Warhammer
Witam wszystkich,
moj pierwszy post na tym forum i niestety tematem obejmuj±cy awariê...
Jakies 2 tygodnie temu kupilem Krossa Level A2 (na allegro). Wszystko wspaniale, rower przyslali, wszystko wygladalo OK. Podokrecalem go conieco bo oczywiscie sprzedawca tego nie zrobil (nie czepiam sie kierownicy czy pedalow samych bo to bylo trzeba wykrecic do transportu), ale w instrukcji Krossa widzialem nawet ze sprzedawca ma obowiazek podokrecac wszelkie sruby... W domu nie mam klucza dynamometrycznego i chyba bledem jest zakladac ze kazdy w domu go ma miedzy srubokretem a kluczem francuskim, ale dosc zali. Dokrecilem sam. Na oko.
Wiec jak sie tylko troche cieplej zrobilo to poszedlem jezdzic. Pojezdzilem raz chwile, bo bylo zimno, 5km. Potem wychodzilem kolejny raz, sprawdzilem dokrecenie korby i byly luzy, no stwierdzilem ze moze to normalne, 10km.
Wyszedlem dzisiaj pojezdzic no i co... (po ok 2km) sruba w korbie sie wykrecila, obrecz taka czarna (ta na zdjeciu w zalaczniku) wyleciala gdzies w cholere, nawet nie wiem w ktorym momencie i nerw mi puscil.
I teraz pytanie, czy jest mozliwosc dokupienia samej tej tuleji (zaznaczonej na czerwono), czy nie bardzo?
Eh, nowy rower i taka historia :(
(...)
Ostatnio tak± ¶rubê kupowa³em w rowerowym - kosztowa³o mnie to 2z³.
Musisz albo przykrêciæ mocniej, albo zastosowaæ jaki¶ lakier (np. locktite).
Chyba luzowanie siê Truvativów X-flow to typowa ich przypad³o¶æ, u mnie tak samo siê luzujê, ja zmieni³em ¶ruby imbusowe na nasadowe 16 i trzymaj± lepiej, bo mam d³u¿sze ramiê i mogê je mocniej dokrêciæ
Hmmm te¿ mam t± korbe ale u mnie siê nie luzuje nic. Mo¿e poprostu mocniej przykrêciæ trzeba?? :P
Teraz przykrecilem z prawie pelna sila, ile natura w bicepsie dala i silownia dolozyla (byle nie zerwac gwintu oczywiscie:)) i zobaczymy, jak sie bedzie wykrecac to wtedy bede sie martwil dalej.
Zostaje mi tylko kwestia dokupienia tej sruby i wkrecenia jej na miejsce. Nie wiem po co ona tam jest, ale wyglada na to ze to jakas taka wkrecana w przeciwnym kierunku zeby wlasnie zapobiegac wykrecaniu sie tej wlasciwej. Ogolnie wyglada dosyc dziwnie bo nie ma jej za co chwycic zeby dokrecic, to jakos recznie nalezy robic? bo klucza to nijak tam przylozyc.
Jak nie kupisz nowej
dobrej ¶ruby to za³óz pod ¶rube podk³adke tak± z "z±bkami". Te¿ mia³em ten problem w moim krossie, okaza³o sie ze zêby które wrzyna³y sie delikatnie w korbe po prostu sie objecha³y i nie trzyma³y. A jak juz kupowaæ nowe ¶ruby to takie za 5 albo 6 z³ bo mia³em za 2 i j± od razu objecha³em - gwint zosta³ w o¶ce :)
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plalwayshope.xlx.pl