zachowuj± siê ramy G2 z widelcami o standardowym offsecie.
Dla mnie koszmarnie niewygodne s± siode³ka Bontragera, swoje szybko zmieni³em na inne, tamto czeka na gorsze czasy :)
Od siebie proponowa³bym zmianê klocków w hamulcach na Clarksy - z ty³u czerwone, z przodu czarne i za czas jakie¶ - mniej ha³a¶liwe opony :)

Edyta:
Znalaz³em wiarygodne ¼ród³o odno¶nie zmian widelców w ramach G2: http://fisherbikes.com/support/faqs#com1 - czyli nie ma problemu :)
Mam jeszcze jedno kluczowe pytanie, pewnie wa³kowane 1000 razy...
Rozmiar ramy... Ja to wszystko wiem, ¿e wystarczy zajrzeæ do tabelki, ¿e trzeba mieæ ile¶ tam cm luzu w kroku stoj±c "nad" ram±, i ¿e najlepiej jest usi±¶æ na rower i sprawdziæ jak siê jedzie na poszczególnych rozmiarach ramy...
Problem w tym, ¿e ja nie mogê usi±¶æ na tym rowerze, bo ani jednego nie ma w moim mie¶cie, ani w sklepie w innym mie¶cie go nie maj±, bo zamawiaj± dopiero jak siê kto¶ zdecyduje... a jak tu siê zdecydowaæ nie siedz±c na rowerze??
Wiêc mo¿e po¶rednim rozwi±zaniem by³oby dokonanie przymiarki na innym rowerze o podobnej geometrii ramy(bo to ró¿nica czy 19' z prost± ram± czy 19' z ram± sko¶n± w dó³) tylko jakim? Mo¿e kto¶ siê z forumowiczów orientuje na jakim podobnym rowerze(o podobnej geometrii) móg³bym dokonaæ takiej przymiarki? A mo¿e jest jakie¶ inne rozwi±zanie? Mam 170cm wzrostu...
Rozmiary GF to 17,5' 19' i 21' :confused:
Help?
Mam 169 cm wzrostu - rama 17,5 jest idealna :) Co prawda niektórym nie podoba siê niski przekrok, ale co ja na to mogê :P
Mulder przy twoim wzro¶cie rama max 18 cali a sk³ania³ bym siê raczej do 17
ja je¿d¿ê na 18 a mam 178cm.
No w³a¶nie niski przekrok... Gary Fisher Wahoo 2009 ma specyficzn± geometriê, czy do tej konkretnie geometrii nie mo¿na kupiæ do mojego wzrostu ramy 19' ? To bêdzie z³y wybór? Powiem szczerze, ¿e nie chce wygl±daæ na tej 17,5' jak na za ma³ym rowerku...:confused:

Mo¿e mia³bym jeszcze trochê luzu miêdzy ram± a krokiem przy tej 19' dziêki tej geometrii?
Czy powinienem braæ 17,5' i nie cudowaæ?????

Oto ten rower:
http://i233.photobucket.com/albums/e...WAHOO09009.jpg
Raczej nie bêdziesz wygl±da³ na za du¿ego :) Ramy GF s± do¶æ d³ugie i wiêksza mog³aby byæ dla Ciebie zbyt d³uga i niewygodna - osobi¶cie bym nie kombinowa³.
169 cm i d³uga rama 17,5? chcesz je¼dziæ z mostkiem 50mm, czy jak?
wg mnie dobra rama do twojego wzrostu to 15-16 cali i górna rura 50-52 cm :) Do tego mostek 90-100mm - da rade zarówno na zjazdach i podjazdach :)
Chyba nie za bardzo rozumiem... D³ugo¶ci poszczególnych czê¶ci roweru nic mi nie mówi±, jestem w tych sprawach zielony...
To kupiæ rower ze zdjêcia z ram± 17,5' czy ta rama bêdzie za ma³a czy za du¿a, bo ju¿ siê pogubi³em...:confused:

