Warhammer
W wielu rowerach full sunspesion oferowane s± blokady skoku amortyzatora a tak¿e dampera. Zadanie takiej blokady ma na celu wyeliminowanie efektu bujania w czasie jazdy po terenie równym i na podjazdach.
Jak to jest w praktyce? Soptka³em sie z opini±, ¿e u¿ywanie blokady powoduje do po¼niejszego jej uszkodzenia i szybsze zu¿ycie tulejek mocujacych damper. Zalecane jest nauczenie sie techniki peda³owania i tym samym zniwelowanie tego nie po¿adanego efektu. Niektórzy uwa¿aja ze na podjazdach to nie powinno sie blokowaæ amortyzatora.
Do myslenia dala mi te¿ sytuacja, w której mój znajomy odda³ amortyzator przedni do serwisu i jedyna cze¶cia ktora uleg³a zu¿yciu byla w³asnie blokada. Reszta byla w bardzo dobrym stanie.
Cze¶æ mogê odpowiedzieæ w ten sposob na podstawie w³asnych doswiadczeñ w swojej bryce posiadam damper Manitou S Type slr bardzo czêsto go blokujê gdy¿ na g³adkich prostych i podjazdach lubiê mieæ twardo jak w sztywniaku szczerze mowi±c to uzytkujê go ju¿ kilka sezonow i o dziwo nic siê nie dzieje choæ wiem ze przyda³by siê jaki¶ serwis damper trzyma powietrze zadnych luzow itp( a propos serwisu to Wigwam niezle soli za prosty serwis wiêc oci±gam siê z tym tematem)Pozdrawiam
osobi¶cie u¿ywam blokady tylko na asfalcie, wydaje mi sie ¿e g³ówn± przyczyn± "uszkodzenia blokady" jest mocowanie dampera bez mo¿liwo¶ci poruszania sie na boki, ( taki system ma scott genius, damperem mo¿na "krêciæ na boki " choæ na pierwszy rzut oka wydaje siê to usterk±)
Nie wypowiem siê na temat damperów, ale w moim nie najwy¿szej klasy XCRze bardzo czêsto u¿ywam blokady, od przesz³o dwóch lat, i jak dot±d nie znalaz³em ¿adnych oznak uszkodzenia, czy nawet zu¿ycia. Poza tym, s±dzê, ¿e gdyby na prawdê "u¿ywanie blokady prowadzi³o do jej uszkodzenia", nikt nie montowa³by czego¶, co jest nie potrzebne, wa¿y, nie dzia³a i jeszcze trochê kosztuje. Z tego co mi wiadomo, blokadê mo¿na uszkodziæ (i tu nie tylko blokadê) przy najechaniu na za du¿± nierówno¶æ z za du¿± prêdko¶ci± na zablokowanym amortyzatorze (oczywi¶cie je¶li nie ma platformy).
Pozdrawiam :)
Kilka razy jecha³em na zablokowanym 6Way i nie zrobi³o to na nim wiêkszego wra¿enia. Nie wiem jak by to by³o w terenie. My¶l±c logicznie, blokada jest hydrauliczna, wiêc si³a t³oczka idzie w ¶cianki dampera, wiêc ¿eby go zepsuæ, si³a dzia³aj±ca na ¶cianki musia³a by byæ bardzo du¿a. Prêdzej mo¿na rozwaliæ regulacjê, która te¿ nie jest taka bardzo delikatna (mówiê o 6Way)
... Poza tym, s±dzê, ¿e gdyby na prawdê "u¿ywanie blokady prowadzi³o do jej uszkodzenia", nikt nie montowa³by czego¶, co jest nie potrzebne, ..
Hmmm nie byl bym tego tak pewny. Producent odpowiedzia³ na zapotrzebowanie ¿eby amortyzacja byla bokowana. Mo¿e byc tak ze w³asnie ta blokada moze byc najs³abszym technologicznie systemem amortyzatora, który zu¿ywa sie najszybciej.
Kto¶ wie mo¿e jak dzia³a najpopularniejsza blokada zastoswowana w damperach?
clavdivs zale¿y, ka¿dy producent robi troszkê inne t³umiki i elementy regulacyjne.
Nie mo¿na wykluczyæ, ¿e to s³aby punkt, w koñcu blokady zosta³y wprowadzone wzglêdnie pó¼no. Jednak, póki nie rozwalê w³asnej (a zbytnio jej nie oszczêdzam), bêdê obstawa³ przy swoim. ;)
Pozdrawiam :)
chetnie bym zapozna³ sie z jak± kolwiek zasad± dzialania blokady, wyrobic sobie pogl±d na ten wynalazek , a jakby ktos zna³ zasade dzialania w damperach od dt swiss, to by³ bym w niebowziêty.
Mnie troszke nie spieszno do rozwalania, troszke przykro by by³o nadu¿ywac jej i dowiedziec sie ze po sezonie mam damper do serwisowania , ktory mnie kosztowal troszke grosza. A mo¿e moje obawy sa nie uzasadnione i moge pstrykaæ moj± blokada do woli.
Spotkalem sie z opinia kolegi który twierdzi "ja jezd¿e i u¿ywam blokady bo sponsor i tak mi zrobi przeglad, ale jakbym mial placic za przeglad to staral bym sie nie czesto u¿ywaæ bo wtedy amortyzator wytrzyma du¿o d³u¿ej u¿ytkowanie"
ja mia³em w swoim d-ta redukcjê skoku z manetki (ponoæ pomocne na podjazdach), jednak nie przypad³o mi do gustu i wywali³em manetkê w krzaki razem z link± i pancerzem :p
ja mia³em w swoim d-ta redukcjê skoku z manetki (ponoæ pomocne na podjazdach), jednak nie przypad³o mi do gustu i wywali³em manetkê w krzaki razem z link± i pancerzem :p
Ale korzystasz teraz z redukcji czy nie? Pytam czy je¶li nie ma blokady w manetce to mo¿na j± w³±czyæ rêcznie przy amorku?
Uczê siê dopiero, proszê o wyrozumia³o¶æ =]
Mo¿na, nie robi to ¿adnej ró¿nicy, prócz tego, ¿e musisz schylaæ siê do d¼wigienki na goleni, zamiast wygodnie sobie pstrykn±æ palcem ;) Mo¿esz to robiæ kiedy chcesz (¿eby tylko za du¿ych dziur nie by³o)
Pozdrawiam :)
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plalwayshope.xlx.pl