Ci¶nienie w oponach 

Warhammer

Jakie powinno byæ ?? Do MTB. Jest jakie¶ konkretne, albo przedzia³..
Kupi³em niedawno pompkê z ci¶nieniomierzem i zastanawiam siê teraz po co :).
Pozdro.


Chyba powinno siê pompowaæ w przedziale podanym na oponie, tak mi siê wydaje:) Jak jest niedopompowana to szybciej siê zu¿ywa - tyle wiem.
Generalnie powinno siê pompowaæ najlepiej tak jak napisa³ Obie¿y¶wiat, tyle, ile zaleca producent. Pomiêdzy warto¶ci± minimaln±, a maksymaln± jest du¿o mo¿liwo¶ci, trzeba po prostu je przetestowaæ i wybrac najlepsz± dla siebie. Ja je¿d¿ê mtb i pompujê przód 4 bary, ty³ 3.5 bara.
Bar to mniej wiêcej tyle samo, co atmosfera.

Generalnie powinno siê pompowaæ najlepiej tak jak napisa³ Obie¿y¶wiat, tyle, ile zaleca producent. Pomiêdzy warto¶ci± minimaln±, a maksymaln± jest du¿o mo¿liwo¶ci, trzeba po prostu je przetestowaæ i wybrac najlepsz± dla siebie. Ja je¿d¿ê mtb i pompujê przód 4 bary, ty³ 3.5 bara.
Bar to mniej wiêcej tyle samo, co atmosfera.
MIRO zastanawiam sie dlaczego pompujesz mocniej przednie ko³o niz tylnie. Ja robie wrecz odwrotnie. Mozesz jakos ten fakt wytlumaczyc.
Co do pompowania to zgadzam sie z Obiezyswiatem nalezy przestrzegac zalecen producenta ale rozpietosc juz duza.
Osobiscie zawsze pompuje mocno na asfalt a troche mniej jak mam jezdzic w terenie ale roznica jest raczej min. Nie podam jaka gdyz robie to na oko.


Z przodu mam amortyzator, który mi t³umi wystarczaj±co i dlatego nie zale¿y mi na miêkkiej oponie, pompujê tyle, na ile mi dêtka pozwala. Z ty³u 3.5 bara jest dla mnie optymalne, gdy¿ obrêcz przy 3.5 bara jest w miarê bezpieczna, a ogumienie ma jeszcze cechy pneumatyczne :)
jak masz na oponie powiedzmy 40 - 65 psi to 40 to miêkko a 65 to max twardo tym zakresie to sobie dobierasz a im miêksza to mocniej trzyma ale ciê¿ej sie jedzie

pozder
Lepiej napompowaæ do max jak siê je¼dzi na szosie, bo ja ju¿ drugi raz w tym sezonie wymieni³em opony:(( Producent poda³ informacjê, ¿e wytrzymaæ musz± min. 6000 km, moje trzyma³y 2,5 k :] Nie wiem, czy za czêsto hamowa³em, czy za ma³o powietrza, ale tak to jest jak siê pompuje bez nanometra;/
¯eby ju¿ nie zk³adaæ nowego tematu na oponie mam napisane 420kpa ile to atmosfer czy tam barów ?

¯eby ju¿ nie zk³adaæ nowego tematu na oponie mam napisane PSI 420kpo ile to atmosfer czy tam barów ? Nie ma takiej jednostki jak kpo. Chodzi pewnie o kPa. A kPa (kilopascal) i PSI (pound per square inch) to inne jednostki, wiêc jest ma³e zamieszanie w powy¿szym zapisie... Ale je¿eli chodzi o ci¶nienie w oponach, to chodzi³o pewnie Tobie o 420kPa. :) A wiêc:
420kPa = 4,2bar = 4,15atm.

Nie ma takiej jednostki jak kpo. Chodzi pewnie o kPa. A kPa (kilopascal) i PSI (pound per square inch) to inne jednostki, wiêc jest ma³e zamieszanie w powy¿szym zapisie... Ale je¿eli chodzi o ci¶nienie w oponach, to chodzi³o pewnie Tobie o 420kPa. :) A wiêc:
420kPa = 4,2bar = 4,15atm.
Na na oponie mam wyra¿ne "o" xD kPo mi piszê :P
Dziêki.
Nanometr jest miar± d³ugo¶ci. Bardzo ma³± jednostk± d³ugo¶ci. Nie przypierniczam siê ale tak dla porz±dku. Pompujê obie opony na szosê jednakowo w granicach ci¶nienia maksymalnego, czyli oko³o 4,5bara (rower górski), nie zmieniam ci¶nienia przy je¼dzie terenowej. Opony rowerów szosowych maj± dopuszczalne ci¶nienie 8,5bara. Im wy¿sze ci¶nienie tym l¿ejsza jazda ale za to bardziej trzêsie na nierówno¶ciach. Moim zdaniem opony bardziej sie niszcz± gdy s± zbyt s³abo napompowane. Poza tym bardzo du¿y wp³yw na zu¿ycie opon ma typ nawierzchni, bo s± ró¿nego rodzaju nawierzchnie asfaltowe. Bardzo du¿y wp³yw ma fakt, ¿e ¿y³ujemy siê na markowe opony np. Michelin a to s± Michelin robione na Tajwanie i ich jako¶æ nie jest rewelacyjna.

Lepiej napompowaæ do max jak siê je¼dzi na szosie, bo ja ju¿ drugi raz w tym sezonie wymieni³em opony:(( Producent poda³ informacjê, ¿e wytrzymaæ musz± min. 6000 km, moje trzyma³y 2,5 k :] Nie wiem, czy za czêsto hamowa³em, czy za ma³o powietrza, ale tak to jest jak siê pompuje bez nanometra;/
Ja do miszanej tj ulica/teren pompuje przod 3-3.5 tyl 4-4.5.
Gdy siê ma opony z du¿± kostk± to napompowanie na maksa, powoduje wieksze zuzycie bie¿nika na ¶rodkowej cze¶ci opony.
Mia³em tak ¿e pompowa³em na maksa i opona (2,3) star³a sie po srodku a po bokach by³a prawie nowa (je¼dzi³em po asfalcie wiele). Teraz wbijam 3.25 atm na ty³ i na przód troche mniej.
Ja pompujê na maxa bo mniej siê mêczê przy d³u¿szej je¼dzie, bo mniej siê mêczê gdy mi siê opony nie wyginaj±, mam wiêksz± ¶rednicê ko³a, w wyniku czego szybciej i przyjemniej siê jedzie po p³askim, a po terenie i tak jest za miêkko jak dla mnie na góralu.
Ja daje 3.2 do przodu i 3.5 do ty³u w MTB, ko³a 26. Je¿d¿ê tylko po szosach, po lasach czasem siê zdarzy, ale rzadko. Mia³em opony za 20 zeta sztuka, to 600km i ³ysa. Kupi³em Schwable z bie¿nikiem szosowym, zrobi³em 1100km i tylko lekko zrysowane. Opony najlepiej pompowaæ na 3.5, najfajniej siê je¼dzi, chocia¿ ostro czuæ wyboje, ale równ± tras± walisz szybko i nic nie hamuje.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • alwayshope.xlx.pl