Mam zapomnieæ o ramie 19'????
19 to przy wzro¶cie ok 180 cm :)
17,5 garego, czyli bardzo d³uga 17,5 wg mnie bêdzie za du¿a - ¿eby mieæ w miare sensown± pozycje mucia³by¶ jezdzic ze ¶miesznie krótkim mostkiem. 15,5 wahoo ma d³ugo¶æ tak± sam±, jak 17 scott scale i 1 cm d³u¿sz± ni¿ giant xtc. Czyli mo¿na by sie zastanawiaæ, czy nawet to nie bêdzie za du¿o. Ja maj±c 173/4 cm jezdze na ramie o 5 cm krótszej ni¿ ten gary :)

No w³a¶nie niski przekrok... Gary Fisher Wahoo 2009 ma specyficzn± geometriê, czy do tej konkretnie geometrii nie mo¿na kupiæ do mojego wzrostu ramy 19' ? To bêdzie z³y wybór? Powiem szczerze, ¿e nie chce wygl±daæ na tej 17,5' jak na za ma³ym rowerku...:confused:

Mo¿e mia³bym jeszcze trochê luzu miêdzy ram± a krokiem przy tej 19' dziêki tej geometrii?
Czy powinienem braæ 17,5' i nie cudowaæ?????

Oto ten rower:
http://i233.photobucket.com/albums/e...WAHOO09009.jpg
Jezeli masz mozliwo¶c to siê przymierz do roweru osobi¶cie i zobaczysz czy pozycja Ci odpowiada. Co do luzu miêdzy ram± a krokiem to tym siê nie sugeruj(oczywi¶cie o klejnoty trzeba dbaæ). Wa¿niejsza jest pozycja na rowerze im rama wiêksza tym bardziej niska osoba bêdzie mia³a pozycjê "wyci±gniêt±" a to nie jest zbyt wygodne przy rowerach górskich. Ciê¿ar cia³a bedziesz mia³ przesuniety do przodu co spowoduje odci±zenie tylnego ko³a i trudno¶ci zarówno na podjazdach jak i na zjazdach.
No to piêknie... to co ten w³a¶ciciel sklepu u którego mam kupiæ rower napisa³, ¿e 17,5' bêdzie dobra? Widzê, ¿e ten Scott ma bardzo podobn± geometrie do Garego z 2008 roku... hmm...
Nie wiem czy to co¶ zmienia, ale je¼dzi³em na Focusie za 1600zl z 2008 nie pamietam modelu, ale rama xl 21' i powiem ¿e je¼dzi³o siê bardzo dobrze, wygodnie, no mo¿e sterowno¶æ by³a ¶rednia i by³ mo¿e troszkê za du¿y... ale ogólne wra¿enie pozytywne...

Jak siê ma d³ugo¶æ ramy Focusa do tego Garego? Mo¿na to jako¶æ porównaæ, niestety na innym sprzêcie nie je¼dzi³em...

Wiem, ¿e trochê mêczê ten temat, ale kupujê rower bez przejechania siê na nim nawet metra, bo nie mam mo¿liwo¶ci i st±d tak siê wypytujê i mam w±tpliwo¶ci...
Dobra z przerw± w kroku dajê sobie spokój...
Teraz rozumiem Piechu, ¿e chodzi o "wyci±gniêt±" pozycjê w czasie jazdy. Czyli mam rozumieæ, ¿e 17,5' Garego to ju¿ bêdzie tragedia jak kupiê? Przymierzyæ nie mogê niestety roweru... We¼cie proszê u¿ytkownicy pod uwagê to co napisa³em o Focusie Whistler (przypomnia³em sobie nazwê).
na 17,5 garego bêdziesz siê czu³ jak na 19 innych firm, bo d³ugo¶æ jest zbli¿ona - czyli powinien daæ rade po asfalcie i szuterkach, za to ka¿dy bardziej stromy zjazd i podjazd bêdzie mêk± - na podjazdach bedziesz mial za s³abo doci±¿ony ty³, a na zjazdach rower bêdzie bardzo topornie skrêcaæ.
Przy mniejszej ramie rower bêdzie mniej stabilny, bêdziesz mia³ troche mniej aerodynamiczn± pozycje na asfalcie (ale za to nie bêd± cie boleæ plecy), za to bêdzie duzo zwinniejszy na zjazdach i lepiej doci±¿ony na stromych podjazdach.
Chocia¿ wg mnie to 17,5 bêdzie za du¿e niezale¿nie od tego jak jezdzisz...
Dziêkujê za podpowiedzi, wezmê pod uwagê wszystkie sugestie.

Aaaa... w³a¶ciwie, jak ju¿ kupiê sobie ten nowy rower to siê tu nim w jaki¶ dzieñ pochwalê:D

na 17,5 garego bêdziesz siê czu³ jak na 19 innych firm, bo d³ugo¶æ jest zbli¿ona - czyli powinien daæ rade po asfalcie i szuterkach, za to ka¿dy bardziej stromy zjazd i podjazd bêdzie mêk± - na podjazdach bedziesz mial za s³abo doci±¿ony ty³, a na zjazdach rower bêdzie bardzo topornie skrêcaæ. Zadam proste pytanie - je¼dzi³e¶ na ramach z geo Gensis czy tylko gdybasz?
Powtarzam - nie mia³em roweru, na którym lepiej by siê podje¿d¿a³o, a d³uga rama, stabilna pozycja i do¶æ specyficznie po³o¿ony ¶rodek ciê¿ko¶ci powoduje, ¿e zje¿d¿a siê na tym ¶wietnie. Pamiêtam moje podjazdy na do¶æ krótkim GT czy jeszcze krótszym Authorze; na d³ugim garym podje¿d¿a siê zdecydowanie lepiej, a zje¿d¿a siê po prostu inaczej w stosunku do GT i zdecydowanie pewniej i lepiej ni¿ na Authorach. O doci±¿enie ty³u bym siê nie martwi³ - rower ma tylny trójk±t raczej krótki, a z tego co pamiêtam - problemem by³ zazwyczaj wyrywaj±cy siê do góry przód.
Na d³ugich dystansach pozycja na GF te¿ mnie nie mêczy, zdarza³o mi siê je¼dziæ na nim ponad 200 km w ci±gu dnia i jedyne co mi siê dawa³o we znaki, to siedzenie i lewy nadgarstek rozwalony przy innej okazji.
Cieszê siê, ¿e temat nadal jest poruszany, bo mam jeszcze tydzieñ czasu do zakupu roweru, wiêc zagl±dam tu stale, czy jakie¶ nowe fakty siê nie pojawia³y w sprawie...
Widzê Wojtasin, ¿e pozna³e¶ ju¿ dobrze swojego Garego i bêd±c praktycznie mojego wzrostu jeste¶ zadowolony z ramy 17,5' , która bardzo dobrze Ci s³u¿y zarówno w zjazdach, na prostym terenie jak i wjazdach pod górê...
Na razie jestem za 17,5' ale zobaczymy co dalej...:)

Czy na tej ramie jest zaczep na b³otniki?
Po co Ci zaczep teraz blotniki montujesz np. do wspornika siod³a i pod amor

Zadam proste pytanie - je¼dzi³e¶ na ramach z geo Gensis czy tylko gdybasz? gdybam :)
po prostu uwa¿am, ¿e rama 17,5 bêdzie za d³uga, niezale¿nie czy bêdzie to gf, scott, spec czy romet :)
Ja uwa¿am ¿e rama w okolicach 17 cali bedzie w sam raz.
Przy okazji wyszuka³em w necie rowere GF Wahoo z 2007r na lepszym osprzêcie ni¿ ten z 2009 mysle ¿e warto by go kupiæ ze wzglêdu g³ównie na amortyzator.

http://sklep.rower.com/view.php?idp=1018

i jeszcze jedna ciekawa propozycjadobre hamulce tarczowe tylko nie wiem jaki amor

http://sklep.rower.com/view.php?idp=1165

gdybam :)
po prostu uwa¿am, ¿e rama 17,5 bêdzie za d³uga, niezale¿nie czy bêdzie to gf, scott, spec czy romet :)
Ech, ja siê tyle nakombinowa³em z mostkami 110 i 130 mm, ¿e kiedy w koñcu wsiad³em przypadkiem na Garego, to dosta³em banana na twarzy i tydzieñ pó¼niej wraca³em nim do domu :)
Przy moim wzro¶cie do ramy GT z rozmiarem S i o d³ugo¶ci 560 mm mia³em w³a¶nie mostem 130 mm :)
I dlatego pisa³em, ¿e ramy GF albo siê kocha, albo nienawidzi.
Po co mi zaczep? Widzisz Piechu, jak ju¿ wspomina³em nie mia³em styczno¶ci z porz±dnym sprzêtem:)
Bra³em te¿ pod uwagê proponowane przez Ciebie rowery, zw³aszcza tego GF z 2007, ale musia³em siê wkoñcu na co¶ zdecydowaæ, chocia¿ ³atwo nie by³o... ta Univega z pierwszego postu wpad³a mi w ostatniej chwili ze wzglêdu na wygl±d...
Mam nadziejê, ¿e na GF bêdzie siê je¼dzi³o szybko na prostej drodze, lekko na podjazdach i stabilnie i pewnie na zjazdach:D

Co do Treka i innych, s³ysza³em ¿e wszelkiej ma¶ci tarczówki w rowerze do 2000z³ to bieda... i lepsze v-break ni¿ tanie tarcze...
Gary ma na pewno zeje***** ramê... a co do reszty to siê nie udzielam...
ten trek to calkiem fajny, amor jak amor kiedysz wymienisz



Co do Treka i innych, s³ysza³em ¿e wszelkiej ma¶ci tarczówki w rowerze do 2000z³ to bieda... i lepsze v-break ni¿ tanie tarcze...
Ale akurat w tym rowerze s± zamontowane hamulce shimano które sprawuj± siê dobrze.
Hamulców których bym nie kupowa³ to tektro, promax. Na shimano mo¿esz siê spokojnie zdecydowaæ i bê1dziesz zadowolony.

Co do pozosta³ego osprzêtu to napêd bardzo przyzwoity, amortyzator to RST Gila (nie gorszy ni¿ XCM), dodatki Bontragera.
Je¿eli nic nie masz do powiedzenia to po prostu siê zamknij OstryWoj4. Pepe, a poprzesz to czym¶? Czy po prostu nabijasz sobie posty?
Wracaj±c do tematu, nie je¼dzi³em, o geometrii nic nie powiem. Z tych dwóch Gary. A z Krossa i Garego... Ciê¿ki wybór. Mo¿na by powiedzieæ ¿e Gary to lepsza podstawa na przysz³o¶æ ale to te¿ nie jest takie cudo ¿eby je odchudzaæ i ³adowaæ dobre graty. Mo¿e geo jest dobre ale od strony technicznej piórko to to nie jest. Twój wybór - chcesz byæ oryginalny kosztem przysz³ych kosztów zwi±zanych z wymian± osprzêtu - bierz Garego. Je¿eli chcesz mieæ dobry rower na którym mo¿na je¼dziæ na setki czy na maraton - bierz Krossa.
Witam ponownie:D

No no no, to sie porobi³o z moim wyborem roweru...
Nigdzie nie mog³em znale¼æ GF ¿eby siê na nim przejechaæ, ale z ciekawo¶ci "waln±³em" rundkê na Avalanche 3.0 oraz Krosie level 4 2009 z tarczówkami...
Na pierwszy ogieñ poszed³ Avalanche... z wygl±du fajny, osprzêt te¿ nie by³ z³y, ale je¼dzi³o siê dosyæ ciê¿ko, jaka¶ taka d³u¿sza rama i ma³o zwrotny. Przesiad³em siê na Krossa... ten rower po prostu p³yn±³... jecha³o siê jakby szybciej i ³atwiej, tarczówki jak brzytwa, powiedzieli ¿e hydrauliki i wcale nie badziewne... wygl±d naprawdê fajny... tylko jakby trochê mniej wygodny, bardziej twardo by³o...

I tak siê zastanawiam, czy ciê¿ko¶æ jazdy Avalanche bra³a siê z tych gruba¶nych opon, czy jak? A lekko¶æ Krossa z cieñszych opon ?
I czemu jest bardziej twardo na Krossie?

Ostatnie czy mo¿na wymieniæ kierownice w tym Krossie na ³aman± i ile takie co¶ kosztuje?

Mo¿e kto¶ ma do¶wiadczenia z tymi modelam, zauwa¿y³ podobne rzeczy jak ja?
Wrzuæ jakiego¶ linka do tych rowerków, to ka¿dy bedzie móg³ oceniæ czemu chodzi³ ciê¿ej, mo¿e to wina opon, mo¿e wagi, a mo¿e osprzêt by³ du¿o s³abszy.
Co do kierownicy giêtej to nie ma problemu z zakupem, ceny od 40z³ jaki¶ no name do 250z³ za porz±dnego WCS. A ja bym wybra³ jaka¶ kierownice w cenie do 150 z³ np Easton EA50
No to na szczê¶cie ta cena 150 za kierownice to nie bêdzie taka tragedia, jak co¶...

Oto linki:
http://www.nartyrowery.pl/produkt/zobacz/77,0,0,0,8358 - Avalanche 3.0

http://www.nartyrowery.pl/produkt/zo...wysylka_gratis - Kross a4

Jestem ciekaw czy to wina opon... a na oponach i innych tego typu rzeczach siê nie znam...

Mam jeszcze pytanie:

Czy warto kupiæ jeden z tych modeli, a pó¼niej dokupiæ sobie jakie¶ tarczówki do niego?

http://www.sportzakupy.pl/Sklep/2009...0,2,0,,383.htm

lub

http://www.bikekatalog.pl/2008/?ppg=...owery&pid=2027

Ile bêd± mnie kosztowaæ hydrauliczne tarczówki? Mam szanse kupiæ co¶ normalnego za 400z³???
Paradoksalnie - Level ma d³u¿sz± ramê i ciê¿sze opony, ni¿ GT :)
By³o bardziej twardo, bo Kross bez sensu ³aduje wszêdzie darty z najtwardszymi sprê¿ynami. Spróbuj zagadaæ - mo¿e panowie ze sklepu dadz± radê znale¼æ sprê¿ynê dla Ciebie wed³ug tej tabelki:

http://img175.imageshack.us/img175/2834/dart07.jpg

W Avalanche 2.0, chc±c zmieniæ hamulce na tarczowe, musia³by¶ jeszcze zmieniæ piasty na takie, do których mo¿na przymocowaæ tarcze. W jakim mie¶cie mieszkasz? Mo¿e da siê co¶ znale¼æ odno¶nie garego :)
W jednym i w drugim rowerze opony zdecydowanie sa do wymiany, s± ciê¿kie oraz maj± du¿e opory toczenia. Zak³adane s± do tych rowerów zapewne ze wzglêdu na niska cen± oko³o 30 z³ za sztukê.
Wymiana opon nie jest droga, lekkie i z ma³ymi oporami oponki mozna dostac w cenie oko³o 90-100z³ za sztukê.
Wymiana hamulców to ju¿ wiêkszy wydatek ale nie ±z tak duzy. Bardzo dobre hamulce hydrauliczne do xc mozna kupic ju¿ za oko³o 450z³ (Avid Juicy3), piasty to wydatek 50 z³ za sztukê (najtañsze shimano) plus zaplatanie kó³.:D
Czyli w przysz³o¶ci bêdê potrzebowa³ dwóch piast...
Czy jest taka mo¿liwo¶æ, aby w sklepie zamienili mi opony na trochê cieñsze bez dop³aty? Praktykowa³ kto¶ tak± zamianê?

Mnie tylko zastanawia jedno - kross level 4 ma taki osprzêt, hydrauliki itp. a taki Avalanche ma ¶redni osprzêt jakie¶ v-ki i kosztuje wiêcej... Tu siê p³aci wiêcej za ramê czy firmê?
Je¶li bêd± to opony w tej samej cenie, to byæ mo¿e :)
IMO warto dop³aciæ ciut i mieæ co¶ takiego: http://www.centrumrowerowe.pl/048100...I/Produkt.aspx

Tarcze z Krossa sza³u nie robi± i potrafi± kosztowaæ mniej ni¿ dobre fa³ki, w GT trochê dop³acasz za firmê, dlatego warto siê targowaæ, zw³aszcza teraz, gdy sezon rowerowy ma siê ku koñcowi - GT to sprzêt bardziej oryginalny ni¿ Kross, który jednak bije GT stosunkiem jako¶/cena.

Pod rozwagê: http://www.unibike.pl/evolution.html
Fajnie wygl±daj± te oponki i maja przystêpn± cenê... zakupiê je, tylko czy one s± trochê chudsze ni¿ te bontragera w GT? I czy na pewno bêdzie siê je¼dziæ szybciej i l¿ej??

I czy standardowy rozmiar kó³ w rowerze to 26?

Rozmiar S w GT to 16,5"... bêdzie to dobra rama do wzrostu 170cm?
Ja ¶migam na karmach i z pocz±tku wydawa³y mi sie takie cieniutkie, ale teraz postrzegam je normalnie. Jak dla mnie oponki najbardziej uniwersalne korzenie,b³oto,asfalt,kamienie jak dla mnie ok tylko na piachu sobie nie radz± :/ Juz nie raz przednie kolo mi na zakrêcie ucieka³o :(
Kupiê sobie te fajne oponki Kenda.
Co do roweru to chcia³em mieæ Garego, widzia³em 18' i jaki¶ du¿awy by³ i szeroka kierownica i chyba dosyæ d³uga rama....
Na dodatek nie mogê go znale¼æ w moim mie¶cie. Co do GT 2.0 to waham siê jeszcze nad rowerem, który znalaz³em w jedynym tylko sklepie-mianowicie Cube Analog 2009 disc(ale interesowa³ mnie model z v-kami, bo te tarczówki to mechaniki s±) i powiem, ¿e ma ³adn± geometriê i chyba krótsz± ramê jak na moje oko, w sumie przy moim wzro¶cie 170cm to chyba lepiej... ale mo¿e sie mylê...
Problem w tym, ¿e mimo i¿ ma osprzêt deore i przedni amortyzator suntour 80mm(który mi wystarczy bo wa¿ê niedu¿o) to siê zastanawiam czy warto za 2000z³ mieæ tego Cuba, bo nie mam zielonego pojêcia czy to dobra firma i czy robi dobre ramy... :confused:
(od razu mówiê, nie chcê ¿adnego Krossa, za twardy amor jak dla mnie i wogóle):D
£adny rower, osprzêt dobrany z g³ow±. Ramy s± przez niektórych cenione (nie wiedzieæ dlaczego na allegro chodz± dro¿ej ni¿ np. treki 8500), ale to taki przejaw niemieckiej my¶li technicznej...
Ta konkretna rama jest bardzo krótka i ma zdecydowanie rekreacyjne k±ty - przymierz siê i je¶li Ci pasuje, to kup.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • alwayshope.xlx.pl